Πλώρη για το τελευταίο ταξίδι του έβαλε την Τετάρτη το ναυαγισμένο κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, το οποίο ρυμουλκείται τώρα αργά μέχρι το διαλυτήριο της Γένοβας. Εικόνες που λήφθηκαν μετά την ανέλκυση αποκαλύπτουν πρώην πολυτελείς χώρους, διαβρωμένους πια από τη σκουριά και το αλάτι.

Η ρυμούλκηση του πλοίου, τρεις φορές μεγαλύτερου από τον Τιτανικό, ξεκίνησε στις 9 το πρωί τοπική ώρα και αναμένεται να διαρκέσει γύρω στις τέσσερις μέρες. Για λόγους ασφαλείας η ταχύτητα θα διατηρείται σταθερή στους δύο κόμβους, ή 3,7 χιλιόμετρα την ώρα. Δεκάδες σκάφη ακολουθούν το ρυμουλκούμενο ναυάγιο. Το κρουαζιερόπλοιο, μήκους 290 μέτρων, προσέκρουσε σε ύφαλο λίγο έξω από τις ακτές του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης τον Ιανουάριο του 2012, με αποτέλεσμα να πεθάνουν 32 από τους 4.200 επιβαίνοντες. Το σκάφος έγειρε με τη δεξιά πλευρά στον ύφαλο και μόνο ένα μικρό τμήμα παρέμενε πάνω από την επιφάνεια.



Παγωμένο στο χρόνο: βίντεο από το εσωτερικό του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου

Το Σεπτέμβριο του 2012 το ναυάγιο οριζοντιώθηκε και ακούμπησε σε μια τεχνητή πλατφόρμα που είχε κατασκευαστεί στο μεταξύ σε βάθος περίπου 30 μέτρων.

Η επιχείρηση ανέλκυσης ξεκίνησε στις 14 Ιουλίου, οπότε διοχετεύτηκε αέρας στις δεξαμενών που είχαν στερεωθεί στα πλαϊνά για να ανέβει το κύτος πιο κοντά στην επιφάνεια.



To animation του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων εξηγεί την επιχείρηση ανέλκυσης

Πριν αρχίσει η διάλυση του πλοίου στη Γένοβα όλοι οι χώροι θα ερευνηθούν με την ελπίδα ανεύρεσης των δύο του τελευταίου θύματος της τραγωδίας που δεν έχει βρεθεί ως σήμερα -η σορός ενός σερβιτόρου του κρουαζιερόπλοιου, του Ινδού Ρούσελ Ρέμπελο.

Η Costa Crociere, ιδιοκτήτρια εταιρεία του Costa Concordia, εκτιμά ότι το συνολικό κόστος από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων ανέλκυσης και διάλυσης, θα υπερβεί το 1,5 δισ. ευρώ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ