Απαγόρευση επίκλησης αντιγηραντικών ιδιοτήτων σε συγκεκριμένα προϊόντα περιποίησης δέρματος επέβαλε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ στην εταιρεία L’ Oreal, μετά από συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ των δύο πλευρών.

Η FTC είχε κατηγορήσει την γαλλικών συμφερόντων εταιρεία προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς ότι διαφημίζει τα προϊόντα Lancome Genifique και L’ Oreal Paris Youth Code προβάλλοντας «επιστημονικά αποδεδειγμένες» αντιγηραντικές ιδότητες.

Συγκεκριμένα, οι διαφημίσεις των προϊόντων αυτών περιελάμβαναν τον ισχυρισμό ότι η διέγερση των γονιδίων που προκαλείται από τα προϊόντα αυτά εγγυάται «ορατά αποτελέσματα για ένα νεανικότερο δέρμα σε μόλις επτά ημέρες».

«Θα ήταν καλό αν τα καλλυντικά μπορούσαν να τροποποιήσουν τα γονίδιά μας και να μας γυρίσουν πίσω στο χρόνο. Αλλά η L’ Oreal δεν μπόρεσε να αποδείξει τον ισχυρισμό της», αναφέρεται σε ανακοίνωσή της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου.

Η L’ Oreal αποτυγχάνοντας να προσκομίσει επαρκή επιστημονικά στοιχεία που να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς της και προκειμένου να αποφύγει τη δίωξη για παραπλανητική διαφήμιση, κατέληξε σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές και χάνει το δικαίωμα να επικαλείται αντιγηραντική δράση στα συγκεκριμένα προϊόντα της.

Πάντως, η εταιρεία σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου δεν έθεσε υπό αμφισβήτηση παρά περιορισμένο αριθμό ιδιοτήτων, χωρίς να αμφισβητήσει «την ασφάλεια, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα» των προϊόντων της.

Τέλος, η FTC επιβάλλει περιορισμούς και στην τιμή πώλησης των προϊόντων της σειράς Lancome Genifique, τα οποία μπορούν πλέον να πωλούνται έως και 132 δολάρια, ανά συσκευασία, στα shop in shop της Lancome στα πολυκαταστήματα των ΗΠΑ. Η σειρά Youth Code διατίθεται προς περίπου 25 δολάρια, ανά συσκευασία.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ