H σουηδική φίρμα ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των δοκιμών μιας πειραματικής, αλλά διόλου εξωπραγματικής τεχνολογίας η οποία συνδυάζει τη λειτουργία του γνωστού συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (KERS) με τουρμπίνα, αποφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα σε επίπεδο εξοικονόμησης καυσίμου, που, σύμφωνα με τις δοκιμές της Volvo, φτάνουν έως και το 25%.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων της σουηδικής φίρμας Derek Crabb, «…τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις δοκιμές που έγιναν το 2012, δείχνουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με ένα τετρακύλινδρο turbo κινητήρα, προσφέρει ανάλογες επιδόσεις με έναν turbo εξακύλινδρο κινητήρα, και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 25%. Δίνοντας στον οδηγό επιπλέον 80 ίππους, κάνει ένα αυτοκίνητο με τετρακύλινδρο κινητήρα να επιταχύνει σαν να ήταν εξακύλινδρο».

Σε ό,τι αφορά τις συστάσεις του συστήματος που ονομάζεται Flywheel KERS (τουρμπίνα ΚERS) αυτό διαθέτει μία τουρμπίνα διαμέτρου 20 εκατοστών, κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, στοιχείο, το οποίο περιορίζει το βάρος της σε μόλις έξι κιλά και η οποία τοποθετείται στον πίσω άξονα και περιστρέφεται σε κενό αέρος για την μείωση των τριβών.

Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, η ενέργεια που εκλύεται κινεί την τουρμπίνα η οποία φτάνει έως και τις 60.000 σ.α.λ. Όταν το αυτοκίνητο αρχίσει και πάλι να επιταχύνει, η κίνηση της τουρμπίνας μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου για αυτό το σκοπό, συστήματος μετάδοσης.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ο οποίος επιφορτίζεται με την κίνηση των μπροστινών τροχών διακόπτει τη λειτουργία αμέσως μόλις ξεκινά η επιβράδυνση. Η ενέργεια της τουρμπίνας μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου άμεσα ή για την κίνησή του σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Λόγω ακριβώς του τρόπου λειτουργίας του που βασίζεται… στο φρενάρισμα, το συγκεκριμένο σύστημα εξασφαλίζει περισσότερη εξοικονόμηση καυσίμου, σε συνθήκες πόλης καθώς, όπως επισημαίνει ο Derek Crabb «…η αποθηκευμένη ενέργεια στην τουρμπίνα είναι αρκετή προκειμένου να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του αυτοκινήτου για βραχυπρόθεσμα διαστήματα».

«Ακόμα και έτσι όμως το όφελος που προκύπτει στην εξοικονόμηση καυσίμου είναι σημαντικό. Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα μπορεί να βρίσκεται εκτός λειτουργίας το μισό από τον συνολικό χρόνο οδήγησης, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τις συνήθειες οδήγησης των Ευρωπαίων».

Αν τώρα η τουρμπίνα λειτουργήσει συνδυαστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής ισχύος κατά 80 ίππους, κάτι που σε συνδυασμό με την αύξηση ροπής έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του χρόνου που απαιτείται για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα.

Για την ακρίβεια, στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα του S60 με το συγκεκριμένο σύστημα, περιοριζόταν σε 5,5 δευτερόλεπτα.

auto.in.gr