Πιάνοντας το νήμα από εκεί ακριβώς που το άφησε το διθέσιο coupe πρωτότυπο DeZir, το Renault Captur αποτελεί τη συνέχεια της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της γαλλικής φίρμας.

Όπως αποκάλυψε ο Carlos Ghosn, το Captur δεν αποτελεί ένα απλό concept car, καθώς προεικονίζει ένα νέο crossover μοντέλο της φίρμας που θα διέπεται ακριβώς από τις αρετές που αποτέλεσαν το στοιχείο έμπνευσης για τη σχεδίασή του: τους αθλητές και τα extreme sports.

Από εκεί προέκυψε το μυώδες παράστημα του Captur, που σχεδιάστηκε ώστε να συνδυάζει την πρακτικότητα με τις ιδιότητες ενός αυτοκινήτου παντός καιρού και εδάφους. Αυτό άλλωστε μαρτυρούν και οι διαστάσεις του, όπως το μήκος των 4,223 μέτρων, η αυξημένη απόσταση απο το έδαφος, καθώς και στοιχεία όπως και η συρόμενη οροφή του.

Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο που εφοδιάζει το πρωτότυπο Renault, είναι εξίσου πρωτοποριακό και ονομάζεται Energy dCi 160 twin turbo. Επί της ουσίας το συγκεκριμένο μοτέρ αποτελεί τη μετεξέλιξη του νέου πετρελαιοκινητήρα Energy dCi 130, που σταδιακά θα αντικαταστήσει τους κινητήρες των 1,9 λίτρων.

Σύμφωνα με τη Renault, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 160 ίππους και 380 Νm ροπής, ενώ συνδυαζόμενος με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC περιορίζει τις εκπομπές CO2 κάτω από τα 99 γρ./χλμ.

Στο Captur κάνει επίσης πρεμιέρα ένα νέο σύστημα διαχείρισης ροπής με την ονομασία RX2 που εξελίσσει η φίρμα και το οποίο διασφαλίζει περισσότερη σταθερότητα, καθώς μπορεί να μεταδίδει το σύνολο της ροπής του κινητήρα ακόμα και στον ένα τροχό.

Εξίσου επαναστατικές φαντάζουν και οι προδιαγραφές του R-SPACE. Το ενός όγκου αμάξωμα και ο εκκεντρικός αναμφίβολα σχεδιασμός του συμπληρώνεται από ένα τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Το τελευταίο αποδίδει 110 ίππους και 160 Nm από μόλις 900 κ.εκ., εκπέμποντας 95 γρ. CO2/χλμ και επιτρέποντας στο πρωτότυπο Renault να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11 δευτερόλεπτα.

auto.in.gr