Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;

Είναι αναγκαία η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών καθαριότητας, όμως με τρόπο που θα είναι προς όφελος των κατοίκων και των εργαζομένων: δηλαδή, με πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού και με τη δημιουργία σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής και όχι με την απόδοση της καθαριότητας σε ιδιώτες εργολάβους, όπως θέλουν να κάνουν. Πρέπει να δοθεί βαρύτητα όχι μόνο στη συλλογή των σκουπιδιών, αλλά και τον καθαρισμό και τη φροντίδα των δρόμων και των κοινόχρηστων χώρων.

Επιπλέον, εμείς θα παλέψουμε στην κατεύθυνση της προώθησης φθηνών εναλλακτικών λύσεων για την επεξεργασία των σκουπιδιών, που υπάρχουν και εφαρμόζονται σε άλλες πόλεις, της προώθησης της ανακύκλωσης συσκευασιών και όλων των υπόλοιπων ανακυκλώσιμων υλικών και παροχή όλων των απαραίτητων υπηρεσιών, με τη δημιουργία διαδημοτικής υπηρεσίας ανακύκλωσης (όχι μόνο συσκευασιών αλλά και των τοξικών προϊόντων όπως τα ηλεκτρονικά, οι λαμπτήρες κ.ά.) με στόχο την οικονομία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος κι όχι την κερδοφορία των ιδιωτικών εταιριών που λυμαίνονται τον χώρο.

Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;

Τα ελλείμματα των Δήμων, όπως και το έλλειμμα της χώρας, δεν δημιουργήθηκαν από τους εργαζόμενους και τους πολίτες, ούτε χρησιμοποιήθηκαν προς όφελός τους. Γι’ αυτό, οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα λόγο να τα πληρώσουν. Αντιθέτως, η διαγραφή του χρέους του δήμου Πειραιά προς τις τράπεζες είναι μονόδρομος. Ο «Καλλικράτης» δεν θα φέρει το «νοικοκύρεμα» των χρεών του Δήμου μας, αλλά στην πραγματικότητα την προοπτική της χρεοκοπίας πιο κοντά και την απόλυτη οικονομική εξάρτηση της πόλης από τη μέγκενη των τραπεζιτών. Μονόδρομος για μας αποτελεί και η επανακρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, με τον έλεγχό του στους ίδιους τους εργαζόμενους. Να πάψει να καρπώνεται τα οφέλη η COSCO.

Ταυτόχρονα, παλεύουμε ενάντια στις περικοπές του «Καλλικράτη», για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης των δήμων, ώστε να παρέχουν υψηλής ποιότητας δημοτικές υπηρεσίες. Όλες οι ανάγκες του κράτους -σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο- να καλυφθούν από ένα ενιαίο και κλιμακωτό σύστημα φορολογίας του εισοδήματος και της μεγάλης περιουσίας. Να επιστραφούν τα περισσότερα από 50 δισ. ευρώ που έχουν δοθεί στις τράπεζες και να φορολογηθούν τα κέρδη του κεφαλαίου. Φορολόγηση ειδικά του εφοπλιστικού κεφαλαίου που λειτουργεί σαν «κράτος εν κράτει» στον Πειραιά.

Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;

Το πολιτικό μας πλαίσιο, το οποίο προτείνουμε σε όλους τους πολίτες του Πειραιά για να επιβληθεί μέσα από τους αγώνες στις γειτονιές και σε όλο το Δήμο, απαντά με σαφήνεια:

  • Μείωση του συντελεστή δόμησης και του μέγιστου επιτρεπτού ύψους των οικοδομών.
  • Κατασκευή αλσών και πάρκων.
  • Άνοιγμα για τους κατοίκους του χώρου της ΧΡΩΠΕΙ, αναστήλωση των κτιρίων και φύτευση του περιβάλλοντα χώρου. Δήμευση χωρίς αποζημίωση (γιατί ο λαός του Πειραιά τα έχει πληρώσει πολλαπλάσια με τον ιδρώτα του), επισκευή και παραχώρηση για χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης και υγείας των βιομηχανικών μνημείων του άξονα του Ηλεκτρικού (Γαβριήλ – Αιγαίο – ΑΖΕΛ – Κεράνης) με ενοποίηση του περιβάλλοντος χώρου με αυτόν της ΧΡΩΠΕΙ.
  • Μετατροπή του πρώην εργοστασίου του Ρετσίνα σε Μουσείο Εργατικού Κινήματος και Πολιτισμού.
  • Να καταλάβουν οι κάτοικοι άδεια οικόπεδα και να τα κάνουν μικρά αστικά πάρκα, να παρέχει ό δήμος όλες τις απαραίτητες υποδομές.
  • Διατήρηση των νεοκλασικών κτιρίων που έχουν απομείνει και της ζώνης των αποθηκών και βιοτεχνιών στα Λεμονάδικα και τα Σίδερα με διατήρηση της χρήση τους και όχι μετατροπή τους σε νυχτερινά κέντρα.
  • Να καθαριστεί το παραλιακό μέτωπο της πόλης από τις εμπορευματικές χρήσεις.
  • Άνοιγμα των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά για τον περίπατο, την ξεκούραση και την περισυλλογή των κατοίκων.

Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πώς μπορεί να ανασάνει η πόλη;

Ούτε συζήτηση για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και του εργοστασίου του στη Λεύκα. Απαιτούμε δημόσιες και ασφαλείς μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς. Καμία επαναλειτουργία της επίγειας σιδηροδρομικής γραμμής για την εξυπηρέτηση της COSCO από εμπορικά τρένα που θα δημιουργήσουν κυκλοφοριακό αδιέξοδο στις δυτικές γειτονιές του Πειραιά και τους γειτονικούς δήμους.

Παλεύουμε για την αναβάθμιση των δημοτικών συγκοινωνιών. Για δημόσια και δωρεάν αστική συγκοινωνία. Άμεση κατάργηση του εισιτηρίου για τη νεολαία, τους ανέργους, όσους εργαζόμενους και συνταξιούχους παίρνουν λιγότερο από το διπλάσιο του βασικού μισθού, τους μετανάστες χωρίς χαρτιά. Ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς με ταυτόχρονο περιορισμό του Ι.Χ μέσω καθολικών ρυθμίσεων κι όχι οικονομικών αντικινήτρων. Ούτε κουβέντα για αστικά διόδια και επιβολή ελεγχόμενης στάθμευσης επί πληρωμή στον Πειραιά. Συνολικό επανασχεδιασμό του Τραμ, ενός μέσου οικολογικού δυσφημίστηκε εξαιτίας του σχεδιασμού του με μοναδικό σκοπό την σύνδεση των Ολυμπιακών σταδίων το 2004.

Άννα Ανδίρα – Νένα Σώκου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Γράψτε το σχόλιό σας