Αντλώντας την έμπνευση από τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η Ford αποκαλύπτει στην Φρανκφούρτη την πρωτότυπη εκδοχή του Fiesta ST.

Πρόκειται για την ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, εκδοχή του «μικρού» Ford, η οποία εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας 1,6 λίτρων

Ο τελευταίος διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αποδίδοντας 180 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Πέρα από τις ανταγωνιστικές επιδόσεις -τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα- το Fiesta ST αποδεικνύεται εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον, εκπέμποντας μόλις 140 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Τους 250 ίππους και τα 360 Nm ροπής φτάνει η απόδοση του νέου Focus ST. Διαθέτοντας πεντάθυρες και station wagon εκδόσεις, έχει να παρουσιάσει έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού και μία σειρά αναβαθμισμένων χαρακτηριστικών.

Αναλυτικότερα, η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης απέκτησε νέα χαρτογράφηση, το ESP τρία στάδια λειτουργίας, μεταξύ των οποίων και την επιλογή πλήρους απενεργοποίησης, ενώ βελτιωμένο επιστρέφει και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Σε διαφορετική κατεύθυνση κινείται ένας νέος, επίσης υπερτροφοδοτούμενος, κινητήρας άμεσου ψεκασμού.

Με τρεις κυλίνδρους και χωρητικότητα μόλις ενός λίτρου, το μικρότερο μέλος της οικογενείας των κινητήρων EcoBoost θα αποδίδει 100 ή 120 ίππους -ανάλογα με την έκδοση- και πρόκειται να τοποθετηθεί αρχικά στο Focus (αρχές 2012) και στη συνέχεια στα πολυμορφικά C-MAX και B-MAX.

Ηλεκτροκίνητο και με αυτονομία 85 χιλιομέτρων είναι το E-Bike Concept της Ford, ενώ μία σχεδιαστική σπουδή με ελάχιστες πιθανότητες παραγωγής αποτελεί το πρωτότυπο Evos.

auto.in.gr