H «λεπτή» μετάβαση του MotoGP στην εποχή των χιλίων κυβικών
Ο πρωταθλητής Casey Stoner μιλά για την επιστροφή των μοτοσικλετών στα 1.000 κ.εκ. -με το διήμερο δοκιμών στις 8-9/11 στη Valencia- και, παράλληλα, για την είσοδο τροποποιημένων μοτοσικλετών παραγωγής, λέγοντας πως "...αν δεν διατηρηθούν οι πρωτότυπες εργοστασιακές μοτοσικλέτες δεν ξέρω αν θέλω να συμμετέχω".
Δύο μέρες μετά το τέλος του MotoGP 2011 με τον αγώνα της Valencia, το σπορ ξεκινά σήμερα (Τρίτη 8/11) στην ισπανική πίστα το πρώτο επίσημο διήμερο δοκιμών ενόψει του 2012 – όπου οι κινητήρες θα αυξηθούν από τα 800 στα 1.000 κ.εκ. και θα επιτραπεί και η συμμετοχή τροποιημένων μοτοσικλετών παραγωγής.
Η Dorna, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, θέλοντας να αυξήσει τον αριθμό των συμμετοχών στη μεγάλη κατηγορία επέτρεψε τη συμμετοχή ομάδων με τροποποιημένες μοτοσικλέτες παραγωγής – στην περίφημη κατηγορία CRT (Claiming Rule Teams).
Στην κορυφή της πυραμίδας θα εξακολουθούν να υπάρχουν τα πρωτότυπα αγωνιστικά δημιουργήματα των εργαστασιακών ομάδων του MotoGP, όμως το χαμηλότερο κόστος ίσως οδηγήσει κι εκείνες σε λύσεις από τις μοτοσικλέτες παραγωγής, στο μέλλον.
Ο πρωταθλητής Casey Stoner εκτιμά ότι κάτι τέτοιο θα ζημίωνε το σπορ: «Αν σκοτώσουμε τα πρωτότυπα τότε θα είναι σαν να τρέχουμε με αυτοκίνητα Μεγάλου Τουρισμού. Δεν έχει διαφορά. Όλη η μαγεία των αγώνων θα χαθεί, για μένα.
Δεν θα βρίσκω το ίδιο ενδιαφέρον αν οδηγώ μια street μοτοσικλέτα δρόμου, που με διαφορετικό σασί, άλλη ανάρτηση κι ορισμένα ακόμα μικροεξαρτήματα θα έχει γίνει αγωνιστική. Οι πρωτότυπες μοτοσικλέτες χρησιμοποιούνται εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Πρόσφατα υπήρξαν ορισμένα θέματα σχετικά με το κόστος, που αναμφίβολα αυξήθηκε, όπως και ο αριθμός των εργαζόμενων στις ομάδες. Είναι σίγουρα πιο περίπλοκες μοτοσικλέτες σε σύγκριση με εκείνες των 500 κ.εκ. Αν πάμε προς αυτή την κατεύθυνση σίγουρα θα είναι απογοητευτικό για μένα και δεν ξέρω αν θέλω να συμμετέχω», συμπλήρωσε ο Αυστραλός.
Σε κάθε περίπτωση, το 2012 θα μεσουρανούν φυσικά οι εργοστασιακές πρωτότυπες μοτοσικλέτες – και η επιστροφή στα 1.000 κ.εκ., μετά το τέλος του 2006, δεν θα αλλάξει και πολλά πράγματα, όπως συμπληρώνει ο Casey Stoner.
«Δεν θα αλλάξει τον τρόπο που οδηγούμε, διότι και οι φετινές μοτοσικλέτες είχαν αρκετή ισχύ. Απλά με το νέο κινητήρα θα έχουμε πολλή περισσότερη ροπή και οι μοτοσικλέτες θα είναι πιο διασκεδαστικές στις υψηλές ταχύτητες του κιβωτίου.
Θα απαιτείται ακόμα να βγάλεις όλη αυτή την ισχύ στην άσφαλτο, όπως με τα 800 κ.εκ. Με τον τρόπο που εξελίσσονται οι μοτοσικλέτες και τα ελαστικά, νομίζω ότι θα μπορείς να διατηρείς μεγαλύτερη ταχύτητα στο κέντρο της στροφής».
Ο Αυστραλός, που κέρδισε δύο πρωταθλήματα (με τις Ducati και Honda) στην πενταετία των 800 κ.εκ., κατέληξε: «Για να είμαι ειλικρινής, χαίρομαι που επιστρέφουμε στα 1.000 κ.εκ. Πολλοί άσκησαν έντονη κριτική στην εποχή των 800 κ.εκ. κι εγώ ανήκω σε αυτούς, διότι αυτός είναο παράξενος κυβισμός και η κατηγορία δεν έδειχνε να οδεύει προς τους στόχους που είχαν τεθεί για τα 800 κ.εκ.».
auto.in.gr
- Βραβείο Ειρήνης της FIFA: Απονεμήθηκε στον Ντόναλντ Τραμπ
- UEFA Champions League: Το κορυφαίο ντέρμπι Ρεάλ Μαδρίτης – Μάντσεστερ Σίτι έρχεται στο MEGA
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός: Έφτασε τους 337 τίτλους
- ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός 1-3: Πήρε το ντέρμπι και έβαψε «ερυθρόλευκο» το League Cup
- «Ήταν βάρβαρα βασανιστήρια» – Φρικιαστικές μαρτυρίες επιζώντων από τις «θεραπείες» μεταστροφής
- Πολεμικό κλίμα καλλιεργεί το Μαξίμου με τους αγρότες: Τρακτέρ κινείται με την όπισθεν εναντίον ΜΑΤ – Βροχή δακρυγόνων
