Σαφείς προοπτικές διαβλέπουν οι Σουηδοί για τα συστήματα ασύρματης φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μετά από έρευνες στις οποίες συμμετείχαν σε σχέση με την επαγωγική μεταφορά ενέργειας μέσω ηλεκτρομαγνητικών πεδίων και την αξιοποίηση ανάλογων συστημάτων από τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες αλλά και τις plug-in hybrid εκδόσεις αυτοκινήτων της Volvo όπως το C30 και το V60.

Χαρακτηριστική για το αποτέλεσμα των ερευνών είναι η τοποθέτηση του Lennart Stengland, επικεφαλής για την ηλεκτρική τεχνολογία της σουηδικής φίρμας ο οποίος αναφέρει: “Η επαγωγική φόρτιση έχει μεγάλη δυναμική».

«Η ασύρματη τεχνολογία είναι ένας βολικός και αποτελεσματικός τρόπος για την μεταφορά ενέργειας. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα είναι και ασφαλής. Δεν υπάρχουν ακόμα κοινές προδιαγραφές για τα συστήματα ασύρματης φόρτισης. Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας, αξιολογώντας τους τρόπους εφαρμογής της συγκεκριμένης τεχνολογίας στα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας», καταλήγει το στέλεχος της Volvo.

Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά της παραπάνω τεχνολογίας, το επαγωγικό σύστημα φόρτισης αντικαθιστά τη χρήση του καλωδίου στη διαδικασία φόρτισης με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων σε ό,τι αφορά την μεταφορά ενέργειας.

Το σύστημα ασύρματης φόρτισης αποτελείται από ένα σταθερό σημείο επαφής με το δίκτυο ηλεκτροδότησης και δύο πηνία. Το πρώτο πηνίο το οποίο συνδέεται με το δίκτυο ηλεκτροδότησης ή αν θέλετε την πρίζα, τοποθετείται στο έδαφος παράγοντας μαγνητικό πεδίο.

Όταν ένα αυτοκίνητο με αντίστοιχη τεχνολογία, δηλαδή ένα δεύτερο πηνίο, σταματήσει πάνω από το σημείο φόρτισης, το εναλλασσόμενο ρεύμα μεταφέρεται χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε επαφή και στη συνέχεια, αποκτά την επιθυμητή τάση, τροφοδοτώντας τις μπαταρίες.

Στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου C30 Electric, και των μπαταριών 24 kWh με τις οποίες εξοπλίζεται, μια πλήρης φόρτιση με την παραπάνω μέθοδο και με σύστημα σχεδιασμένο για 20 kW διαρκεί 2,5 ώρες

«Οι δοκιμές έδειξαν ότι το ηλεκτροκίνητο Volvo C30 μπορεί να φορτιστεί πλήρως και ασύρματα μέσα σε διάστημα 2,5 ωρών. Παράλληλα με αυτό, διεξάγουμε έρευνες μαζί με την Inverto η οποία συμμετέχει στο project, σχετικά με την «αργή» διαδικασία φόρτισης σε κανονικό χρόνο», επισημαίνει o L. Stengland.

Οι δοκιμές και η έρευνα η οποία αφορά την επαγωγική φόρτιση αυτοκινήτων όσο και λεωφορείων πραγματοποιήθηκαν στο Flanders’ Drive, ένα βελγικό ερευνητικό κέντρο για την εξέλιξη συστημάτων που αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία και εκτός από την Volvo η οποία για τις ανάγκες των δοκιμών παραχώρησε το C30 Electric, συμμετείχαν οι Bombardier Transportation, κατασκευάστρια αεροπλάνων και τρένων και ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Van Hool, ενώ το project συγχρηματοδοτήθηκε και από την φλαμανδική κυβέρνηση.

auto.in.gr