Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
F1 2011-2013: Οι μεγάλες αλλαγές

F1 2011-2013: Οι μεγάλες αλλαγές

Η ιστορική μετάβαση της Formula 1 σε κινητήρες 1.6 Turbo το 2013 επικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport, μαζί με τη χρήση της κινούμενης πίσω πτέρυγας και την άρση της απαγόρευσης των εντολών της ομάδας στους οδηγούς της από το 2011.

Οι αλλαγές κανονισμών της Formula 1 για την προσεχή τριετία, με κυριότερη την υιοθέτηση κινητήρων 1.6 Turbo το 2013, εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport. Οι ομάδες του σπορ έχουν ήδη συμφωνήσει κι έτσι πλέον απομένει η (τυπική) τελική έγκριση των αλλαγών από τη FIA, για επικυρωθούν και επίσημα.

Οι τετρακύλινδροι κινητήρες 1.6 Turbo με άμεσο ψεκασμό, που θα αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες 2.4 V8, θα έχουν όριο 12.000 σ.α.λ. και η κατανάλωσή τους θα περιοριστεί κατά 35%. Για να καλυφθεί η υστέρηση ισχύος, ωστόσο, θα συνοδεύονται από μια σειρά συστημάτων ανάκτησης ενέργειας.

Θυμίζουμε ότι το 2011 οι ομάδες συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν ξανά το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), ενώ μακροχρόνια το σπορ θα εξελίξει κι άλλες αντίστοιχες τεχνολογίες – οι οποίες, ταυτόχρονα, θα βρουν εφαρμογή και θα προσφέρουν οφέλη και για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Για λόγους κόστους, το Συμβούλιο αποφάσισε ότι το 2013 κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του πέντε κινητήρες για όλη τη χρονιά και από το 2014 μόλις τέσσερις, ενώ από το 2011 θα είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιεί το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων για πέντε διαδοχικούς αγώνες.

Μια άλλη σημαντική απόφαση του Συμβουλίου ήταν η άρση της απαγόρευσης των εντολών των ομάδων προς τους οδηγούς, που ίσχυε από το 2002 – και η σχετική απόφαση να είναι ανοιχτή –για τους τηλεοπτικούς σταθμούς- η ραδιοεπικοινωνία κάθε ομάδας με τους οδηγούς από το 2012.

Ωστόσο, το θέμα εξακολουθεί να παραμένει ασαφές, διότι το Συμβούλιο αποφάσισε ότι η FIA θα έχει τη δικαιοδοσία επιβολής ποινής σε περίπτωση που μια ομάδα ζητήσει από έναν οδηγό της να παραχωρήσει τη θέση του στον άλλον «με τρόπο που δυσφημεί το σπορ».

Κατά τα άλλα, το Συμβούλιο χθες επικύρωσε την κινούμενη πίσω πτέρυγα για τα μονοθέσια του 2011. Οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάζουν την κλίση της αν ακολουθούν σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου το προπορευόμενο μονοθέσιο. Στόχος είναι να μειωθεί η αντίσταση της πτέρυγας του πίσω μονοθεσίου και να διευκολυνθούν οι προσπεράσεις.

Τέλος, το Συμβούλιο ανακοίνωσε ότι θα γίνουν αυστηρότεροι οι κανονισμοί και ο έλεγχος της ελαστικότητας των πτερύγων το 2011 και ότι ο Αγωνιστικός Διευθυντής (Charlie Whiting) θα έχει δικαίωμα να κλείνει κατά βούληση τα pits, αν συντρέχει λόγος ασφάλειας.

auto.in.gr

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024