Tο YouTube γεννήθηκε τον Μάιο του 2005 και σήμερα κάθε λεπτό που περνάει ανεβαίνουν στους διακομιστές του βίντεο με συνολική διάρκεια 100 ωρών ή περίπου 4 ημερών, προς τέρψη ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων που το επισκέπτονται κάθε μήνα. Ένας στους δύο χρήστες του διαδικτύου επισκέπτεται το YouTube και σε εκατομμύρια μετριούνται οι συνεργάτες του YouTube που δημιουργούν περιεχόμενο.

Τους αριθμούς αυτούς δημοσιοποίησε η ομάδα του YouTube με αφορμή την όγδοη επέτειο από την δημιουργία του δικτυακού τόπου φιλοξενίας βίντεο.

H ιστορία του YouTube

Η ιστορία του YouTube ξεκινά από το Φεβρουάριο του 2005 όταν δύο παλιοί συνεργάτες στην PayPal ξαναβρέθηκαν: ο 29χρονος Τσαντ Χάρλεϊ και ο 28χρονος Στηβ Τσεν. Το YouTube άρχισε να παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Μέσα σε δέκα μόλις μήνες, το YouTube έγινε συνώνυμο με τα βίντεο online -εκατό εκατομμύρια οικιακά βίντεο κάθε λογής προβάλλονταν καθημερινά, ρέοντας από τους διακομιστές του ενώ ανέβαιναν στην βιβλιοθήκη του περισσότερα από 65.000 νέα. Οι διαφημίσεις ήταν περιορισμένες, αρκετές όμως για να παραμείνει η υπηρεσία δωρεάν και οι χρήστες ικανοποιημένοι από την ταχύτητα μετάδοσης.

Έτσι, μια μικρή startup με χρηματοδότηση από την Sequoia Capital (3.500.000 δολάρια το Νοέμβριο του 2005 και 8.000.000 δολάρια τον Απρίλιο 2006) κατόρθωσε να ξεπεράσει υπηρεσίες που προσέφεραν καταξιωμένες ιντερνετικές επιχειρήσεις. Στις αρχές του 2006, η δημοτικότητα του YouTube ξεπέρασε για πρώτη φορά το Google Video και ως το Σεπτέμβριο είχε τέσσερις φορές μεγαλύτερη κίνηση. Επιπλέον, το YouTube μετατράπηκε σε μανία: η διάρκεια μιας επίσκεψης ξεπερνούσε τον ίδιο μήνα τα 18 λεπτά, τη στιγμή που το Google Video δεν κατόρθωνε να κρατήσει τους επισκέπτες του περισσότερα από 9 λεπτά.

Οι αριθμοί τράβηξαν την προσοχή του Λάρι Πέιτζ και του Σέργκεϊ Μπριν, των ιδρυτών του Google. Το Google συνειδητοποίησε πως το YouTube δεν μπορεί να χτυπηθεί λόγω του επονομαζόμενου «network effect»: ο κόσμος συγκεντρώνεται εκεί που υπάρχει ήδη κόσμος και το YouTube συγκέντρωνε και διατηρούσε ήδη περισσότερους χρήστες από το Google Video. Το Google έκανε στις 9 Οκτωβρίου 2006 τη μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία του. Παραχώρησε στους δημιουργούς του YouTube μετοχές αξίας 1.650.000.000 δολαρίων (1,3 δισ. ευρώ) για να αποκτήσει έναν χαρακτηριστικό δικτυακό τόπο της γενιάς Web 2.0, ο οποίος κατόρθωνε να προσελκύει κάθε μήνα 20 εκατομμύρια διαφορετικούς επισκέπτες που διψάνε για βίντεο.

Ο Τσαντ Χάρλεϊ και ο Στην Τσεν τα είχαν καταφέρει. Μια νέα ευκαιρία είχε γεννηθεί. Η ανακοίνωση της εξαγοράς προσέθεσε 4 δισεκατομμύρια δολάρια στην χρηματιστηριακή αξία του Google την ίδια ημέρα -ένα μήνυμα ότι η ευφορία είχε επανέλθει στον κόσμο των dot com.

In.gr Τεχνολογία