Ο δήμαρχος της αγγλικής πρωτεύουσας, Boris Johnson, ανακοίνωσε σχέδια για την ολική απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων, πλην αυτών που έχουν χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στο κέντρο της πόλης το 2020.

Ήδη από το 2003 ισχύει ένα είδος διοδίων για όσα οχήματα θέλουν να έχουν πρόσβαση στο κέντρο του Λονδίνου κατά τις ώρες αιχμής, το οποίο και θεσπίστηκε από τον προκάτοχο του Boris Johnson.

Πλέον, οι αρμόδιες αρχές με πρωτοβουλία του Boris Johnson φαίνεται να προωθoύν ένα νέο σχέδιο δημιουργίας μιας ζώνης χαμηλών εκπομπών ρύπων στο κέντρο της πόλης από το 2020.

Αυτό σημαίνει, ότι πρόσβαση στο κέντρο του Λονδίνου, τις συγκεκριμένες ημέρες και ώρες θα έχουν μόνο, τα ηλεκτροκίνητα, τα plug-in hybrid και τα απλά υβριδικά Ι.Χ αυτοκίνητα ή όσα μπορούν να συγκαταλεχθούν στην κατηγορία των οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ θα υπάρξει κάποια διευκόλυνση για τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης.

«Η δημιουργία της, πρώτης παγκοσμίως, ζώνης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι ένα σχέδιο που θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής στην πόλη μας. Το όραμά μου είναι η δημιουργία μιας περιμέτρου στην οποία όλα τα οχήματα που θα κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής θα είναι χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Boris Johnson.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου σχεδίου υπάρχει η προοπτική, το 2016, να ενταχθούν ακόμα 600 υβριδικά λεωφορεία, ενώ υπό μελέτη βρίσκεται και το ενδεχόμενο αντικατάστασης των ταξί με υβριδικά χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από το 2015 τα λεωφορεία της πόλης του Λονδίνου θα υπόκεινται σε περιορισμούς σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ενώ το ίδιο θα ισχύσει στο μέλλον και για όλα τα οχήματα επαγγελματικής ή δημόσιας χρήσης.

auto.in.gr