Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ και καταργήσεις τμημάτων θέτει σε διάλογο το υπουργείο Παιδείας
Συνενώσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ με συγχωνεύσεις, καθώς και συνενώσεις και καταργήσεις τμημάτων προτείνει το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του διαλόγου για το νέο νόμο-πλαίσιο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο διάλογος, που θα διαρκέσει τρεις μήνες, ξεκίνησε την Κυριακή στη συνάντηση των Δελφών, στην οποία λαμβάνουν μέρος η υπουργός Παιδείας, οι πρυτάνεις, οι πρόεδροι των ΤΕΙ, εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων και των εκπαιδευτικών.
Συνενώσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ με συγχωνεύσεις, καθώς και συνενώσεις και καταργήσεις τμημάτων προτείνει το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του διαλόγου για το νέο νόμο-πλαίσιο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο διάλογος για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες, ξεκίνησε την Κυριακή με συνάντηση εργασίας που πραγματοποιείται στους Δελφούς, παρουσία του πρωθυπουργού. Στη συνάντηση παρευρίσκονται οι πρυτάνεις, οι πρόεδροι των ΤΕΙ, εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων και των εκπαιδευτικών.
{{{ moto }}} Η Άννα Διαμαντοπούλου περιέγραψε την κατάσταση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κάνοντας λόγο για «greek statistics όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην παιδεία».
«Εδώ και εννέα μήνες προσπαθούμε με τον υφυπουργό να συλλέξουμε τα στοιχεία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ» είπε η κ. Διαμαντοπούλου και πρότεινε την καθιέρωση περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα έχουν τον έλεγχο για τον αριθμό των φοιτητών, των διδασκόντων, των εισακτέων και των πτυχιούχων.
Η διοίκηση των Πανεπιστημίων, όπως είπε η υπουργός, προτείνεται να γίνεται μέσα από ένα συμβούλιο διοίκησης, το οποίο θα ασκεί και ένα μέρος των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Παιδείας. Αυτό το συμβούλιο θα αναλαμβάνει και τη διαχείριση της χρηματοδότησης, ενώ το ακαδημαϊκό μέρος των υποθέσεων θα είναι αρμοδιότητα των πρυτανικών αρχών.
Η υπουργός προανήγγειλε ακόμη αλλαγές στην οργάνωση των σπουδών, τον τρόπο εξέτασης των φοιτητών, τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ στο διάλογο που ξεκινάει την Κυριακή θα συμμετέχουν, μέσω του Διαδικτύου, φοιτητές, καθηγητές, αλλά και πολίτες.
Σημαντικό σημείο είναι η εξαγγελία της υπουργού για την αλλαγή του τρόπου διανομής των συγγραμμάτων με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού συγγράμματος, ενώ αναφέρθηκε λεπτομερώς στη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων, λέγοντας ότι είναι ανάγκη να ανοίξουν προς τα έξω, αλλά και να προσελκύσουν φοιτητές προς την Ελλάδα. Τόνισε, ακόμη, ότι πρέπει να ιδρυθούν παραρτήματα των πανεπιστήμιων μας σε ξένες χώρες.
Εξάλλου, η υπουργός συνέδεσε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το σύστημα των διδακτικών μονάδων και τη δια βίου μάθηση, ώστε να συνεχίζονται οι σπουδές για όλους τους πολίτες σε οποιαδήποτε ηλικία.
Σήμερα, τόνισε η υπουργός, «τη μητέρα των μαχών. Είμαστε έτοιμοι, διότι αλλαγή στην Παιδεία σημαίνει αλλάζουμε την Ελλάδα».
Σήμερα, πρόσθεσε, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ είναι εσωστρεφή και περιχαρακωμένα.
Κάλεσε στον διάλογο όλες τις πολιτικές δυνάμεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ψήφισαν το μνημόνιο, που αν δεν είχε ‘περάσει’, δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα. Ελπίζω να μην γίνει το ίδιο και στην Παιδεία. Εμείς είχαμε πάρει μέρος στον διάλογο για την Παιδεία, όταν ήμασταν αντιπολίτευση. Δεν χωράει άλλο ράβε-ξήλωνε. Οργανώνουμε τον διάλογο και καλούμε τα πανεπιστήμια να μπουν σε διαδικασία διαρκών συνεδριάσεων των Συγκλήτων τους. Θέλουμε να δώσουμε απάντηση ποιο είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο και ΤΕΙ που θέλουμε σήμερα, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Μιλάμε για διακριτούς ρόλους».
Ο διάλογος θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες και θα καταλήξει με συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Στη συνδιάσκεψη μίλησε και ο Πορτογάλος υπουργός Έρευνας Χοσέ Μαριάνο Γκάκο για τη μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έγινε στη χώρα του και της οποίας ηγήθηκε. Αμέσως μετά μίλησε ο υπουργός Παιδείας της Κύπρου, Ανδρέας Δημητρίου.
Αντιδράσεις της Αντιπολίτευσης
«Μετά το υποτιθέμενο όραμα του «Νέου Σχολείου», η κυβέρνηση παρουσίασε στους Δελφούς την εικονική πραγματικότητα του «Νέου Πανεπιστημίου». Θυμίζουμε, ότι το ΠΑΣΟΚ εισήγαγε στην εκπαιδευτική πραγματικότητα την πολιτική πρακτική: «Κάθε πόλη και ΤΕΙ, κάθε χωριό και Τμήμα», σήμερα, προαναγγέλλει συγχωνεύσεις Τμημάτων και καταργήσεις Ιδρυμάτων» επισημαίνει η υπεύθυνη τομεάρχης της ΝΔ Ελίζα Βόζενμπεργκ.
«Επί του παρόντος, το μόνο που βιώνει η Πανεπιστημιακή Κοινότητα είναι οι δραστικές περικοπές κονδυλίων, εξαιτίας των οποίων τα Ιδρύματα έχουν περιέλθει σε δραματική κατάσταση. Καλούμε την κυβέρνηση να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, στηρίζοντας ουσιαστικά και άμεσα την Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της, διότι ούτε το «Νέο Σχολείο» είναι σήμερα υπαρκτό, ούτε για το «Νέο Πανεπιστήμιο» υπάρχουν στοιχεία ή ενδείξεις που θα μας έκαναν αισιόδοξους» τονίζει η ΝΔ.
«Η κυβέρνηση ανάγγειλε το ‘νέο Πανεπιστήμιο’, τη νέα δηλαδή επίθεση σε ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ως συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών στο σχολείο» σχολίασε το ΚΚΕ, το οποίο λέει όχι σε «Πανεπιστήμιο-ΑΕ».
«Η μεταφορά της διοίκησης των ΑΕΙ από τους καθηγητές σε «managers» δεν θα βλάψει αλλά θα ωφελήσει τα πανεπιστήμια. Οι καθηγητές θα έχουν περισσότερο χρόνο για το διδακτικό τους έργο» σχολίασε ο ΛΑΟΣ.
«Επί δύο δεκαετίες διαλύουν συστηματικά το πανεπιστήμιο και καταστρέφουν τους όρους της πανεπιστημιακής διδασκαλίας και έρευνας. Τώρα, για να απαντήσουν προκαταβολικά στη διαμορφούμενη δυναμική μιας ριζοσπαστικής μεταρρύθμισης που διαφάνηκε στις τελευταίες εκλογές πρυτανικών αρχών, ετοιμάζουν με σπουδή την «τελική λύση»» επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Η πανεπιστημιακή κοινότητα και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία καλούνται, για μια ακόμη φορά, να αναλάβουν την ευθύνη υπεράσπισης της συνταγματικής τάξης και των τελευταίων αναχωμάτων παραγωγής, διάχυσης και αναπαραγωγής των επιστημών και της παραγωγής νέας γνώσης» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ανακοίνωσή της, η Δημοκρατική Αριστερά δηλώνει πως υποστηρίζει ότι έχει έρθει ώρα, για μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία θα αποτελέσει έναν από τους πυλώνες υπέρβασης της τρέχουσας κρίσης και θα συντονίσει την πορεία της χώρας με τον ενιαίο ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο. Επισημαίνει ότι πρέπει να ενισχυθεί ο μορφωτικός και ερευνητικός ρόλος του πανεπιστημίου και να κατοχυρωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του. Δηλώνει, δε, ότι θα συμβάλει σε έναν ειλικρινή διάλογο.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Πως συνέβη το περιστατικό με το πίτμπουλ στη Ζάκυνθο
- Κίνα: Ο «αναπνευστήρας» της Ρωσίας στον πόλεμο κυρώσεων
- Πυρκαγιά στο Χονγκ Κονγκ: Σκάνδαλο στις παραβάσεις των κανόνων ασφαλείας – Αγνοήθηκαν οι ανησυχίες των ενοίκων
- Από την Ολυμπιάδα, στα καρτέλ: Ο snowboarder ναρκοβαρώνος Ράιαν Γουέντινγκ στους 10 πιο επικίνδυνους του FBI
- Η Ρωσία τερματίζει τις στρατιωτικές συμφωνίες με Πορτογαλία, Γαλλία και Καναδά
- Νέα στοιχεία για την τραγωδία στην Κρήτη – Νεκροί μέσα σε λέμβο οι 18 μετανάστες



