Η πρώτη πλήρης χρονιά της ΜΙΝΙ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα ξεκινούσε δοξαστικά: στο Monte Carlo, στα χνάρια που είχαν πατήσει οι Paddy Hopkirk, Timo Makinen και Rauno Aaltonen κερδίζοντας τρεις φορές στα πηδάλια των Mini Cooper S τη δεκαετία του 1960 – και με το σύγχρονο John Cooper Works WRC να προέρχεται από δύο θέσεις στο βάθρο στην πρώτη του, προπαρασκευαστική χρονιά, με υποσχέσεις ότι η πρώτη νίκη ήταν απλώς και μόνο θέμα χρόνου.

Όμως, το 2012, η νέα εποχή της ΜΙΝΙ στα ράλι, ξεκινά πικρά, αντί δοξαστικά. Η φυσιολογική και ορθή ροή των πραγμάτων διαταράχθηκε το χειμώνα, όταν η μητρική εταιρεία της MINI, ο όμιλος BMW, ήρθε σε απευθείας ρήξη με τον David Richards – ιδιοκτήτη της αγωνιστικής ομάδας Prodrive που κατασκευάζει και επιμελείται στους αγώνες τα John Cooper Works WRC.

Παραπλεύρως αυτής της -βαθύτατης- ρήξης, η ψυχολογία της BMW δεν βοηθήθηκε καθόλου και από τα προβλήματα που αντιμετώπισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στο παραπέντε του πρώτου αγώνα του: την οικονομική κατάρρευση της εταιρείας παραγωγής του «προϊόντος WRC» North One Sport, την ξαφνική έλλειψη σοβαρής εταιρείας τηλεοπτικής παραγωγής και, μέσα σε όλα, την ελλιπέστατη κάλυψη του σπορ συγκεκριμένα στη Γερμανία.

Η κλιμάκωση της έντασης οδήγησε σε κάτι πρωτόγνωρο: για πρώτη φορά μια μεγάλη, σοβαρή εργοστασιακή ομάδα έχασε (στο μέσον Δεκεμβρίου του 2011) την προθεσμία υποβολής συμμετοχών που είχε θέσει η FIA για το επόμενο πρωτάθλημα.

Όχι, φυσικά, πως αυτό είχε κάποιο σοβαρό αντίκτυπο -καθώς ήταν προς το συμφέρον της Ομοσπονδίας να συζητήσει με πάσα ευελιξία και ελαστικότητα κάθε πιθανό ενδεχόμενο παράτασης της υποβολής συμμετοχής-, αλλά σίγουρα εμφάνιζε το μέγεθος του προβλήματος.

Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις πολλών ημερών, οι οποίες καρποφόρησαν – αλλά με δύο συμβιβασμούς. Ο πρώτος ήταν η αποχώρηση του David Richards από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας και η αντικατάστασή του από τον Dave Wilcock, μέχρι πρότινος τεχνικό διευθυντή, που τώρα έχει και τους δύο ρόλους.

Πάντως ο David Richards, άλλοτε ηγέτης της Subaru στο WRC και των Benetton και B.A.R. στη Formula 1, αρνείται ότι η διοικητική αλλαγή -που τον αφήνει σε ρόλο συμβούλου στη MINI WRT- ήταν απόρροια της ρήξης: «Ήταν ανέκαθεν πρόθεσή μου να κάνω ένα βήμα πίσω και να μεταβιβάσω την ευθύνη στον Dave. Τον τελευταίο χρόνο απέδειξε ότι έχει τις ικανότητες να ηγηθεί της ομάδας και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η ομάδα θα συνεχίσει να ενισχύεται», τόνισε.

Ο δεύτερος συμβιβασμός από τις διαπραγματεύσεις αφορά στη μείωση του προϋπολογισμού της ομάδας. Σε τέτοιο βαθμό που η ΜΙΝΙ δεν πρόκειται να κάνει φέτος και τα 13 ράλι του προγράμματος και με τους δύο εργοστασιακούς της οδηγούς, Dani Sordo και Kris Meeke.

Ο πρώτος θα συμμετάσχει στην πλειοψηφία των αγώνων (καθώς ακούγεται ότι η εργοστασιακή ΜΙΝΙ δεν θα ταξιδέψει σε πολύ μακρινούς αγώνες, αλλά θα εκπροσωπηθεί από τους ιδιώτες της) ενώ στο δεύτερο εργοστασιακό μπάκετ θα βρίσκονται οδηγοί που συνοδεύονται από χορηγίες. Για παράδειγμα, στο Rally Monte Carlo δίπλα στον Dani Sordo θα αγωνιστεί ο Pierre Campana, που έχει την υποστήριξη της γαλλικής λέσχης FFSA.

Η ΜΙΝΙ θεωρείται κατασκευαστής στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, χάρη σε ορισμένες ελαστικές παραγράφους του νόμου. Όμως αν σκεφτεί κανείς τι θα μπορούσε να είχε κάνει αν δεν αντιμετώπιζε τα προβλήματα του χειμώνα, ίσως αυτό να μην είναι αρκετό.

auto.in.gr