Σύμφωνος με το νομοσχέδιο για ΟΣΕ ο Σύνδεσμος Συγκοινωνιολόγων, ζητά επιχειρησιακό σχέδιο
Σύμφωνος με τις αρχές του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ εμφανίζεται ο Σύνδεσμος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τονίζοντας όμως την ανάγκη ύπαρξης αναλυτικού και συγκεκριμένου «επιχειρησιακού Σχεδίου» για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Σύμφωνος με τις αρχές του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ εμφανίζεται ο Σύνδεσμος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), τονίζοντας όμως την ανάγκη ύπαρξης αναλυτικού και συγκεκριμένου «επιχειρησιακού Σχεδίου» για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Σε ανακοίνωσή του την Παρασκευή, ο ΣΕΣ σημειώνει ότι η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι και δεν πρέπει να είναι στυγνή οικονομική επιταγή του Μνημονίου, αλλά αναγκαιότητα της εθνικής οικονομίας και της ορθολογικής λειτουργίας της χώρας και κατά συνέπεια δεν έχει ανάγκη μόνο έκτακτα και πυροσβεστικά μέτρα, αλλά και βιώσιμη και αναπτυξιακή στρατηγική.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΣΕΣ σε γενικές γραμμές συμφωνεί με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και δίνει έμφαση σε ορισμένα θέματα, που περιέχονται στο νομοσχέδιο και τα οποία χαρακτηρίζει σημαντικά για να πετύχει το πείραμα που επιχειρείται στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ο Σύνδεσμος Συγκοινωνιολόγων πιστεύει ότι πρέπει:
– Να οριστικοποιηθεί άμεσα η οργανωτική δομή του ομίλου ΟΣΕ, προτείνοντας να υπάρξουν δύο φορείς. Ο ΟΣΕ, ως φορέας διαχείρισης σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος θα απορροφήσει τον ΕΔΙΣΥ και θα ενταχθούν ως θυγατρικές η ΓΑΙΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως φορέας εκμετάλλευσης θα έχει δυνατότητα να ιδρύει θυγατρικές εταιρίες ή να συμμετέχει σε άλλες.
– ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να εφαρμόσουν τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε., στο σύνολό της.
– Ο σιδηρόδρομος να εξετάζεται με κριτήρια αναπτυξιακής πολιτικής.
– Ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιώσει τις παραμέτρους του επιπέδου εξυπηρέτησης που εξαρτώνται από την υποδομή, δίνοντας έμφαση στην στη ολοκλήρωση του έργου Αθηνών- Θεσσαλονίκης, καθώς διακινεί το 50% των επιβατών.
– Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να συνεργάζεται και να συμπληρώνει τα οδικά και θαλάσσια μέσα, ενώ κρίνεται απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του management και των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον επιβατικό κοινό, καθώς και η ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου.
– Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να αποτελεί κοινωνικό αγαθό και να μην κρίνεται μόνο με βάση τη βιωσιμότητα. Απαραίτητη κρίνει ο ΣΕΣ την ορθολογική διαχείριση του ποσού των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, για τα επόμενα τρία χρόνια που προβλέπει το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου, για τη συνέχιση της λειτουργίας επιλεγμένων συνδέσεων.
Κατά τον ΣΕΣ, το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου παρουσιάζεται ιδιαίτερα συγκεκριμένο στα θέματα αναπροσαρμογής εταιρικών στοιχείων (όπως για τον αριθμό του προσωπικού αλλά και σε λειτουργίες και ειδικότητές του), που θα πρέπει να τεκμηριωθούν και αναλυθούν.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
- Τσερνόμπιλ: Η προστατευτική κατασκευή δεν μπλοκάρει πλέον τη ραδιενέργεια οκτώ μήνες μετά το πλήγμα
