Ένα ακόμη βήμα προς την οικονομία καυσίμου και την εξοικονόμηση ενέργειας πραγματοποιεί η ZF, εξελίσσοντας το πρώτο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο προορίζεται για επιβατικά οχήματα.

Η νέα μονάδα έχει τη δυνατότητα να συνδυαστεί τόσο με υβριδικά σύνολα όσο και με τετρακίνητες προτάσεις, υποστηρίζοντας ένα εύρος απόδοσης ροπής που ξεκινά από τα 280 Nm και φτάνει έως και τα 480 Nm.

Το 9ΗP, όπως είναι η κωδική του ονομασία, ξεχωρίζει για τις ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις του και φυσικά για την οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει, η οποία σύμφωνα με την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να φτάσει μέχρι και το 16%.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι με την έκτη σχέση ενός «συμβατικού» αυτόματου κιβώτιου και στην ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα ένας κινητήρας «γυρίζει» στις 2.600 σ.α.λ., ενώ με την ένατη σχέση του «9HP» της ZF ο ρυθμός περιστροφής του ίδιου μοτέρ μειώνεται στις 1.900 σ.α.λ.

Να θυμίσουμε ότι στην ΖF ανήκει και το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που συναντάμε σήμερα σε όλη την γκάμα της BMW, από τη νέα Σειρά 1 μέχρι και την υπερπολυτελή Σειρά 7.

auto.in.gr