Ελέγχους στις σήραγγές της ξεκινά η Ιαπωνία μετά την τραγωδία έξω από το Τόκιο
Στον έλεγχο κάθε σήραγγας στην Ιαπωνία που έχει κατασκευαστεί με τον ίδιο τρόπο όπως εκείνη που κατέρρευσε την Κυριακή 80 χλμ. δυτικά από το Τόκιο θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών της χώρας. Στο μεταξύ, ο απολογισμός από το δυστύχημα φτάνει τουλάχιστον τους εννέα νεκρούς ενώ η Πυροσβεστική φοβάται αύξηση του αριθμού των θυμάτων.
Στον έλεγχο κάθε σήραγγας στην Ιαπωνία που έχει κατασκευαστεί με τον ίδιο τρόπο όπως εκείνη που κατέρρευσε την Κυριακή 80 χλμ. δυτικά από το Τόκιο θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών της χώρας. Στο μεταξύ, ο απολογισμός από το δυστύχημα φτάνει τουλάχιστον τους εννέα νεκρούς ενώ η Πυροσβεστική φοβάται αύξηση του αριθμού των θυμάτων.
Η κυβέρνηση του Τόκιο δεσμεύτηκε ότι θα πραγματοποιήσει εξονυχιστικό έλεγχο και ότι θα επενδύσει στις υποδομές των αυτοκινητόδρομων, πολλοί από τους οποίους -όπως και η σήραγγα που κατέρρευσε- χρονολογούνται από την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης της Ιαπωνίας από το 1950 ως το 1970.
Όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, η αστυνομία επιβεβαίωσε τη Δευτέρα τον εντοπισμό των σορών εννέα ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους μέσα στην μήκους 4,7 χιλιομέτρων σήραγγα Σασάγκο, μία από τις μεγαλύτερες της Ιαπωνίας.
Πέντε απανθρακωμένα πτώματα βρέθηκαν μέσα σε φορτηγάκι, το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες περίπου στη μέση της σήραγγας, ενώ οι σοροί τριών ακόμη ανθρώπων εντοπίστηκαν μέσα σε ένα αυτοκίνητο και επιβεβαιώθηκε ο θάνατος του οδηγού ενός φορτηγού, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Η εταιρεία Central Nippon Expressway, η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε πριν από 35 χρόνια, ανακοίνωσε ότι δεν εντόπισε κάποιο πρόβλημα κατά τον έλεγχο ρουτίνας που πραγματοποίησε τον Σεπτέμβριο.
Έλεγχοι για δομικές αδυναμίες
«Υποπτευόμαστε πως η παλαιότητα είναι μια από τις πρώτες αιτίες» του δυστυχήματος, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας Nexco που διαχειρίζεται το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου στο οποίο συνέβη το δυστύχημα.
Μηχανικοί άρχισαν τη Δυετέρα να επιθεωρούν και άλλες σήραγγες του ίδιου τύπου αυτής που κατέρρευσε. Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 20 σε όλη τη χώρα.
Εικόνες από το εσωτερικό της σήραγγας δείχνουν σπασμένες πλάκες τσιμέντου, που μπορεί να σημαίνει πως υπάρχει αδυναμία στο κεντρικό οικοδόμημα.
Σύμφωνα με την Nexco, στις επιθεωρήσεις που πραγματοποιούνται πέντε φορές το χρόνο ελέγχονται οπτικά πιθανές ρωγμές ή άλλες ανωμαλίες και ακουστικά η αντοχή του τσιμέντου και του χάλυβα.
Στην τελευταία τακτική επιθεώρηση τον Σεπτέμβριο, οι ακουστικοί έλεγχοι δεν έγιναν στην μεταλλική κατασκευή.