Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Tourneo Courier 2014: Συνδετικός κρίκος

Ford Tourneo Courier 2014: Συνδετικός κρίκος

Με αφετηρία το επαγγελματικών προδιαγραφών Transit Courier, η Ford δημιουργεί μία αξιόμαχη επιβατική πρόταση, που παρά τις αστικές διαστάσεις της διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητά της.

Γιάννης Αδάναλης

Κατασκευάζεται στην Τουρκία έχοντας ως αφετηρία το μικρότερο σε διαστάσεις VAN που διαθέτει αυτή τη στιγμή η γκάμα των επαγγελματικών προτάσεων της Ford.

Αν και το Tourneo Connect, περί αυτού ο λόγος, δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,17 μέτρα, στο εσωτερικό του κρύβονται χώροι ικανοί να φιλοξενήσουν ακόμη και μια πολυμελή οικογένεια.

Τη διαφορά, σε επίπεδο σχεδιασμού και όχι μόνο, κάνουν οι αναλογίες του αμαξώματος. Αν και το μπροστινό τμήμα θυμίζει έντονα το πρόσφατα ανανεωμένο Fiesta, η συνέχεια δείχνει και είναι πολύ διαφορετική.

Η οροφή ανεβαίνει ψηλότερα, οι γωνίες που σχηματίζουν οι μεταλλικές επιφάνειες είναι περισσότερες και πιο έντονες, ενώ εντύπωση προκαλούν και οι πίσω συρόμενες πόρτες.

Οι τελευταίες εξασφαλίζουν την άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και ειδικότερα στην πίσω σειρά καθισμάτων, παραπέμποντας στο αστικών προδιαγραφών B-Max.

Βέβαια, το Tourneo Courier διαθέτει μεσαίες κολόνες, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί στη δημιουργία ενός ανθεκτικότερου συνόλου.

Στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών οι σχεδιαστικές επιλογές δεν διαφοροποιούνται σημαντικά από το παράδειγμα του Fiesta ή του B-Max.

Διαφορές πρόκειται να εντοπίσεις στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό, καθώς από το Tourneo Courier λείπει το αφρώδες πλαστικό που συναντάς στα μέχρι σήμερα γνωστά super mini της Ford.

Αντιθέτως, κρίνοντας από τον εξοπλισμό, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αερόσακους οροφής, ΕSC με Hill Start Assist, Τraction Control, Brake Assist και σύστημα που περιορίζει τον κίνδυνο ανατροπής, γίνεται κατανοητό πως δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί σε επίπεδο παθητικής ή ενεργητικής ασφάλειας.

Αργά ή γρήγορα, πάντως, η συζήτηση επιστρέφει στους διαθέσιμους χώρους, καθώς αυτοί αποτελούν δίχως καμία αμφιβολία το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Tourneo Courier.

Σύμφωνα με τη Ford, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 395 λίτρα, ωστόσο, με την κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων ο όγκος φτάνει ακόμα και τα 1.656 λίτρα.

Ένα παράλληλα προς το έδαφος χώρισμα επιτρέπει την ακόμα καλύτερη διαχείριση του διαθέσιμου χώρου, την ίδια στιγμή που το χαμηλό κατώφλι και το εντυπωσιακό άνοιγμα της πέμπτης πόρτας διευκολύνουν τη φόρτωση αποσκευών μεγάλου όγκου και βάρους.

Έχοντας βασιστεί στην πλατφόρμα που φιλοξενεί και το B-Max, το Tourneo Courier υιοθετεί σε μεγάλο βαθμό και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του δημοφιλούς MPV.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι κινητήρες βενζίνης και diesel που διαμορφώνουν τη νεοσύστατη γκάμα του. Αποδίδοντας 100 ίππους και 170 Nm ροπής ο τρικύλινδρος EcoBoost των 999 κ.εκ. αποτελεί την προφανή επιλογή, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα) και την απαραίτητη οικονομία καυσίμου (5,2 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή με σύστημα start&stop).

Με 95 ίππους και 215 Nm ροπής προσφέρεται ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων, ο οποίος ξεχωρίζει για την αποδοτική λειτουργία του. Μάλιστα, σε συνδυασμό με το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα start & stop, η εν λόγω έκδοση είναι και η μοναδική που απαλλάσσεται στη χώρα μας από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν ξεπερνούν τα 97 γραμμ./χλμ. και μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου 3,7 λίτρα/100 χλμ.

Και οι δύο κινητήρες έχουν στο πλευρό τους ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ τη γνώριμη διάταξη, με γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και ημι-άκαμπτο άξονα στους πίσω, έχει υιοθετήσει η ανάρτηση.

Το Tourneo Courier υπερασπίζεται τον αστικό του προσανατολισμό, χωρίς βέβαια να προσπερνά την παράδοση που θέλει τις προτάσεις της Ford να διακρίνονται για τον οδηγοκεντρικό τους προσανατολισμό.

Έτσι, λοιπόν, η ευελιξία, που έως ένα βαθμό προκύπτει από τις συμπαγείς διαστάσεις του, δεν αποτελεί το μοναδικό του προσόν. Η παρουσία του στο επαρχιακό και στο εθνικό δίκτυο αποκαλύπτει μια απολύτως επαρκής πρόταση, η ο οποία δεν απέχει από τα χαρακτηριστικά κίνησης ενός Fiesta ή έστω ενός B-Max.

To Ford Tourneo Courier με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,157/ 1,976 / 1,723

Μεταξόνιο (μέτρα):2,489

Κινητήρας(κ.εκ.): 999 (EcoBoost), 1.560 (Duratorq TDCi)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):100/6.000 (EcoBoost), 95/3.800 (Duratorq TDCi)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.): 170/1.400 (EcoBoost), 215/1.750 (Duratorq TDCi)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.185

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,2(EcoBoost), 3,8 (Duratorq TDCi)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):119 (EcoBoost), 97 (Duratorq TDCi)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):12,3 (EcoBoost), 14,0 (Duratorq TDCi)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):173 (EcoBoost), 170 (Duratorq TDCi)

auto.in.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη

Μια τεράστια βραδιά για τον Ολυμπιακό, με τους «ερυθρόλευκους» να κάνουν την διαφορά

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024