Κάνοντας εξαιρετικό αγώνα, ο Fernando Alonso ήταν ο νικητής στο «εντός έδρας» Grand Prix, στην πίστα της Καταλονίας. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari από τον πρώτο γύρο έδειξε τις διαθέσεις του και στον 13ο πέρασε στην κορυφή. Από εκεί και πέρα, χωρίς να απειληθεί, διατηρήθηκε εύκολα στην κορυφή, δίνοντας στη Ferrari την 221η νίκη της ιστορίας της.

Με «μαγική» διαχείριση ελαστικών, ο Kimi Raikkonen ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου. Ο αγώνας ήταν σπουδαίος για τις Ferrari, καθώς ο Felipe Massa, αν και λόγω τιμωρίας εκκίνησε από την ένατη θέση, με συνεχείς ταχύτερους γύρους και πολύ γρήγορο ρυθμό τερμάτισε τρίτος.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel, o οποίος δεν μπόρεσε να βρει τις καλύτερες ρυθμίσεις στη Red Bull με τη μεσαία και σκληρή γόμα της Pirelli.

Οι σαρωτικές Mercedes στις κατατακτήριες δοκιμές δεν είχαν ανάλογη απόδοση στον αγώνα και το καλύτερο που κατάφεραν ήταν η έκτη θέση του Nico Rosberg.
Για ακόμη μία φορά, καθοριστική σημασία έπαιξε η διαχείριση των ελαστικών, με τις περισσότερες ομάδες να ακολουθούν στρατηγική τεσσάρων pit stop.

Με πολύ καλή εκκίνηση, ο κάτοχος της pole position, N. Rosberg έστριψε πρώτος στο τέλος της ευθείας. Δεν συνέβη το ίδιο και με τον Lewis Hamilton, που μπλοκάροντας τα φρένα του δεν μπόρεσε να κρατήσει τη δεύτερη θέση, καθώς τον πέρασε ο Sebastian Vettel.

O F. Alonso, χωρίς να κόβει πουθενά και με επιθέσεις από το εξωτερικό της στροφής, κέρδισε θέσεις και βρέθηκε τρίτος. Έχοντας μπροστά του τη Red Bull του Γερμανού πρωταθλητή, δεν δυσκολεύτηκε να την περάσει και πλέον κόλλησε στην πίσω αεροτομή του N. Rosberg, ο οποίος αντιστεκόταν σθεναρά.

Αντίθετα ο Lewis Hamilton ήταν εκτός ρυθμού. Έχανε διαρκώς θέσεις και, από δεύτερος, σε λίγους γύρους βρέθηκε να παλεύει για να κρατηθεί στη δεκάδα. Η πτώση για τον Nico Rosberg ξεκίνησε στο 12ο γύρο. Μη μπορώντας να αντισταθεί στην πίεση του F. Alonso, έχασε την πρώτη θέση και πριν συμπληρωθεί γύρος τον πέρασαν και οι S. Vettel και K. Raikkonen.

O Φινλανδός πιλότος της Lotus έχασε χρόνο προσπαθώντας να περάσει τον S. Vettel. Το κατάφερε τελικά στον 33ο γύρο και αμέσως άνοιξε τη διαφορά του.

Ηρωική ήταν η προσπάθεια του Felipe Massa. Δέχτηκε ποινή τριών θέσεων και εκκίνησε από την ένατη θέση, επειδή στις κατατακτήριες δοκιμές καθυστέρησε τον Mark Webber. Ωστόσο, ο ρυθμός του ήταν τέτοιος, που αναπλήρωσε γρήγορα το χαμένο έδαφος, ανέβηκε τρίτος και μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά του από τον K. Raikkonen άρχισε να βλέπει τη δεύτερη θέση στο βάθρο.

Όμως, με τα ελαστικά του σε προχωρημένο στάδιο φθοράς, προτίμησε να μη ρισκάρει και «συμβιβάστηκε» με την τρίτη θέση. Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari, απαλλαγμένος από τις ατυχίες των προηγούμενων αγώνων, έδειξε ότι οι δυνατότητές του είναι μεγαλύτερες από την πέμπτη θέση που κατέχει στη βαθμολογία των οδηγών.

Αθόρυβο αγώνα έκανε ο Mark Webber. Έχασε πάρα πολύ χρόνο και θέσεις στην εκκίνηση, αλλά με σταθερό ρυθμό και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια τερμάτισε πέμπτος με μικρή διαφορά από τον team mate του.

Η έβδομη θέση του Paul di Resta απέδειξε ότι η Force India έχει κάνει άλματα προόδου. Αν και εκκίνησε από τη δέκατη θέση, κατάφερε να αναρριχηθεί.

Οι McLaren στον αγώνα πήγαν καλύτερα από ό,τι στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Ο Jenson Button από τη 14η θέση της εκκίνησης βρήκε το σθένος να τερματίσει όγδοος. Πίσω του ήταν ο team mate του, Sergio Perez. Λίγο έλειψε να επαναληφθεί η σκηνή του Μπαχρέιν, με τους δύο να μάχονται μεταξύ τους.

Ωστόσο, μέσω team radio η ομάδα παρότρυνε τον Μεξικανό να προφυλάξει τα ελαστικά του, βάζοντας τέλος σε τυχόν νέο «θερμό επεισόδιο».

Ο Daniel Ricciardo έδωσε πολύτιμους βαθμούς στην Torro Roso, αφού πρώτα έδωσε μάχη με τη Sauber του Esteban Gutierrez.

Απογοητευτικός ήταν ο αγώνας για τον Lewis Hamilton. Εκκινώντας από την πρώτη σειρά, τελικά τερμάτισε 12ος. Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή όταν μέσω team radio τού συνέστησαν να προφυλάξει τα ελαστικά του και απάντησε «πόσο πιο αργά να πάω;».

Αυτή ήταν η σειρά τερματισμού στο Grand Prix της Ισπανίας

Οδηγός Ομάδα Χρόνος

1 Fernando Alonso Ferrari
2 Kimi Raikkonen Lotus +9.338
3 Felipe Massa Ferrari +26.049
4 Sebastian Vettel Red Bull Racing +38.273
5 Mark Webber Red Bull Racing +47.963
6 Nico Rosberg Mercedes +1:08.020
7 Paul di Resta Force India +1:08.988
8 Jenson Button McLaren +1:19.506
9 Sergio Perez McLaren +1:21.738
10 Daniel Ricciardo Toro Rosso +1 γύρος
11 Esteban Gutierrez Sauber +1 γύρος
12 Lewis Hamilton Mercedes +1 γύρος
13 Adrian Sutil Force India +1 γύρος
14 Pastor Maldonado Williams +1 γύρος
15 Nico Hulkenberg Sauber +1 γύρος
16 Valtteri Bottas Williams +1 γύρος
17 Charles Pic Caterham +1 γύρος
18 Jules Bianchi Marussia +2 γύροι
19 Max Chilton Marussia +2 γύροι

auto.in.gr