Η ευρωπαϊκή αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών θα συρρικνωθεί για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990, εκτιμά το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο IT (EITO). Οι πωλήσεις στον τομέα αυτό θα μειωθούν κατά 9% το 2009, αποφέροντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, η μείωση αυτή δεν αποδίδεται στην διεθνή οικονομική κρίση: τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε ραγδαία αύξηση των πωλήσεων καταναλωτικών ηλεκτρονικών και η αγορά έχει πλέον κορεστεί. Η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή έχει πλέον αντικαταστήσει τις παλαιότερες αναλογικές, τα MP3όφωνα τα γούκμαν, η επίπεδη τηλεόραση τις τηλεοράσεις CRT. Επιπλέον, το 2009 δεν υπάρχουν μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου ή οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

H συρρίκνωση της αγοράς γίνεται ολοφάνερη από τις εκτιμήσεις του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για την αγορά των επίπεδων τηλεοράσεων. Οι τηλεοράσεις LCD και πλάσμα αποφέρουν το 43% της αγοράς καταναλωτικών ηλεκτρονικών. Σήμερα, έχουν πουληθεί 42 εκατομμύρια τηλεοράσεις. Ωστόσο, τα έσοδα από τις πωλήσεις νέων τηλεοράσεων θα μειωθεί κατά 10,3% στα 26,3 δισεκατομμύρια ευρώ, αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και των μειωμένων τιμών. Μειωμένα εκτιμάται ότι θα είναι επίσης τα έσοδα από τις πωλήσεις συσκευών αναπαραγωγής MP3, ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών και συσκευών πλοήγησης. Αντίθετα, αύξηση αναμένεται να σημειώσουν οι πωλήσεις Blu-ray player, ψηφιακά set-top box και παιχνιδομηχανών.

Ο ΕΙΤΟ αναμένει επίσης να δημιουργηθεί μια μεγάλη αγορά από τα προϊόντα οικιακής δικτύωσης.

Από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες, η πιο σημαντική πτώση αναμένεται στην Ισπανία (-16%, 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ), στην Ιταλία (-12%, 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ) και στη Γαλλία (-12%, 8,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Στις μεγαλύτερες όμως αγορές, όπως αυτές της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας αναμένεται μικρότερη: -7% (12,5 δισ. ευρώ) και -4% (12,4 δισ. ευρώ) αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης:

FNAC στο Μοναστηράκι

Multirama για απαιτητικούς στον Πειραιά