Αυξημένες σε σχέση με το 2009 ήταν το 2010 οι καταγγελίες ταξιδιωτών εις βάρος αεροπορικών εταιρειών για παραβίαση των Κοινοτικών κανονισμών σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, αδικαιολόγητη ματαίωση ή καθυστέρηση πτήσης, άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτησης (overbooking) ή απώλεια-φθορά αποσκευών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τον Ιανουάριο μέχρι και το Δεκέμβριο του 2010, το αρμόδιο γραφείο της ΥΠΑ δέχτηκε 602 καταγγελίες εκ των οποίων οι 517 αφορούν ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων ή αρνήσεις επιβίβασης και οι υπόλοιπες 85 απώλεια ή φθορά αποσκευών.

Το 2009, την ίδια χρονική περίοδο, η ΥΠΑ είχε δεχθεί 556 παρόμοιες καταγγελίες, άρα η αύξηση αγγίζει το 8,2%.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας, έδωσαν λύση υπέρ του επιβάτη σε ποσοστό 75%, ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται στο στάδιο της τελικής λύσης.

Σε 11 εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν, επιβλήθηκαν πρόστιμα.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του Κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια ( ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα κ.λ.π) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών.

Το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ