Με προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η ΑΔΕΔΥ ζητά να κριθούν αντισυνταγματικά και αντίθετα σε διεθνές συμβάσεις τόσο το Μνημόνιο ΙΙΙ όσο και τέσσερις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και δύο εγκύκλιοι, οι οποίες αφορούν τη διαθεσιμότητα και την κατάργηση θέσεων στο Δημόσιο.

Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο η ΑΔΕΔΥ κατέθεσε προσφυγή «μαμούθ» 77 σελίδων και στρέφεται κατά του υπουργού Οικονομικών, ως εκπροσώπου του Ελληνικού Δημοσίου.

Η ανώτατη συνδικαλιστική οργάνωση υποστηρίζει ότι από την εφαρμογή του Μνημονίου ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) και των άλλων προσβαλλόμενων νομοθετημάτων που ακολούθησαν (ΠΝΠ κλπ), παραβιάζονται τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 20, 22, 25, 26, 28, 44, 74,103 και 116 του Συντάγματος.

Τα μέτρα, υποστηρίζει η ΑΔΕΔΥ, είναι επίσης αντίθετα στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη και την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, το Μνημόνιο ΙΙΙ (, τέσσερις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) και δύο εγκύκλιοι του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με τις οποίες τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και αυτοδίκαιη αργία δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ παράλληλα καταργήθηκαν θέσεις εργασίας στον δημόσιο τομέα.

Ειδική αναφορά γίνεται στην προσφυγή της ΑΔΕΔΥ για τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, καθώς από την ημέρα έκδοσής τους (και δημοσίευσής τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) έχει παρέλθει το διάστημα των 40 ημερών, εντός του οποίου ρητά προβλέπεται στο Σύνταγμα ότι πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή νόμος που να τις κυρώνει, με αποτέλεσμα αυτές να είναι πλέον άκυρες.

Εξάλλου, επισημαίνεται ότι οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκδόθηκαν χωρίς τις προβλεπόμενες συνταγματικές προβλέψεις (άρθρο 26), δηλαδή, χωρίς να συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις ή να υπάρχει εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη για την έκδοσή τους. Το περιεχόμενο των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έπρεπε να «περάσει» από τη Βουλή, σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, καθώς έτσι αφαιρείται η νομοθετική εξουσία από το Κοινοβούλιο.

Ακόμη, οι προσβαλλόμενες εγκύκλιοι του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν είναι απλές εγκύκλιοι, αλλά εισάγουν «ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου» δηλαδή παράγουν αποτέλεσμα για τους δημοσίους υπαλλήλους, κάτι που αντιβαίνει τη νομοθεσία, αλλά και τη νομολογία του ΣτΕ, υπογραμμίζει η ΑΔΕΔΥ.

Το Μνημόνιο ΙΙΙ προσκρούει ευθέως στο άρθρο 74 του Συντάγματος, αναφέρει η ΑΔΕΔΥ, καθώς ψηφίστηκε όλο ως ένα και μόνο άρθρο, το οποίο περιλαμβάνει άσχετες μεταξύ τους διατάξεις, ενώ τα νομοσχέδια θα πρέπει να έχουν το αυτό αντικείμενο και να διακρίνονται σε άρθρα.

Αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, η ΑΔΕΔΥ εκτιμά ότι αυτή παραβιάζει τα άρθρα 2 (προστασία της αξίας του ανθρώπου), 4 (ισότητα των πολιτών) και 5 (δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας), ενώ στερεί από τους δημοσίους υπαλλήλους τα απολύτως αναγκαία μέσα βιοπορισμού, τη στιγμή μάλιστα που ήδη έχουν υποστεί περικοπές στις αποδοχές τους από το 2010, οι οποίες συνολικά ανέρχονται στο 40%.

Τέλος, η «μνημονιακή» νομοθεσία, προσκρούει στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, το οποίο προστατεύει την περιουσία, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνεται και ο μισθός, ενώ επίσης προσκρούει σε πλειάδα ευρωπαϊκών βασικών νομοθετημάτων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γράψτε το σχόλιο σας