Τριάντα και παραπάνω, χρόνια μετά την εμφάνιση του αγωνιστικού S1 quattro που πρωταγωνίστησε στο WRC τη δεκαετία του ‘80, τα διακριτικά S1 quattro επιστρέφουν στην γκάμα της γερμανικής φίρμας μέσα από μια πολύ διαφορετική μορφή, αυτή του γνωστού supermini της Audi στην κορυφαία έκδοσή του.

Το Audi S1 το οποίο θα είναι διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρη όσο και στην πεντάθυρη, Sportback, έκδοση θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στην προσεχή έκθεση της Γενεύης, για να διεκδικήσει, αμέσως μετά -όχι το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ αυτή τη φορά- αλλά μια θέση στην κατηγορία των “hot” supermini, όντας το μόνο του είδους του με τετρακίνηση στο βασικό του εξοπλισμό όπως τονίζουν οι Γερμανοί.

Εξωτερικά, τη διαφορετικότητα της ισχυρότερης έκδοσης του μικρού Audi υπογραμμίζει το αιχμηρότερο bodykit το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει πιο έντονα σχεδιασμένους προφυλακτήρες, πιο αδρά “γραμμένα” κατώτερα πλευρικά τμήματα, και τη χαρακτηριστική αεροτομή, ενώ την εικόνα συμπληρώνει η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.

Όπως ισχύει και για κάθε S έκδοση της Audi, η ενισχυμένη εμφάνιση αποτελεί ενδεικτικό στοιχείο των επιδόσεων.

Αυτές στην περίπτωση των S1 και S1 Sportback εξασφαλίζει ένας τετρακύλινδρος TFSI με χωρητικότητα 2,0 λίτρων με απόδοση 231 ίππων και 370 Nm ο οποίος με τη συνδρομή του γνωστού quattro μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

Στη γλώσσα των αριθμών αυτό μεταφράζεται στη δυνατότητα στο S1 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα –ο αντίστοιχος χρόνος είναι κατά 1/10 του δευτερολέπτου μεγαλύτερος στο S1 Sportback λόγω του επιπλέον βάρους του- τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Την επιπλέον ισχύ συμπληρώνουν βελτιώσεις στην ανάρτηση αλλά και στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού ενώ το σύνολο συμπληρώνεται από τα μεγαλύτερα δισκόφρενα διάστασης 310 mm στο μπροστινό άξονα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής για κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης.

Στα προαιρετικά στοιχεία συμπεριλαμβάνεται επίσης η δυνατότητα επιλογής φώτα xenon για τα κεντρικά φωτιστικά σώματα συνδυαστικά με LED πίσω, αλλά και το εξοπλιστικό πακέτο quattro που περιλαμβάνει μια σειρά περαιτέρω αισθητικών επιλογών εντός και εκτός.

Στο θάλαμο επιβατών το στίγμα της έκδοσης δίνουν τα sport καθίσματα, τα μεταλλικά πεντάλ και οι λεπτομέρειες από ατσάλι στις επενδύσεις, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν τα S καθίσματα με που διαθέτουν ενιαία με το υπόλοιπο κάθισμα προσκέφαλα.

Το S1/S1 Sportback “φοράει” τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/40 R17, ωστόσο και πάλι θα υπάρχει η επιλογή μεγαλύτερων τροχών, 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 R18.

auto.in.gr