Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι των Αντικυθήρων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι των Αντικυθήρων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κυθήρων και Αντικυθήρων με τον Πειραιά και την Κρήτη εκφράζουν με επιστολή τους στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, κάτοικοι των Αντικυθήρων.

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κυθήρων και Αντικυθήρων με τον Πειραιά και την Κρήτη εκφράζουν με επιστολή τους στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, κάτοικοι των Αντικυθήρων.

Οι συντάκτες της επιστολής διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι ο υπουργός αρνείται, όπως λένε, εδώ και μέρες να συναντηθεί με τους θεσμικούς τους εκπροσώπους για το πρόβλημα και χαρακτηρίζουν την απόφαση για την διακοπή της σύνδεσης ως «κορυφαία πράξη αναλγησίας ενός κράτους που δεν σέβεται τους ακρίτες του». Λένε ακόμη πως «και τα Αντικύθηρα είναι Ελλάδα και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μας κάνει να φύγουμε από τον τόπο που γεννηθήκαμε».

Σημειώνουν επιπλέον πως το νησί των Αντικυθήρων δεν έχει την πολυτέλεια να υποστεί περαιτέρω υποβάθμιση και στην επιστολή επισημαίνουν ότι οι «ηρωικοί ακρίτες των Αντικυθήρων αξιώνουν (και δεν επαιτούν) την σταθερή και απρόσκοπτη συνέχιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με τον Πειραιά και με την Κίσσαμο της Κρήτης».

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά λένε ότι ανήκουν διοικητικά στην Περιφέρεια Αττικής και άρα πρέπει να πηγαίνουν έως εκεί για να συναλλάσσονται με μια σειρά υπηρεσιών όπως Περιφέρεια/ Αντιπεριφέρεια, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Δασαρχείο και Διεύθυνση Δασών, Εφορία, Πολεοδομία και Εφορείες Αρχαιοτήτων.

Τονίζουν ακόμη ότι η σύνδεση με τον Πειραιά είναι υποχρεωτική καθώς εκεί διαμένουν εκατοντάδες Αντικυθήριοι που δεν μπορούν να μεταβούν στο νησί μέσω Νεάπολης λόγω απόστασης και τεράστιου κόστους. «Ίσως να μη γνωρίζετε σχετικά, αλλά σας πληροφορούμε ότι η Νεάπολη απέχει 370 χιλιόμετρα από την Αθήνα και εκτός από τις τεράστιες δαπάνες μετάβασης πρέπει να πληρώνουμε και ξενοδοχείο καθώς το τοπικό πλοίο Πορφυρούσα αναχωρεί από εκεί στις 8 το πρωί και μόνο κάθε Δευτέρα» σημειώνουν στην επιστολή.

Για τη σύνδεση με την Κρήτη (Κίσσαμος) τη χαρακτηρίζουν ως υποχρεωτική καθώς από εκεί διενεργείται κυρίως η τροφοδοσία του άγονου νησιού τους, το οποίο δεν διαθέτει ούτε φούρνο και επειδή και εκεί διαμένει μεγάλος αριθμός αντικυθηρίων, «οικογένειες που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες στα δύο επειδή τα παιδιά με τη μάνα τους είναι στην Κρήτη και ο πατέρας τους στα Αντικύθηρα ή στα Κύθηρα!».

Επισημαίνουν επιπλέον πως το νησί των Αντικυθήρων υπάγεται ηλεκτρολογικά στη ΔΕΗ Κισσάμου και απευθύνουν το ερώτημα πως θα έρθει το συνεργείο από την Κίσσαμο για να επισκευάσει τις βλάβες που παρατηρούνται συχνότατα στο δίκτυο του νησιού.

Οι κάτοικοι που υπογράφουν την επιστολή χαρακτηρίζουν την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας ως απαράδεκτη λέγοντας πως τους αναγκάζει να επιστρέψουν 60 χρόνια πίσω και σημειώνοντας πως η γραμμή του Πειραιά υπάρχει από τη δεκαετία του 1950.

«Το νησί μας είναι καταδικασμένο να πεθάνει μαζί με τους κατοίκους του εάν η μόνη σύνδεση είναι με τη Νεάπολη. Σας το έχουν θέσει όλοι οι φορείς και εκπρόσωποί μας: η Νεάπολη είναι χρήσιμη ως σύνδεση, αλλά όχι ικανή για τα Αντικύθηρα. Η καθημερινή σύνδεση των Κυθήρων με τη Νεάπολη είναι όντως απαραίτητη, αλλά τα Αντικύθηρα έχουν άλλου είδους ανάγκες και άλλους λιμένες μείζονος σκοπιμότητας, γεγονός που δεν δικαιούστε να αγνοείτε» αναφέρεται στην επιστολή.

Οι κάτοικοι δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ακόμα και προσφυγής στην ελληνική και ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη προκειμένου όπως αναφέρουν στην επιστολή «να διατηρήσουμε το δικαίωμά μας να κατοικούμε στον τόπο μας, το δικαίωμά μας στην παροχή σταθερής και απρόσκοπτης σύνδεσης με τον Πειραιά, την Πελοπόννησο και την Κρήτη, που δεν είναι παροχή πολυτέλειας από το κράτος, αλλά συνιστά δημόσιο αγαθό που υποχρεούστε να μας παρέχετε. Ζητούμε να εφαρμόσετε το άρθρο 101 του Συντάγματος και δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα μέχρι να το επιτύχουμε».

Από την πλευρά τους πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας λένε ότι δεν έχει ληφθεί επισήμως καμία απόφαση έως σήμερα για διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιά – Κύθηρα – Αντικύθηρα.

Υπενθυμίζεται πως το πλοίο «Βίτσεντζος Κορνάρος» που εκτελούσε το δρομολόγιο βρίσκεται σε ακινησία για την ετήσια επιθεώρησή του έως 31 Δεκεμβρίου 2013, ενώ η σύμβασή του για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου δρομολογίου λήγει στις 31/10/2014.

Σημειώνεται ότι για να γίνει διακοπή ενός δρομολογίου και μάλιστα επιδοτούμενου χρειάζεται πρώτα από όλα σχετική γνωμοδότηση από το νομικό σύμβουλο του υπουργείου. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει σχετική γνωμοδότηση.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν επίσης ότι το μεταφορικό έργο της συγκεκριμένης γραμμής σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί το ύψος της κρατικής ενίσχυσης.

Έλεγαν ακόμη ότι το υπάρχον επιδοτούμενο δρομολόγιο είναι μακροχρόνιας σύμβασης, κοστίζει ετησίως στο κρατικό προϋπολογισμό 5,5 εκατομμύρια ευρώ, έχει πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση από τον Πειραιά και καταλαμβάνει περίπου το 8% της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης. Τόνισαν επίσης ότι το ίδιο δρομολόγιο για τα νησιά αυτά, καλύπτεται ήδη σε πολύ λιγότερη ώρα από τη Νεάπολη Λακωνίας από ότι από τον Πειραιά.

Yπενθυμίζεται πως το θέμα έχει φτάσει στη Βουλή μετά από ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θοδωρής Δρίτσας.

Eπιστολή και από τον Αντιπεριφερειάρχη

Eπίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης απέστειλε επιστολή για το θέμα στην οποία αναφέρει ότι «με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την απόφαση διακοπής των ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Αντικυθήρων με την Κρήτη, μια απόφαση που γυρίζει το ρολόι της ιστορίας 60 χρόνια πίσω, με καταστροφικές συνέπειες για το ιστορικό και μικρότερο νησί της Περιφέρειας Αττικής».

Καταγγέλλει ακόμη ότι «τον τελευταίο καιρό, βρίσκεται σε εξέλιξη μια συντονισμένη προσπάθεια ακτοπλοϊκών εταιριών που δραστηριοποιούνται στο νησιωτικό μας σύμπλεγμα, να «αποδράσουν» από τις υποχρεώσεις τους έναντι των πολιτών, επιλέγοντας εκείνες, σύμφωνα με τα στενά τους συμφέροντα, πότε θα εξυπηρετούν τα μικρά νησιά μας και πότε όχι».

Και προσθέτει ότι «οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν δημόσιο αγαθό και τα Αντικύθηρα δεν μπορεί να αφεθούν στην τύχη τους, επειδή κάποιοι ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη τους και δεν κατανοούν ότι πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι που επιμένουν να φυλάττουν Θερμοπύλες».

Ο κ. Κατσικάρης καλεί τον κ. Βαρβιτσιώτη να αλλάξει την απόφαση του που «οδηγεί να γίνουν τα Αντικύθηρα μια ακόμη ακατοίκητη βραχονησίδα» συμπληρώνοντας πως «μια τέτοια κατάληξη των Αντικυθήρων θα είναι ντροπή και κόλαφος για τον σύγχρονο πολιτισμό μας και θα φέρουμε όλοι ευθύνη απέναντι στην ιστορία – γιʼ αυτό η απόφαση πρέπει να αλλάξει εδώ και τώρα».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024