2

Κανένα περιθώριο δεν φαίνεται να αφήνει ο επικεφαλής της Fiat για το εργοστάσιο Termini Imerese στην Σικελία αλλά και για το κλείσιμο εργοστασίων εν γένει, υποστηρίζοντας ότι η μόνη λύση για την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανία είναι να μειώσει δραστικά την δυναμικότητα παραγωγής της χωρίς να εμποδίζεται από κυβερνητικές παρεμβάσεις.



Όντας ο κεντρικός ομιλητής σε συνέδριο για την αυτοκινητοβιομηχανία που πραγματοποιείται στο περιθώριο της έκθεσης στο Detroit, ο Sergio Marchionne διακόπηκε από διαδηλωτές που εισέβαλαν στην αίθουσα διαμαρτυρόμενοι για τις αποφάσεις του.



Ντροπή φώναξε κάποιος στον επικεφαλής της Fiat στην κατάμεστη αίθουσα του συνεδρίου για να απομακρυνθεί συνοδευόμενος από τον υπεύθυνο ασφαλείας. Άλλοι διαδηλωτές σήκωσαν πανώ με συνθήματα διαμαρτυρίας για τις αποφάσεις του Sergio Marhionne σχετικά με το σικελικό εργοστάσιο.



Απτόητος ο Sergio Marchionne δήλωσε ότι η Fiat δεν θα σχολιάσει περαιτέρω την στάση των εργαζομένων που προσπαθούν να διασώσουν τις θέσεις εργασίας στο Termini Imerese παρά μόνο είπε : Αποφασίσαμε να κλείσουμε το εργοστάσιο στην Σικελία. Η απόφαση είναι αμετάκλητη.



Παράλληλα, δικαιολογώντας την απόφασή του που θα τεθεί σε ισχύ από το 2011, τόνισε ότι δεν υπάρχει τρόπος το σικελικό εργοστάσιο να γίνει ανταγωνιστικό με αποτέλεσμα η Fiat να χάνει χρήματα …για κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζεται εκεί.



Επίσης, ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου που στην ομιλία του παρουσίασε μια ζοφερή εικόνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία και που οδήγησαν στην χρεοκοπία των GM και Chrysler, κατέκρινε τις τάσεις παρεμβατισμού των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων απέναντι στην αυτοκινητοβιομηχανία.



Μπορεί να είμαστε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας δήλωσε χαρακτηριστικά.



Μάλιστα κατά τον επικεφαλής των Fiat και Chrysler στον κρατικό παρεμβατισμό εντοπίζεται η ρίζα του προβλήματος που το 2010 θα οδηγήσει στην απορρόφηση μόλις του 65% -από 75% το 2009- της παραγωγής των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.



Ο λόγος, για να το θέσω απλά, είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν κλείνουν εργοστάσια. Στην πραγματικότητα, πολύ συχνά πληρώνονται για να μην το κάνουν τόνισε με τον χαρακτηριστικό πληθωρικό του τρόπο επαναλαμβάνοντας ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα παραμείνουν μόνο πέντε-έξι παίκτες στην παγκόσμια σκηνή της αυτοκινητοβιομηχανίας.




auto.in.gr