Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Volvo V60 Polestar 2014: Το παγοθραυστικό

Volvo V60 Polestar 2014: Το παγοθραυστικό

Το πρακτικότερο 60άρι βάφεται στα χρώματα -και όχι μόνο- της Polestar καθώς το σουηδικό δίδυμο με το "60" και την υπογραφή του βελτιωτικού οίκου μπαίνει στην τελική ευθεία για τη διάθεσή του.


Οι Σουηδοί πρωτοπαρουσίασαν και λανσάρισαν το S60 Polestar τον Μάιο του 2013, αρχικά πιλοτικά και μόνο στην Αυστραλία, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο θα προχωρήσουν στο μαζικό λανσάρισμα αντίστοιχων εκδόσεων.

Την απάντηση έρχεται να δώσει η παρουσίαση του νέου V60 Polestar το οποίο έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα, εγκαινιάζοντας την έναρξη διάθεσης των Polestar 60αριών που θα ξεκινήσει από το 2014.

Όπως και στην περίπτωση της αντίστοιχης έκδοσης του S60 έτσι και το V60 Polestar έχει ως αφετηρία την απλή έκδοση του μοντέλου αλλά, χάρη σε μια σειρά αναβαθμίσεων και μετά από εξαντλητικές δοκιμές στις απαιτητικότερες συνθήκες, φιλοδοξεί να ξυπνήσει μνήμες από το αγωνιστικό παρελθόν του Volvo 850 BTCC.

Στην καρδιά του V60 Polestar βρίσκεται ο εξακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Τ6 των 2.953 κ.εκ. ο οποίος, χάρη στις εκτεταμένες τροποποιήσεις που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν twin-scroll σύστημα υπερτροφοδότησης με την υπογραφή της Borg Warner και νέο εναλλάκτη, έχει αυξήσει την ισχύ του στους 350 ίππους και την απόδοση ροπής στα 500 Nm.

Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα εξαγωγής διαμέτρου 2,5 ιντσών το οποίο αποτελείται από ανοξείδωτο χάλυβα και καταλήγει στη διπλή απόληξη της εξάτμισης διαμέτρου 3,5 ιντσών, προσδίδοντας ένα χαρακτηριστικά μπάσο ήχο.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων στο οποίο οι εναλλαγές των σχέσεων μπορούν να πραγματοποιηθούν και μέσω paddles στο τιμόνι, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή του συστήματος τετρακίνησης της Haldex, τροποποιημένου από την Polestar.

Τη σφραγίδα του βελτιωτικού οίκου των Σουηδών φέρουν επίσης τα συστήματα launch control αλλά και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας προκειμένου να διασφαλιστεί η δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

To παραπάνω σύνολο δίνει τη δυνατότητα στο βάρους 1.822 κιλών V60 Polestar να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 17, δευτερόλεπτα τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 250 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, το V60 Polestar δεν έχει να κάνει μόνο με τα απόλυτα μεγέθη επιδόσεων καθώς, επιπλέον των παραπάνω βελτιώσεων σε κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης έχουν υλοποιηθεί και μια σειρά αναβαθμίσεις στο πλαίσιο με στόχο την καλύτερη διαχείριση της γενναιόδωρης ισχύος αλλά και μια δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

Έτσι, την «de facto» ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έρχονται να συμπληρώσουν τα κατά 80% σκληρότερα -σε σχέση με την R-Design έκδοση- ελατήρια και τα αμορτισέρ της Ohlins.

Πίσω από τους τροχούς των 20 ιντσών με τις χαρακτηριστικές ζάντες διακρίνεται το επίσης το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με κυρίαρχα στοιχεία τις εξαπίστονες δαγκάνες και τα αεριζόμενα δισκόφρενα των 371 χιλιοστών με την υπογραφή της Brembo στους μπροστινούς τροχούς και τα αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 302 χιλιοστών.

Το παζλ των αναβαθμίσεων του V60 Polestar συμπληρώνουν ορισμένες βελτιώσεις τόσο στις εξωτερικές επιφάνειες όσο και στο θάλαμο επιβατών.

Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για την προσθήκη αεροδυναμικών στοιχείων τα οποία προέκυψαν μετά από εξαντλητικές δοκιμές στην αεροσήραγγα.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το splitter μπροστά το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, και τα αντίστοιχα νέα στοιχεία του πίσω τμήματος (spoiler και αεροδυναμικός διαχύτης) που στοχεύουν στην παραγωγή μεγαλύτερης κάθετης δύναμης.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι γνώριμες Polestar πινελιές οι οποίες περιλαμβάνουν τους χαρακτηριστικούς χρωματισμούς του σουηδικού βελτιωτικού οίκου, νέες επενδύσεις, ένα sport τιμόνι και αντίστοιχα καθίσματα.

auto.in.gr

Sports in

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024