Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το

Το «φτερωτό» KERS της Volvo και ο ορίζοντας του 2017

Η σουηδική φίρμα φαίνεται να περνά στην επόμενη φάση εξέλιξης του Flywheel KERS, μιας νέας εκδοχής υβριδικού συστήματος το οποίο συνδυάζει το KERS με ένα σφόνδυλο από ανθρακονήματα προσφέροντας εξοικονόμηση ενέργειας έως 25% και επιπλέον ισχύ 80 ίππων.

Οι Σουηδοί ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα από τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για τη νέα τους τεχνολογία η οποία συνδυάζει τη λειτουργία του γνωστού συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (KERS) με ένα σφόνδυλο από ανθρακονήματα, σε ένα τεχνολογικό σύνολο που μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 25% αλλά όχι μόνο αυτό.

Αναλυτικότερα, πέρα από τα οφέλη σε επίπεδο οικονομίας το παραπάνω υβριδικό σύνολο μπορεί να ενισχύσει την απόδοση ισχύος παρέχοντας επιπλέον 80 ίππους, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των δοκιμών που διεξήχθησαν σε πραγματικές οδικές συνθήκες.

Οι τελευταίες πραγματοποιούνται την τελευταία τετραετία σε δημόσιους δρόμους αλλά και σε πίστες τόσο στην Σουηδία όσο και στη Βρετανία, με την συνδρομή της βρετανικής εταιρείας Flybrid με την οποία συνεργάζεται η Volvo για την εξέλιξη του συγκεκριμένου συστήματος.

Αξίζει ένα σημειωθεί ότι οι παραπάνω δοκιμές αποτελούν τις πρώτες του είδους και παράλληλα, την πρώτη μαζική απόπειρα αξιολόγησης του υβριδικού αυτού συστήματος που τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός εμπροσθοκίνητου αυτοκινήτου και συγκεκριμένα του S60.

«Αυτό το αυτοκίνητο προσφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο κοντά στη διάθεσή της μπορεί να βρίσκεται η συγκεκριμένη τεχνολογία», δήλωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο δοκιμαστικό S60, ο Jon Hilton ιδρυτής της βρετανικής Flybrid Automotive.

Σε ό,τι αφορά τις πλήρεις συστάσεις της νέας αυτής μορφής υβριδικού συστήματος, το Flywheel KERS όπως ονομάζεται συνδυάζεται στην περίπτωση του δοκιμαστικού S60 με τον πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα Τ5 των 245 ίππων.

Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου η κινητική ενέργεια των τροχών η οποία, σε άλλη περίπτωση, θα χανόταν υπό την μορφή θερμότητας, ανακτάται από το KERS και αξιοποιείται για την κίνηση του ανθρακονημάτινου σφονδύλου, βάρους έξι κιλών που περιστρέφεται με 60.000 σ.α.λ.

Όταν το αυτοκίνητο αρχίσει και πάλι να επιταχύνει, η κίνηση του σφονδύλου μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου, για αυτό το σκοπό, συστήματος μετάδοσης.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ο οποίος επιφορτίζεται με την κίνηση των μπροστινών τροχών, διακόπτει τη λειτουργία αμέσως μόλις ξεκινά η επιβράδυνση. Η ενέργεια του KERS μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο για την άμεση επιτάχυνση του αυτοκινήτου όσο και για την κίνησή του σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

«Η ποσότητα ενέργειας που προκύπτει από το συγκεκριμένο σύστημα είναι αρκετή προκειμένου να κινήσει το αυτοκίνητο για σύντομα χρονικά διαστήματα. Αυτό έχει σημαντικά θετική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου. Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι θα ήταν δυνατό ο συμβατικός κινητήρας να διακόπτει τη λειτουργία του ακόμα και στο μισό χρόνο οδήγησης, βάσει του τρόπου υπολογισμού κατανάλωσης καυσίμου NEDC», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Derek Crabb, επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων της Volvo.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι: «Είμαστε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που τοποθέτησε τη συγκεκριμένη τεχνολογία στον πίσω άξονα εμπροσθοκίνητων αυτοκινήτων. Το επόμενο βήμα είναι η ολοκλήρωση των δοκιμών και η αναζήτηση τρόπου προκειμένου η συγκεκριμένη τεχνολογία να περάσει στα νέα μοντέλα μας».

Αν και η Volvo δεν έχει διευκρινίσει το χρονικό ορίζοντα στον οποίο θα συμβεί αυτό, σύμφωνα με δηλώσεις του Jon Hilton από την εταιρεία Flybrid, τα αυτοκίνητα των Σουηδών αναμένεται να εξοπλίζονται με το συγκεκριμένο KERS από το 2017.

auto.in.gr

Sports in

Συμφώνησε για νέο συμβόλαιο το μεγαλύτερο ταλέντο της Παρί

Συμφώνησε για νέο συμβόλαιο συνεργασίας ένας από τους πιο ταλαντούχους παίκτες της Παρί Σεν Ζερμέν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024