Από το πρωί της Τρίτης, οι χρήστες του Bing, της μηχανής αναζήτησης της Microsoft, θα βλέπουν διαφορετικά αποτελέσματα αν είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένοι στο Facebook: η μηχανή θα προβάλλει στις πρώτες θέσεις τις ιστοσελίδες που άρεσαν στους «φίλους» τους.

Ακόμα όμως κι αν ο χρήστης δεν είναι συνδεδεμένος εκείνη την ώρα στο Facebook, οι αλγόριθμοι του Bing θα λαμβάνουν υπόψη πόσα «like» έχει συγκεντρώσει μια ιστοσελίδα, προκειμένου να καθορίσει την κατάταξή της στα αποτελέσματα αναζήτησης.

«Οι καλύτερες αποφάσεις δεν απαιτούν μόνο γεγονότα, απαιτούν επίσης τις γνώμες και τα συναισθήματα των φίλων σας» δήλωσε ο Γιούσουφ Μέχντι, αντιπρόεδρος του Bing.

Η συνεργασία Facebook-Μicrosoft προχωρά όμως και ένα βήμα παραπέρα.
Μεταξύ άλλων, οι χρήστες του Bing που αναζητούν προϊόντα για αγορά θα
μπορούν να αναρτούν συνδέσμους για αυτά τα προϊόντα κατευθείαν στα
προφίλ τους στο Facebook, ώστε να μπορούν να ζητούν τη γνώμη των φίλων
τους.

Φιλίες και εχθρότητες

Οι αλλαγές στο Bing εντάσσονται στο πλαίσιο της συμμαχίας που σύνηψαν πέρυσι η Microsoft και το Facebook, με κοινό εχθρό τον γίγαντα του Διαδικτύου Google.

Σε πρώτη φάση, το Facebook αποφάσισε να εμποδίσει την πρόσβαση της Google στα δεδομένα που συγκεντρώνει η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.

Η αντιπάθεια ανάμεσα στις δύο εταιρείες έγινε εμφανής την περασμένη εβδομάδα, όταν το Facebook παραδέχτηκε ότι είχε προσλάβει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων προκειμένου να πείσει δημοσιογράφους και blogger να γράφουν για την ελλιπή προστασία δεδομένων από την πλευρά της Google.

Εκτός του ότι έχουν τη Google ως κοινό εχθρό, το Facebook και η Microsoft έχουν και οικονομικούς δεσμούς: το 2007, η Microsoft αγόρασε το 1,6% της υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης για 240 εκατ. δολάρια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press