Με δύο φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά αντιδιαμετρικά αντίθετες ως προς τον προσανατολισμό και τη χρήση τους, πρωτότυπες προτάσεις, προσγειώνεται η Mitsubishi στην ευρωπαϊκή έκθεση.

Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για μια εξελιγμένη εκδοχή του «γνωστού» i-MiEV.

To CA-MiEV, όπως ονομάζεται το concept car, αναλάμβάνει να συστήσει τις νέες, υψηλής απόδοσης μπαταρίες της φίρμας οι οποίες, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου, υπόσχονται αυτονομία 300 χλμ. και αποτελούν την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, η οποία, κατά την Mitsubishi, επεκτείνεται και εκτός των αστικών τειχών.

Τις τεχνολογικές καινοτομίες του CA-MiEV συμπληρώνουν το νέο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 80 kW ο καινούριος εναλλάκτης και ένα νέο σύστημα φόρτισης που πλέον αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Σε ό,τι αφορά μάλιστα το σύστημα φόρτισης, δεν πρόκειται για ένα τυπικό δείγμα του είδους του, καθώς παρέχει ασύρματη φόρτιση, εκμεταλλευόμενο τις ιδιότητες των μαγνητικών πεδίων.

Επίσης, αν και η Mitsubishi διευκρινίζει ότι το πεντάθυρο πρωτότυπο δεν προορίζεται ως έχει για παραγωγή, η σχεδίαση των επιφανειών του συντείνει σε ένα νέο ρεκόρ αεροδυναμικού συντελεστή για την κατηγορία, περιορίζοντας την αντίστοιχη τιμή σε 0,26.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο concept car στο ελβετικό περίπτερο της Mitsubishi, το GR-HEV, πρόκειται για ένα Sport Utility Truck, όπως το χαρακτηρίζει η φίρμα, το οποίο αξιοποιεί ένα υβριδικό σύνολο που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με μοτέρ πετρελαίου 2,5 λίτρων.

Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες τοποθετούνται μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα εντός του πλαισίου σκάλας για περισσότερη προστασία.

Χάρη στο συγκεκριμένο συνδυασμό, το GR-HEV υπόσχεται τα χαρακτηριστικά ενός παντός καιρού και εδάφους τετρακίνητου pick up, όπου ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ενισχυτικά στο μοτέρ πετρελαίου, περιορίζοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 149 γραμμ./χλμ.

N.K

auto.in.gr