Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Αποκωδικοποιήθηκε το DNA της κόκκινης καυτερής πιπεριάς

Το πλήρες γονιδίωμα της καυτερής κόκκινης πιπεριάς Capsicum annuum κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν ερευνητές από τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ. Η ανάγνωση του DNA, της πιο διαδεδομένης καλλιέργειας πιπεριάς παγκοσμίως, αναμένεται να βοηθήσει καλλιεργητές και επιστήμονες να βελτιώσουν τις ιδιότητές της και να την κάνουν ακόμα πιο καυτερή, θρεπτική και θεραπευτική.

Δεδομένου, μάλιστα, ότι η κόκκινη πιπεριά «συγγενεύει» με τη ντομάτα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι στο μέλλον οι γενετιστές θα καταφέρουν να ενεργοποιήσουν ένα από τα ανενεργά γονίδια της ντομάτας, επιτρέποντας της να παράγει καψαϊκίνη, την χημική ουσία που καθιστά καυτερή την πιπεριά, ώστε να βγάζει έτοιμο καρπό για καυτερές σάλτες.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του περιοδικού Science, ερευνητές Εθνικού Πανεπιστημίου της Σεούλ, συνεργαζόμενοι με αμερικανούς συναδέλφους τους, εντόπισαν το γενετικό μυστικό της καψαϊκίνης.

Συγκεκριμένα, η σύγκριση του γονιδιώματος της ντομάτας και της κόκκινης πιπεριάς, έδειξε ότι το γονίδιο που είναι υπεύθυνο για την καψαϊκίνη, είναι παρόν και στα δύο φυτά, όμως η ντομάτα έχει τέσσερα μη λειτουργικά αντίγραφά του. Αντιθέτως, η κόκκινη πιπεριά διαθέτει επτά μη αντίγραφα του γονιδίου και ένα λειτουργικό. Εκεί λοιπόν έγκειται και η γευστική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο λαχανικών.

Ο επικεφαλής τον ερευνητών, Δρ Σεουνγκίλ Κιμ, πιστεύει ότι, στην περίπτωση του φυτού της πιπεριάς, το μοναδικό αυτό γονίδιο που ρυθμίζει τη δημιουργία της καψαϊκίνης, προέκυψε κάποια στιγμή πριν από εκατομμύρια χρόνια, μετά από διαδοχικές μεταλλάξεις του DNA της κατά την αντιγραφή του. Είναι πιθανό, από εξελικτική σκοπιά, το συγκεκριμένο γονίδιο να προστάτευσε το φυτό, κάνοντάς το πολύ καυτερό για κατανάλωση από τα ζώα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια παραγωγή της κόκκινης πιπεριάς έχει αυξηθεί κατά 40% και οι 20 χώρες με την μεγαλύτερη παραγωγή παράγουν ετησίως σχεδόν 34 εκατομμύρια τόνους.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024