To YouTube καθηλώνει 100 εκατομμύρια θεατές επί 150 λεπτά κάθε μήνα. Ωστόσο, το επίτευγμα αυτό του στοιχίζει 470 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Αυτός είναι ο λόγος που το Google εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αρχίσει να χρεώνει για τις υπηρεσίες του.

Η Walt Disney προτίμησε πρόσφατα ένα άλλο σάιτ βίντεο για να διαθέτει δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές (όπως τα Lost, Scrubs, Ugly Betty και Desperate Housewives του ABC) online από τρία από τα τέσσερα μεγαλύτερα αμερικανικά δίκτυα. Όμως, η συμφωνία με το Hulu.com δεν περιορίστηκε στη μοιρασιά των εσόδων από την προβολή διαφημίσεων αλλά περιελάμβανε και την παραχώρηση του 30% του σάιτ βίντεο που συγκεντρώνει λιγότερους από τους μισούς θεατές του YouTube. Προφανώς η Google δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι ανάλογο για να προβάλλει στο σάιτ της «premium content» από εταιρείες παραγωγής, εκτός από τα συχνά ερασιτεχνικά βίντεο χρηστών (όσο δημοφιλή κι αν είναι αυτά). Η πολιτική αυτή ωστόσο φαίνεται να της στοιχίζει -το YouTube δεν καλύπτει τα έξοδά του (το μεγαλύτερο από τα οποία είναι το κόστος για το απαιτούμενο εύρος ζώνης).

H επιτυχία του ανταγωνιστικού Hulu.com καθώς και οι εκτιμήσεις της Credit Suisse ότι το YouTube χάνει σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο ασκούν πιέσεις στο YouTube να αλλάξει το επιχειρηματικό του μοντέλο για να αντλήσει μεγαλύτερα έσοδα.

Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του Google Έρικ Σμιντ άφησε να εννοηθεί ότι το YouTube ενδέχεται να υιοθετήσει μεθόδους πληρωμής (micro payment και συνδρομές) για την προβολή βίντεο από επαγγελματίες παραγωγούς, παρά το γεγονός ότι «η κυριότερη πηγή των εσόδων του θα παραμείνει η διαφήμιση». Οι τιμές των βίντεο θα καθορίζονται από τους παραγωγούς -τα στούντιο- όπως συμβαίνει και με το κατάστημα της Apple, iTMS.

Πώς όμως θα αντιδράσουν οι χρήστες του YouTube; Θα πληρώνατε για να δείτε βίντεο από τα στούντιο του Χόλιγουντ;

Διαβάστε Επίσης: Λιγότερο ζημιογόνες οι εφημερίδες από το YouTube

Διαβάστε περισσότερα Τεχνολογικά Νέα