Η IDC ανακοίνωσε τις προκαταρκτικές της μετρήσεις για την πορεία των πωλήσεων tablet ανά τον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του 2013. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2013 ο αριθμός των tablet που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά ξεπέρασε ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2012, φτάνοντας τα 49,2 εκατομμύρια ταμπλέτες (ετήσια αύξηση 142,4%). Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών και χαρακτηρίζονται εντυπωσιακές.

Η Apple ξεπέρασε τις εκτιμήσεις για την διάθεση 18,7 εκατομμυρίων iPad από τους αναλυτές της IDC για το τρίμηνο, καθώς διέθεσε 19,5 εκατομμύρια tablet. Σε αντίθεση με το ιστορικό της, η Apple δεν σημείωσε την εποχικότητα των αντίστοιχων τριμήνων τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό βοήθησε η επιλογή να διαθέσει το iPad mini το τέταρτο τρίμηνο του 2012, σχολιάζει σχετικά ο Tom Mainelli, επικεφαλής της έρευνας για τα tablet στην IDC.

Πέραν κάθε προσδοκίας ήταν και οι επιδόσεις της Samsung, που βρέθηκε στην δεύτερη θέση της κατάταξης. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η ASUS, εξέλιξη που αποδίδεται στην διάθεση του Nexus 7. Ωστόσο, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι στην επικείμενη Google I/O αναμένεται ανανεωμένο Nexus, οπότε η ASUS θα χρειαστεί να βρει τρόπο να διατηρήσει την θέση της. Το Amazon έπεσε στην τέταρτη θέση.

Η Microsoft, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην αγορά tablet για πολλούς, κατάφερε να μπει στην πρώτη πεντάδα για πρώτη φορά, καθώς οι πωλήσεις των δικών της Surface RT και Surface Pro μαζί έφτασαν τις 900.000 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2013. Πολλά από αυτά ήταν Surface Pro, τα οποία η εταιρεία άρχισε να διαθέτει σε ΗΠΑ και Καναδά τον Φεβρουάριο. Η Microsoft έχει δηλώσει ότι πρόκειται να διευρύνει την διάθεση αμφότερων των Surface σε περισσότερες αγορές. Από την άλλη, εκτός από τα Surface τα υπόλοιπα tablet με Windows 8 και Windows RT παλεύουν να διεισδύσουν στις αγορές. Σύμφωνα πάντα με την IDC, συνολικά οι ταμπλέτες με Windows 8 και Windows RT από όλους τους κατασκευαστές περιορίστηκαν στις 1,8 εκατομμύρια συσκευές.

O Ryan Reith, επικεφαλής στο πρόγραμμα Mobility Tracker της IDC, εκτιμά ότι η διάθεση συσκευών μικρότερης διαγωνίου οθόνης με Windows RT και Windows 8 δεν αρκεί για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις τους, αν και η αγορά πράγματι οδεύει προς τα tablet 7-8 ιντσών. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την Microsoft είναι το μήνυμα προς τον καταναλωτή και ο ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμής.

Η IDC έχει συμπεριλάβει στις μετρήσεις της όλες τις ταμπλέτες από 7 έως και 16 ίντσες, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη αποσπώμενου πληκτρολογίου (όπως το Surface RT). Δεν συνυπολογίζει ωστόσο τις συσκευές που χαρακτηρίζονται convertible, όπως το Lenovo Yoga.

Κατασκευαστής Εκατ.Tablet 1Q13 Μερίδιο 1Q13 Εκατ.Tablet 1Q12 Μερίδιο 1Q12 Ετήσια αύξηση
Apple 19,5 39,6% 11,8 58,1% 65,3%
Samsung 8,8 17,9% 2,3 11,3% 282,6%
ASUS 2,7 5,5% 0,6 3,1% 350%
Amazon 1,8 3,7% 0,7 3,6% 157,1%
Microsoft 0,9 1,8% 0,0
Άλλοι 15,5 31,5% 4,9 24,1 216,3%
Σύνολο 49,2 100,0% 20,3 100,0% 142,4%

Πηγή: IDC Worldwide Tablet Tracker, Μάιος 1, 2013.

Λειτουργικό Σύστημα 1Q13 Μερίδιο 1Q13 1Q12 Μερίδιο 1Q12 Ετήσια αύξηση
Android 27,8 56,5% 8 39,4% 247,5%
iOS 19,5 39,6% 11,8 58,1% 65,3%
Windows 1,6 3,3% 0,2 1% 700%
Windows RT 0,2 0,4% 0
Άλλο 0,1 0,2% 0,2 1% -50%
Σύνολο 49,2 100,0% 20,3 100% 142,4%

Πηγή: IDC Worldwide Tablet Tracker, May 1, 2013

In.gr Τεχνολογία