Με αφετηρία τον τετρακύλινδρο κινητήρα diesel των 1.995 κ.εκ., οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της τρίθυρης Σειράς 1 συμβαδίζουν με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του τρίθυρου hatchback.

Στην μικρότερη, σε ισχύ, έκδοση (116d) η απόδοση του αλουμινένιου κινητήρα diesel των 2,0 λίτρων φτάνει τους 115 ίππους και τα 260 Nm ροπής, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 4,4 λίτρα/100 χλμ.

Τους 143 ίππους και τα 300 Nm ροπής φτάνει η έκδοση 118d, χωρίς ωστόσο η κατανάλωση καυσίμου να διαφοροποιηθεί σημαντικά (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Ανάλογο είναι και το παράδειγμα της 120d, όπου οι 177 ίπποι και τα 350 Nm ροπής υπόσχονται όχι μόνο εκρηκτικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα) αλλά και εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου (4,7 λίτρα/100 χλμ.).

Τέλος, η 123d τοποθετείται στην κορυφή της πετρελαιοκίνητης γκάμα της τρίθυρης Σειράς 1, παράγοντας 204 ίππους και 400 Nm ροπής και επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, ο δίλιτρος κινητήρας που εξοπλίζει τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της τρίθυρης Σειράς 1 συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και Auto Start/Stop, ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 135 γρ./χλμ.

Το παράδειγμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων της τρίθυρης Σειράς 1 ακολουθεί τόσο η Coupe όσο και η Cabrio εκδοχή του αυτοκινήτου, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση οι δυνατότητες επιλογής περιορίζονται ανάμεσα στις εκδόσεις 118d, 120d και 123d.

Αντιστοίχως, η νέα Σειρά 1 ξεκίνησε την εμπορική της πορείας με τις εκδόσεις 118d των 143 ίππων και 120d των 184 ίππων, αναμένοντας -μέσα στο 2012- να προστεθεί και η 116d EfficientDynamics Edition. Η τελευταία θα αποδίδει 116 ίππους, καταναλώνοντας 3,8 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. και εκπέμποντας 99 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.

auto.in.gr