Την κινητήρια δύναμη μιας ενεργειακής επανάστασης φιλοδοξεί να αποτελέσει η μονάδα παραγωγής υδρογόνου και συνθετικού μεθανίου που δημιούργησε η Audi στο Wertle της Γερμανίας.

Η νέα μονάδα της Audi διαθέτει δύο παραγωγικά στάδια. Στο πρώτο αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές διασπά το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.

Το υδρογόνο θα μπορούσε να τροφοδοτήσει οχήματα κυψελών καυσίμου, καθώς η διάσπασή με τη βοήθεια του οξυγόνου και των ηλεκτρολυτικών μεμβρανών οδηγεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ωστόσο, από τη στιγμή που η περιορισμένη διάδοση της υδρογονοκίνησης δεν επιτρέπει την κατανάλωση του παραγόμενου υδρογόνου, η μονάδα της Audi προχωρά στην περαιτέρω επεξεργασία του.

Περνώντας στο δεύτερο στάδιο παραγωγής, το πλεονάζον υδρογόνο συναντά το διοξείδιο του άνθρακα. Η αντίδραση των δύο στοιχείων παράγει συνθετικό μεθάνιο, το οποίο η γερμανική φίρμα ονομάζει Audi e-gas.

Όντας όμοιο του ορυκτού μεθανίου, το Audi e-gas θα ενταχθεί στο δίκτυο παροχής φυσικού αερίου που διαθέτει η Γερμανία. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το προσεχές φθινόπωρο και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα φτάσει τους 1.000 τόνους τον χρόνο.

Για την παραγωγή αυτής της ποσότητας συνθετικού μεθανίου θα χρησιμοποιούνται 2.800 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που αντιστοιχεί στην ετήσια δυνατότητα απορρόφησης διοξειδίου του άνθρακα 220.000 οξιών.

Τα μοναδικά υπο-προϊόντα από την παραγωγική διαδικασία του συνθετικού μεθανίου είναι οξυγόνο και νερό, ενώ και η πλεονάζουσα θερμότητα που παράγεται επαναχρησιμοποιείται, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα της μονάδας.

auto.in.gr