Το υβριδικό supercar που η βρετανική φίρμα παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού το 2010, μπορεί να έχασε τις προοπτικές παραγωγής του λόγω των οικονομικών συγκυριών, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείφθηκε στο χρονοντούλαπο της Jaguar.

Αδιάψευστο τεκμήριο η εικόνα ενός εκπροσώπου του C-X75 σε δοκιμές, σε κάποια κλειστή πίστα. Πρόκειται, προφανώς για ένα από τα, συνολικά, πέντε δοκιμαστικά πρωτότυπα του είδους που τελικώς θα εξελιχθούν από μια ομάδα που αποτελείται από μηχανικούς της Jaguar και της ομάδας F1 της Williams, μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες που θα επιτρέψουν στην τεχνολογία του εξωτικού supercar να περάσει στην μαζική παραγωγή.

Εξάλλου, όπως είχε δηλώσει ο επικεφαλής της Jaguar, Adrian Hallmark, όταν είχε ανακοινώσει την αναστολή των σχεδίων παραγωγής του «… για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατοχυρώσαμε πάνω από 100 τεχνολογίες οι οποίες και σταδιακά θα ενταχθούν στα υπόλοιπα μοντέλα μας. Στοιχεία όπως υψηλών επιδόσεων υπερτροφοδοτούμενοι, τετρακύλινδροι κινητήρες σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες, είναι υπό μελέτη σε κάθε πιθανό συνδυασμό τους».

Βέβαια, οι δυνατότητες του βρετανικού supercar δείχνουν να ξεπερνούν κατά πολύ τις μέχρι σήμερα γνωστές συνδυαστικές εφαρμογές δύο ειδών κινητήρων, καθιστώντας το C-X75 «…ένα αυτοκίνητο τόσο γρήγορο όσο και μια Bugatti Veyron και ταυτόχρονα τόσο αποδοτικό όσο ένα Toyota Prius», σύμφωνα με τις συστάσεις της φίρμας.

Συστάσεις που δείχνουν να επιβεβαιώνονται από τις προδιαγραφές του βρετανικού supercar καθώς η Jaguar, αντλώντας τεχνολογία από τις τάξεις της F1, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό σύνολο όπου συνεργάζονται ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με χωρητικότητα 1,6 λίτρου, απόδοση 500 ίππων που ξεπερνά τις 10.000 σ.α.λ. και ένας εξαιρετικά ελαφρύς ηλεκτροκινητήρας με αποτέλεσμα τη συνδυαστική ισχύ 900 ίππων και 900 Nm ροπής.

Παράλληλα με την αδιαμφισβήτητη ισχύ των κινητήρων του, οι μπαταρίες με τις οποίες εφοδιάζεται, τού εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις καινοτομίες του C-X75 περιλαμβάνεται και το σύστημα μείωσης της θερμοκρασίας των υδρόψυκτων και αερόψυκτων μπαταριών.

Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο στην περίπτωση του C-X75 είναι η σχεδίαση των αεροδυναμικών στοιχείων του αμαξώματος και το γεγονός ότι διαθέτει τουλάχιστον 17 εισαγωγές/απαγωγές αέρα που αναλαμβάνουν να ψύξουν τα μέρη που το απαιτούν.

AUTOMEDIA