Μπορεί, με την πρώτη ματιά, το καμουφλαρισμένο μοντέλο να δείχνει σαν ένα ακόμα δοκιμαστικό πρωτότυπο της νέας μικρής ΧΕ, διαθέτοντας την ίδια δυναμική τετράθυρη σιλουέτα, την τριπλέτα των εισαγωγών αέρα στο μπροστινό τμήμα και τις χαρακτηριστικές πτυχώσεις στο αμάξωμα, ωστόσο, μια προσεκτική παρατήρηση, αποκαλύπτει ότι πρόκειται για κάτι μεγαλύτερο.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για το πρώτο δείγμα της νέας γενιάς της XF η οποία εντοπίστηκε από το φωτογραφικό φακό κατά τη διάρκεια δοκιμών εξέλιξης κοντά στην έδρα της Jaguar, στο Gaydon.

Η ΧF προδίδεται κυρίως από τη σχεδίαση του πίσω τμήματος που είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με της ΧΕ, ενώ διαφορετική είναι τόσο και η κατάληξη της γραμμής οροφής στο πίσω τμήμα όσο και το πίσω τζάμι που είναι, επίσης, μεγαλύτερο.

Όπως και να έχει σε σχέση με τις διαφορές μεγέθους ανάμεσα σε ΧΕ και ΧF, τα δύο νέα μοντέλα της Jaguar θα έχουν κοινή αφετηρία καθώς θα βασιστούν στην νέα αρχιτεκτονική της Jaguar iQ (AL) η οποία ξεχωρίζει για την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.

Το πρώτο απτό δείγμα της νέας αρχιτεκτονικής θα δοθεί μέσω της νέας ΧΕ η οποία, θα προηγηθεί της XF, πραγματοποιώντας την πρεμιέρα της στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στο Παρίσι. Σε δεύτερο χρόνο, η νέα αρχιτεκτονική θα αξιοποιηθεί τόσο για τη νέα γενιά της XF όσο και για το SUV των Βρετανών το οποίο αναμένεται το 2016.

Από τα βασικά πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας είναι η συμβολή της στον περιορισμό του βάρους κάτι το οποίο στην περίπτωση της ΧF, θα σημαίνει έως και 100 κιλά μειωμένο βάρος.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το συγκεκριμένο πρωτότυπο εξοπλίζεται με μια τροποποιημένη εκδοχή του V6 των 3,0 λίτρων της F-Type. Ωστόσο, τον πυρήνα της γκάμας της νέας XF θα αποτελέσουν οι τετρακύλινδροι δίλιτροι κινητήρες Ingenium νέας γενιάς τους οποίους εξελίσσει η Jaguar. Στην κορυφή της γκάμας αναμένεται να βρεθεί ο υπερτροφοδοτούμενος V8 των 5,0 λίτρων.

Τις προδιαγραφές της νέας XF θα συμπληρώσει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και η υπόσχεση για περισσότερη ευρυχωρία, χάρη στην εξυπνότερη διάταξη -και- στη νέα αρχιτεκτονική. Στις επιλογές αναμένεται να συμπεριληφθεί και το νέο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF το οποίο ήδη διατίθεται στο Evoque.

Παράλληλα, σε δεύτερο χρόνο και με δεδομένες τις συνήθειες της κατηγορίας η Jaguar XF αναμένεται να διατεθεί και ως υβριδικό μοντέλο.

AUTOMEDIA