Λύση για τα ταξί ζήτησαν οι βουλευτές, «αρνήθηκαν τον διάλογο» είπε ο Γ.Ραγκούσης
«Είμαστε στη διαδικασία συγκέντρωσης και επεξεργασίας των προτάσεων των ενδιαφερόμενων φορέων» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Ραγκούσης ενημερώνοντας τον ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί. «Είμαστε έτοιμοι και σύντομα θα κάνουμε οργανωμένο διάλογο με όλους» πρόσθεσε ο υπουργός, χωρίς όμως να δώσει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα παρουσιάσει τις προτάσεις του. Τι είπαν οι βουλευτές.
«Είμαστε στη διαδικασία συγκέντρωσης και επεξεργασίας των προτάσεων των ενδιαφερόμενων φορέων» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Ραγκούσης ενημερώνοντας τον ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί. «Είμαστε έτοιμοι και σύντομα θα κάνουμε οργανωμένο διάλογο με όλους» πρόσθεσε ο υπουργός, χωρίς όμως να δώσει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα παρουσιάσει τις προτάσεις του.
Η Συνεδρίαση του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας διεξήχθη σε φορτισμένο κλίμα, ενώ έξω από τη Βουλή βρίσκονταν από το απόγευμα χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί, που πραγματοποιούσαν πανελλαδικό συλλαλητήριο. Οι αυτοκινητιστές δηλώνουν προς όλες τις κατευθύνσεις πως από την Τετάρτη θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εάν το υπουργείο δεν αλλάξει στάση.
Ο κ. Ραγκούσης δήλωσε ανοιχτός σε διάλογο, κάλεσε τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος να καταθέσουν τις δικές τους και επιτέθηκε στους ιδιοκτήτες ταξί διότι προχώρησαν σε κλείσιμο αεροδρομίων, δρόμων, λιμανιών και αρχαιολογικών χώρων «τη στιγμή που δεν έχουν ακούσει ποιες είναι οι προτάσεις μας», καθώς και την αξιωματική αντιπολίτευση «η οποία στηρίζοντας την τακτική του εκβιασμού, ζητάει να μην εφαρμοστεί ένας νόμος που το ελληνικό Κοινοβούλιο ψήφισε».
Ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι «δική μας ευθύνη είναι να υπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον και όχι να υποκύψουμε», κατηγόρησε τους ιδιοκτήτες ταξί ότι «επιχείρησαν να πλήξουν καίρια την τουριστική οικονομία, επιχειρώντας να εκβιάσουν την κυβέρνηση» και σημείωσε ότι «όλοι οι παράγοντες του τουρισμού μου ζητούν να μην κάνω πίσω στο άνοιγμα των ταξί».
Ο υπουργός κατέστησε σαφές ότι δεν είναι έτοιμος να παρουσιάσει τις προτάσεις του και τόνισε ότι όταν αυτό γίνει θα δεχθεί τις αντιπροτάσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ αλλά και του κλάδου των ταξί για να βρεθεί κοινή συνισταμένη.
Δεν δεσμεύθηκε, ωστόσο, για το πότε θα φέρει τις προτάσεις του λέγοντας μάλιστα ότι ανέλαβε στις 20 Ιουνίου και στις 2 Ιουλίου έπρεπε να φέρει ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα, πράγμα που δεν ήταν δυνατό όπως είπε. Παρενέβη εκεί η Βάσω Παπανδρέου και του είπε ότι αυτά τα προεδρικά διατάγματα βγαίνουν «και σε μια ώρα, αν θέλουμε».
«Ο Δημήτρης είναι φίλος μου»
Τέλος, σε σχέση με όσα γραφτεί για το Προεδρικό Διάταγμα του προκατόχου του κ. Δημήτρη Ρέππα, ο κ. Ραγκούσης είπε: «Ο Δημήτρης είναι φίλος μου κι επειδή έχει γίνει πολύ σπέκουλα, πρέπει να ξεκαθαριστεί το εξής: Όπως εκείνος δεν με πίεσε να υπογράψω το ΠΔ για τα ταξί, έτσι κι εγώ δεν μπορώ να τον υποχρεώσω να εφαρμόσει την πρότασή μου για το μισθολόγιο, ή το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων». Επανέλαβε πως ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων «αποτελεί βασική κυβερνητική πολιτική και μας δεσμεύει όλους».
Τι είπαν οι βουλευτές
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για τη συνεδρίαση είναι ο μεγάλος αριθμός βουλευτών που ζήτησαν το λόγο, διατυπώνοντας προτάσεις αλλά και ασκώντας κριτική στους χειρισμούς του υπουργού.
Χρονοδιάγραμμα διαλόγου ζήτησε από τον υπουργό Υποδομών ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ενώ ο βουλευτής Σερρών Μιχάλης Τσελέπης έκανε λόγο για δυο μέτρα και δυο σταθμά από την πλευρά της κυβέρνησης και πρόσθεσε ότι ενώ ορίζονται πληθυσμιακά κριτήρια για τα επαγγέλματα των φαρμακοποιών και συμβολαιογράφων δεν συμβαίνει το ίδιο με τους αυτοκινητιστές. Μάλιστα έψεξε τον κ. Ραγκούση λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Έπρεπε να προλάβεις την πυροδότηση ακραίων αντιδράσεων».
Αποκορύφωμα του μέχρι στιγμής διαλόγου του υπουργού Υποδομών με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ήταν η μομφή της βουλευτού Φθιώτιδας κ. Τόνιας Αντωνίου η οποία είπε ότι: «Έχεις κάνει δηλώσεις υπέρ της αυτορρύθμισης της αγοράς». «Εγώ δεν έκανα ποτέ τέτοια δήλωση. Λες ό,τι λέει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος» απάντησε ο υπουργός. «Απελευθέρωση χωρίς κανόνες και κριτήρια είναι ζούγκλα» τόνισε ο βουλευτής Μεσσηνίας κ. Δημήτρης Κουσελάς.
Ενιαία αντιμετώπιση όλων των επαγγελμάτων ζήτησε και ο Μιχάλης Κατρίνης σημειώνοντας ότι ο νόμος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων προβλέπει και εξαιρέσεις. Την άμεση σύγκληση της Κυβερνητικής Επιτροπής ώστε να αποφασίσει η κυβέρνηση για το ζήτημα αυτό ζήτησε ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.
Την ύπαρξη μεγάλου πολιτικού προβλήματος διαπίστωσε ο Νίκος Σαλαγιάννης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση άνοιξε μέτωπο χωρίς να έχει θέση ενώ πρόσθεσε ότι το «άδειασμα» μεταξύ υπουργών χαλά την εικόνα συνοχής της κυβέρνησης.
Από την στιγμή που το Προεδρικό Διάταγμα δεν ήταν έτοιμο στις 2 Ιουλίου υπάρχει νομικό κενό και ως εκ τούτου το ζήτημα λύνεται με καινούργιο συμπληρωματικό νόμο, είπε ο Χρήστος Μαγκούφης, προτείνοντας διάλογο και διαβούλευση που θα καταλήξει σε καινούργιο νόμο. Ο ίδιος βουλευτής πρότεινε οι νέες άδειες να έχουν ισχύ 40 ετών και μετά να επιστρέφονται στο κράτος, ενώ για τις παλιές πρότεινε να υπάρχει η δυνατότητα μεταβίβασής τους στα παιδιά των αυτοκινητιστών άπαξ και με διάρκεια 40 ετών.
«Προσωρινή ανακωχή» πρότεινε από την μεριά της η Άννα Νταλάρα, ώστε να δοθεί χρόνος εκατέρωθεν για την υποβολή και μελέτη προτάσεων και αντιπροτάσεων. Επισήμανε επίσης ότι η απόλυτη απελευθέρωση χωρίς μεταβατικές διατάξεις ίσως δημιουργήσει προβλήματα και πρόσθεσε ότι πρέπει να τεθούν κριτήρια καθώς ελλοχεύει το ενδεχόμενο δημιουργίας καρτέλ.
Ο κ. Γιάννης Βούρος του είπε ότι «προσπαθούμε να φανούμε αξιόπιστοι στο εξωτερικό και έχουμε φαινόμενα αναξιοπιστίας στη χώρας μας. Πρέπει μεταξύ των πολιτικών να υπάρχουν συγκοινωνούντα δοχεία και η μια πολιτική να ακολουθεί την άλλη. Εύκολα έτσι μπορούμε να χαρακτηριστούμε ότι παίζουμε τα συγκρουόμενα σε λούνα παρκ».
Νέες βολές από τη ΝΔ
Η ΝΔ διά του εκπροσώπου της Γιάννη Μιχελάκη επιτέθηκε και πάλι στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Πρωθυπουργό: «Το γεγονός ότι, στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο, δεν ελήφθη καμία απόφαση για το θέμα των ταξί δείχνει μια κυβέρνηση ανήμπορη να ανταποκριθεί στις περιστάσεις. Και έναν πρωθυπουργό που, αιχμάλωτος στις προσωπικές βεντέτες των υπουργών του, παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο.
»Είναι, όμως, ο ίδιος που ενέκρινε, στην αρχή, τη ρύθμιση Ρέππα. Είναι ο ίδιος που ενέκρινε, στη συνέχεια, την ακύρωσή της από τον κ. Ραγκούση. Είναι ο ίδιος που άδειασε, χθες, με δήλωση του Εκπροσώπου του, τον κ. Ραγκούση. Και είναι ο ίδιος που παριστάνει, σήμερα, τον ανεύθυνο παρατηρητή. Αδιαφορώντας για τις συνέπειες που προκαλεί η ασυνέπεια και η αλλοπρόσαλλη στάση της κυβέρνησής του στην Οικονομία, την κοινωνία και τον τουρισμό μας» κατέληξε ο κ. Μιχελάκης.
Αντιδράσεις κομμάτων
Ο Εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, κ. Κωστής Αϊβαλιώτης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Οι αφορισμοί δεν αποτελούν ασφαλή πολιτική πράξη.Το θέμα των ιδιοκτητών ταξί απαιτεί δίκαιη λύση. Αν δεν την έχει η κυβέρνηση τότε να γίνει μία σύγκληση των προτάσεων όλων των κομμάτων και να υλοποιηθούν. Ο ασθενής οργανισμός της Ελλάδας δεν πρέπει να επιβαρυνθεί και με ‘κίτρινο πυρετό’».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλης, σχολίασε: «Η αδιαλλαξία του κ. Ραγκούση προκαλεί ένα τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος στην αιχμή της τουριστικής περιόδου. Η κυβέρνηση οφείλει να πάρει πρωτοβουλία ανακωχής και αναζήτησης συμβιβαστικής λύσης με επίκεντρο το προεδρικό διάταγμα Ρέππα και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Δημήτρης Ζαφειριάδης δήλωσε: «Η απελευθέρωση στο χώρο των ταξί πρέπει να προχωρήσει. Οφείλει να γίνει όμως με κανόνες και προϋποθέσεις μέσα στα ευρωπαϊκά πρότυπα, λαμβάνοντας υπόψη τα συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά δεδομένα.
»Καλούμε την κυβέρνηση να μην αναλώνεται στις εσωκομματικές της αντιπαραθέσεις και να ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Τους δε, ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ να σταματήσουν άμεσα τις κινητοποιήσεις οι οποίες δεν βλάπτουν μόνο τον τουρισμό, αλλά ταλαιπωρούν κυρίως του Έλληνες πολίτες» συμπλήρωσε ο κ. Ζαφειριάδης.