Ένα καινούργιο Boeing 787 Dreamliner στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά στα ηλεκτρικά συστήματα φέρνει ανησυχίες για νέες καθυστερήσεις στις παραδόσεις του πρωτοποριακού αεροπλάνου, κατασκευασμένου από πλαστικό υψηλής τεχνολογίας.

Το τζετ της Japan Airlines γέμισε καπνό λίγο μετά την άφιξή του στη Βοστόνη, έπειτα από μια απευθείας πτήση από Τόκιο. Χρησιμοποιώντας υπέρυθρες κάμερες, το συνεργείο πυρόσβεσης ανίχνευσε φλόγες μέσα στην άτρακτο του αεροπλάνου, συγκεκριμένα σε μια μπαταρία που τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά συστήματα του σκάφους όταν δεν τροφοδοτούνται από τους κινητήρες.

«Κάτι προκάλεσε την υπερθέρμανση και ανάφλεξη της μπαταρίας» δήλωσε στο Sky News εκπρόσωπος της πυροσβεστικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αίτια δεν είναι ακόμα γνωστά.

Η πυρκαγιά έγινε αντιληπτή περίπου 15 λεπτά μετά την αποβίβαση των 173 επιβατών και του ενδεκαμελούς πληρώματος, όταν ένας μηχανικός μύρισε καπνό στην καμπίνα. Περίπου τρία λεπτά αργότερα, η καμπίνα επιβατών είχε γεμίσει καπνό, ανέφερε ο εκπρόσωπος.

Το 787 Dreamliner, το πρώτο επιβατικό αεροπλάνο με άτρακτο που αποτελείται από πολυμερή υλικά. αντί από συμβατικό αλουμίνιο, προσφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου λόγω του χαμηλότερου βάρους του.

Επρόκειτο να περάσει σε παραγωγή το 2009, ωστόσο τα τεχνικά προβλήματα ανέβαλαν την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους μέχρι τα τέλη του 2011.

Το πρώτο πρόβλημα στα ηλεκτρικά εμφανίστηκε σε διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης το Νοέμβριο του 2009, όταν ένα 787 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση λόγω πυρκαγιάς.

Τον περασμένο μήνα, ένα Dreamliner της United Airlines που πετούσε από το Τέξας στο Νιου Τζέρσεϊ αναγκάστηκε να προσγειωθεί στη Νέα Ορλεάνη λόγω προβλήματος σε έναν κατανεμητή ηλεκτρικού ρεύματος.

Επιπλέον, η Qatar Airways επέκρινε πρόσφατα τη Boeing για τα ηλεκτρολογικά προβλήματα που οδήγησαν στην καθήλωση των δικών της 787, τα οποία είχαν μάλιστα παραδοθεί με καθυστέρηση.

Λίγο αργότερα η αμερικανική υπηρεσία αεροπλοΐας ανακάλυψε ελαττώματα στο σύστημα καυσίμων, λόγω των οποίων θα μπορούσε να προκληθεί ανάφλεξη καυσίμου που διαρρέει και στάζει σε καυτά εξαρτήματα του κινητήρα. Το ίδιο πρόβλημα θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε εξάντληση των καυσίμων.

Παραμένει ακόμα άγνωστο εάν το τελευταίο περιστατικό θα οδηγήσει σε περαιτέρω αναβολές των παραδόσεων.

Ο εντοπισμός προβλημάτων που δεν έχουν κρίσιμη σημασία δεν είναι σπάνιος σε νέα μοντέλα αεροπλάνων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ