Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τα διόδια θα αυξηθούν μόνο στις Αφίδνες, λέει ο Μ.Χρυσοχοΐδης

Τα διόδια θα αυξηθούν μόνο στις Αφίδνες, λέει ο Μ.Χρυσοχοΐδης

Το αντίτιμο στα διόδια προβλέπεται να αυξηθεί μόνο στο τμήμα Αφίδνες-Καμένα Βούρλα της Εθνικής Αθηνών-Λαμίας, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών, απαντώντας σε δημοσιεύματα για επικείμενες αυξήσεις.

Το αντίτιμο στα διόδια προβλέπεται να αυξηθεί μόνο στο τμήμα Αφίδνες-Καμένα Βούρλα της Εθνικής Αθηνών-Λαμίας, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών, απαντώντας σε δημοσιεύματα για επικείμενες αυξήσεις.

«Δεν υπάρχει καμία καινούργια πρόβλεψη για αύξηση των διοδίων. Καμία απολύτως» δήλωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

«Η μόνη αύξηση διοδίων, και αυτό διότι έχει προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση, είναι στο τμήμα από Αφίδνες- Καμένα Βούρλα. Όμως, επειδή το πρόβλημα έχει να κάνει με τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, θα διασφαλιστεί ότι ο συχνός χρήστης θα έχει έκπτωση 50%. Επίσης η έκπτωση στο Αιγίνιο θα φθάνει το 80% για τους συχνούς χρήστες» πρόσθεσε.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, η μόνη νέα πρόβλεψη που περιελήφθη στη συμφωνία για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων είναι η διάταξη που υποχρεώνει τον παραχωρησιούχο να εφαρμόζει αναλογικά διόδια, «διότι είναι άδικο να μην υπάρχει τέτοιο σύστημα». Στα αναλογικά διόδια το αντίτιμο διαφέρει ανάλογα με την απόσταση.

Διαβάστε επίσης: Μ.Χρυσοχοΐδης: Πρέπει να καθιερωθούν αναλογικά διόδια

«Και όπου ακόμα δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια, θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξεως του 50%, ενώ θα προχωρήσει και το θέμα της διαλειτουργικότητας» είπε ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωσε τους βουλευτές ότι τα διόδια δεν θα αυξηθούν στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα. «Δεν θα γίνει καμία αύξηση ούτε τώρα ούτε ποτέ» είπε. Σταθερό θα μείνει το αντίτιμο και τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός- Κλειδί, το τμήμα Καμένα Βούρλα- Ράχες και
τον Ε65.

Ο υπουργός Υποδομών είπε ακόμα ότι στον δρόμο Κόρινθος- Πάτρα θα υπάρξουν άμεσα μειώσεις 20% στα διόδια και για τους αναλογικούς χρήστες η έκπτωση θα είναι επιπλέον 10%.

«Άφησα όλη αυτήν τη σπέκουλα που έγινε όλες αυτές τις μέρες για τις αυξήσεις στα διόδια για να φανεί πού πάει το πράγμα. Σας άφησα να κάνετε λαϊκισμό, αλλά το ψέμα έχει κοντά πόδια», είπε ο υπουργός για το ζήτημα που κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση.

Αναφερόμενος στη συμφωνία για την επανεκκίνηση των έργων, ο υπουργός ενημέρωσε τους βουλευτές ότι την έχει στείλει παντού, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, τον OLAF, στον οικονομικό εισαγγελέα, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στον εισαγγελέα κατά της διαφθοράς, «γιατί χρειάζεται πλέον να δείξουμε στους πολίτες ότι βάζουμε τον εαυτό μας κάτω από τον προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο των οργάνων».

Στην καταγγελία βουλευτών ότι οι παραχωρησιούχοι εισέπρατταν τα διόδια αν και τα έργα είχαν «παγώσει», ο κ. Χρυσοχοΐδης εξήγησε ότι υπήρχε απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο μπορεί να εκχωρεί το δικαίωμα είσπραξης σε ιδιώτη και επισήμανε ότι η σύμβαση ήταν σε ισχύ, δεν την κατήγγειλε το Δημόσιο, «όλοι αυτοί συντηρούσαν δρόμους, και κάποιοι κατασκεύαζαν δρόμους έστω και με αργούς ρυθμούς» και «παύση της είσπραξης θα οδηγούσε σε καταγγελία της σύμβασης από την άλλη μεριά». Είπε επίσης ότι όλα τα έσοδα πήγαν σε δαπάνες και όχι στην τσέπη κάποιου παραχωρησιούχου. Σε δαπάνες κατασκευής, αποπληρωμής δανείων και δαπάνες συντήρησης των δρόμων. Άρα δεν υπάρχει διαφυγή χρημάτων σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, είπε.

Για το τμήμα Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι θα είναι δημόσιο έργο και πως «το υπουργείο περιμένει ακόμη κάποιες μελέτες». Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 390 εκατομμύρια ευρώ, θα προχωρήσει η κατασκευή του και στόχος είναι το καλοκαίρι να αρχίσουν να δουλεύουν οι εργολάβοι. Επειδή μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες υπήρξαν σοβαρές ενστάσεις από βουλευτές για το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει το έργο, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι το Τμήμα Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα είναι ένα βασανισμένο έργο που εξαιρείται από τη διαπραγμάτευση, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και είναι εξασφαλισμένες οι πιστώσεις. Γι’ αυτό κάλεσε τους βουλευτές να καταθέσουν νομοτεχνικές βελτιώσεις, ώστε να γίνει περισσότερο σαφές στον κυρωτικό νόμο που υποχρεώνει το δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα.

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα πρέπει να «κουμπώσει» με τη Δυτική Ελλάδα. Για την κατασκευή του έργου ΠΑΘΕ- Καρπενήσι, είπε ότι θα είναι σε θέση να πει περισσότερα πράγματα κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την επανεκκίνηση των έργων στην Ολομέλεια.

Το νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των έργων ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια έως τις 15 Δεκεμβρίου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

«Έχουμε πίστη για κάτι μεγάλο»

Ο προπονητής της γυναικείας ομάδας πόλο του Ολυμπιακού, Δημήτρης Κραβαρίτης, μίλησε στο In.gr για το φαϊναλ φορ του Τσάμπιονς Λιγκ και τον στόχο των «ερυθρολεύκων».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024