Η Audi αξιοποίησε την έκθεση CES 2013 ως μια καλή ευκαιρία για να δώσει μια εικόνα των δυνατοτήτων των αυτοκινήτων του μέλλοντος, συνοδεύοντας τα «εκθέματά» της με ένα διαφωτιστικό οπτικό υλικό.

Το πιο εντυπωσιακό από τα συστήματα που παρουσίασε είναι αυτό που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο για μικρά χρονικά διαστήματα.

Το συγκεκριμένο σύστημα έχει δύο παραμέτρους, αφενός μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, παίρνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου και αφετέρου να παρκάρει μόνο του χωρίς καν την παρουσία του οδηγού, ακόμα και διανύοντας μια μικρή απόσταση βασιζόμενο στη συνδυαστική λειτουργία πολλαπλών συστημάτων και ειδοποιώντας τον οδηγό όταν ολοκληρώσει τη διαδικασία.

Στην πρώτη περίπτωση, το σύστημα αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνει από μία κάμερα με ευρυγώνιο φακό, δύο radar και οχτώ αισθητήρες υπερήχων, ανιχνεύει την κίνηση άλλων οχημάτων, πεζών και την παρουσία εμποδίων, καθορίζοντας αναλόγως την πορεία του αυτοκινήτου σε ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα. Φυσικά, εκτός από το τιμόνι το παραπάνω σύστημα επενεργεί και στα φρένα, ενεργοποιώντας τα όταν ανιχνεύσει κίνδυνο ατυχήματος.

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη παράμετρό του, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να βγει από το αυτοκίνητο και να το στείλει -κυριολεκτικά- να παρκάρει μόνο του, αξιοποιούνται οι ίδιοι αισθητήρες και το αυτοκίνητο ακολουθεί μια προκαθορισμένη διαδρομή έως την θέση στάθμευσης, μην παραλείποντας όταν φτάσει να σβήσει τον κινητήρα του, να κλειδώσει και να στείλει μήνυμα στο κινητό του οδηγού του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Παράλληλα με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, η Audi παρουσίασε συστήματα infotainment με οθόνες τριδιάστατης απεικόνισης και τετραπύρηνο επεξεργαστή 1,4 GHz, με ηχοσυστήματα τα οποία ονομάζει 3D και υπόσχονται ένα αποτέλεσμα πιο κοντά στον φυσικό ήχο. Με αφορμή την παραπάνω τεχνολογία, το παρών στην έκθεση έδωσε ένα Audi Q7 με 23 ηχεία και ενισχυτή ισχύος 1.400 watt.

Την τεχνολογική παρουσία της γερμανικής φίρμας στην αμερικανική έκθεση συμπλήρωσε η επίδειξη φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας OLED τα οποία προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες σε ό,τι αφορά την παραμετροποίηση της εκπομπής φωτός, εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερη ορατότητα.

Παράλληλα, η Audi πειραματίζεται με laser φωτιστικά σώματα για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου τα οποία θα εμφανίζουν μια επιπλέον προειδοποιητική γραμμή για τον οδηγό που ακολουθεί, όταν αντιλαμβάνονται ότι αυτός έχει καταστρατηγήσει την απόσταση ασφαλείας.

auto.in.gr