Τον εμπλουτισμό των SUV προτάσεών της προετοιμάζει η Audi, δρομολογώντας την προσθήκη ενός νέου μοντέλου που θα βρεθεί στη βάση της γκάμας της.

Ο λόγος για το Q1 το οποίο αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του εντός του 2015, με την προοπτική να λανσαριστεί στις αρχές του 2016 και το οποίο θα αξιοποιήσει την ευέλικτη πλατφόρμα του ομίλου VW η οποία, μέχρι στιγμής, έχει δώσει τα Audi A3, VW Golf, Seat Leon και Skoda Octavia.

Έχοντας στραμμένο το βλέμμα στον ανταγωνισμό (βλ. Mercedes-Benz GLA αλλά και BMW X1), αλλά και χωρίς να παραβλέπει τι συμβαίνει στη «γενική» κατηγορία των αστικών SUV, το Audi Q1 θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις συμπαγείς διαστάσεις.

Έτσι, το μήκος του Q1 δεν αναμένεται να ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα τη στιγμή που το πλάτος του θα φτάνει το 1,75 μ., ενώ το ύψος του θα ανέρχεται στο 1,60 μ. με δεδομένο και ότι η Audi έχει δρομολογήσει ήδη και Q2. Στόχος της Audi με το Q1 δεν θα είναι μόνο να προσελκύσει τους παραδοσιακούς της SUV πελάτες αλλά και εκείνους, τους ενδεχομένως νεότερους που, θα προτιμούσαν μια SUV πρόταση με σαφή, όμως, αστικό προσανατολισμό, πλούσιες επιλογές σε κάθε επίπεδο και premium χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Q1 αναμένεται να διαθέτει μεν στην γκάμα του τετρακίνητες, quattro εκδόσεις, ωστόσο, η πλειονότητα της γκάμας θα αποτελείται από δικίνητες. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το μικρότερο SUV της Audi θα μοιραστεί τα ίδια μηχανικά σύνολα με τη νέα γενιά του άλλου Bενιαμίν της γκάμας της φίρμας, Α1, στοιχειοθετώντας έτσι πλήρως τα αστικά χαρακτηριστικά του.

Έτσι, στη βάση της γκάμας του Q1 αναμένεται να τοποθετηθεί μια εκδοχή του υπό εξέλιξη τρικύλινδρου turbo του 1,0 λίτρου που θα προστεθεί και στην γκάμα του VW up! Πιο ψηλά αναμένονται τετρακύλινδροι 1,2 λίτρων σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος, ενώ το παρών θα δώσει και νέος TFSI των 1,4 λίτρων, ο οποίος επίσης, σε δεύτερο χρόνο, θα αξιοποιηθεί και στην plug-in hybrid έκδοση του Q1, η οποία θα ακολουθήσει τα χνάρια του A3 e-tron.

Την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του Q1 αναμένεται να εξοπλίσει ένας turbo 1,6 λίτρων με απόδοση που θα αγγίζει τους 200 ίππους.

Σε ό,τι αφορά τις diesel επιλογές, θα συμπεριληφθούν ένας 1,4 λίτρων TDI καθώς και ένας ισχυρότερος ΤDΙ 1,6 λίτρων. Επιπλέον, το Audi Q1 θα διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ωστόσο, ως προαιρετική επιλογή αναμένεται το νέο DSG κιβώτιο των 10 σχέσεων το οποίο αναμένεται να κάνει πρεμιέρα με το νέο VW Passat, το 2014.

Επίσης, όπως ισχύει με το A1, το Q1 θα προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης, ενώ ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί και στην κατηγορία του τεχνολογικού εξοπλισμού που θα περιλαμβάνει εξελιγμένο infotainment με σύνδεση στο Internet, τόσο για χρηστική αξιοποίηση, όπως η πρόσβαση στα Google Maps όσο και για λόγους ψυχαγωγίας.

Μέρος του βασικού εξοπλισμού αναμένεται να αποτελέσει ηχοσύστημα με έξι ηχεία ενώ, θα παρέχεται Bluetooth, αλλά και η δυνατότητα πλήρους σύνδεσης και ενσωμάτωσης smartphones.

auto.in.gr