Παρά το γεγονός ότι πληθαίνουν οι αναλυτές που δεν ενστερνίζονται την ιδέα ενός smartphone από το Facebook, υπάρχει ένας παριζιάνος ειδικός στο μάρκετινγκ που πιστεύει ότι το «FacePhone» θα πάρει «σάρκα και οστά» σε δεκαοκτώ μήνες. Το Facebook θα μπορούσε να αγοράσει τη Nokia ή την RIM των Blackberry για να το επιτύχει, δηλώνει στο Computerworld.com.

Οι προβλέψεις ανήκουν στο Paul Amsellem, διευθυντή του Mobile Network Group, μια εταιρεία που ειδικεύεται στο mobile marketing δηλαδή στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών.

Ο Amsellem υποστηρίζει ότι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο χρειάζεται πραγματικά σήμερα ένα τέτοιο μέσο, ένα smartphone. Αναγνωρίζοντας ότι δεν έχει την τεχνογνωσία ή τις απαιτούμενες σχέσεις στην αγορά με όλους όσους εμπλέκονται σε μια τέτοια δραστηριότητα, το Facebook θα μπορούσε να αξιοποιήσει την πλεονάζουσα ρευστότητα που του εξασφάλισε η πρόσφατη δημόσια εγγραφή του. Δηλαδή, να επενδύσει στην εξαγορά ακόμα και της Nokia και μάλιστα σε τιμή χαμηλότερη από την τρέχουσα αποτίμησή της, δηλαδή στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια (αντί 15 δισ.). Εξάλλου, ο Φινλανδός κατασκευαστής έχει έμμεση σχέση με το Facebook, μέσω της «φίλης» του, Microsoft (η οποία έχει εξασφαλίσει μονοψήφιο ποσοστό στην εταιρεία από το 2007 και παρέχει την υπηρεσία αναζήτησης στο Facebook μέσω του Bing).

Ο Amsellem έχει μάλιστα και εναλλακτική πρόταση προς το Facebook: την φτηνότερη εξαγορά της Research In Motion που κατασκευάζει τα Blackberry, αντί 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ένας από τους λόγους, σύμφωνα με τον έμπειρο μαρκετίερ, είναι να πάρει στα χέρια του το BlackBerry Messenger, μια υπηρεσία άμεσης επικοινωνίας που συνδέει όλους τους χρήστες Blackberry. O Messenger της RIM επιτρέπει όχι μόνο την ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ τους, αλλά και κλιπ μουσικής και άλλων πολυμέσων.

Επιπλέον, και ίσως πιο σημαντικό είναι ότι, η ιντερνετική υπηρεσία της RIM, συμπιέζει πάρα πολύ το περιεχόμενο που κινείται στους ακριβούς δρόμους των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, τα 600ΜΒ κίνηση γίνονται 100ΜΒ (υποστηρίζει συμπίεση με λόγο 5:1 ή και 6:1), γεγονός που μεταφράζεται σε εξαιρετικά σημαντική εξοικονόμηση όχι μόνο κόστους για τον συνδρομητή αλλά και χρόνου.

Το Facebook πρέπει να κάνει κάτι τώρα, υποστηρίζει ο Amsellem και δείχνει τους αριθμούς: 900 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες κάθε μήνα, από τους οποίους 500.000.000 μπαίνουν από smartphone και tablet. H μετάβαση στο mobile, πλήττει την ικανότητά μας να πουλήσουμε διαφημίσεις, έχει παραδεχτεί η ίδια η εταιρεία.

Δεν συμφωνούν όμως όλοι ότι το Facebook πρέπει να κάνει αυτό το άλμα και να εμπλακεί άμεσα στην κατασκευή του δικού του smartphone. Θα πρέπει να διευρύνει τις σχέσεις του με όλους τους παίκτες στην ξένη αυτή αγορά, λένε, αλλά και να προετοιμαστεί να ανταγωνιστεί με το Amazon, το Google και την Apple, πριν αρχίσει να φτιάχνει FacePhone.

In.gr Τεχνολογία