Έπειτα από σχεδόν δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα στην Αργεντινή και τη Χιλή, το 31ο Ράλι Ντακάρ τερμάτισε σήμερα (Σάββατο 17/01) στο Μπουένος Αϊρες και έκλεισε το νέο κεφάλιο της ιστορίας του αγώνα, το πρώτο εκτός Αφρικής, σε εδάφη πρωτόγνορα.


Σε αυτό το νέο κεφάλαιο γράφτηκε ιστορία από τον Νοτιοαφρικανό Giniel de Villiers, ο οποίος είχε χάσει από καθαρή ατυχία τη νίκη πριν από λίγα χρόνια. Όχι μόνο κέρδισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στον αγώνα, αλλά παράλληλα κατέκτησε την πρώτη νίκη τόσο της Volkswagen όσο και πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου γενικότερα. Για τον Marc Coma αυτή ήταν η δεύτερη νίκη στις μοτοσικλέτες, ενώ για τον Βασίλη Ορφανό ο τρίτος του τερματισμός σε τέσσερις συμμετοχές!


Αυτοκίνητα: Το πλήρωμα του χρόνου


Μετά τον αποκλεισμό του Nasser Al-Attiyah την έκτη ημέρα του αγώνα, η Volkswagen δεν είχε αντίπαλο. Η Mitsubishi, η μεγάλη αντίπαλος και νικήτρια των τελευταίων οκτώ ετών, έχασε νωρίς με μηχανικά προβλήματα τους «εργοστασιακούς» Hiroshi Masuoka και Stephane Peterhansel και τον Luc Alphand λόγω προβλήματος υγείας του συνοδηγού του. Απέμεινε μόνο ο Juan «Nani» Roma, ο οποίος επίσης αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του.


Ο Carlos Sainz τέθηκε επικεφαλής και αύξανε τη διαφορά του μετά την ημέρα ξεκούρασης, ενώ μια σειρά ατυχιών (πλοήγησης και κολλημάτων στην άμμο) έριξε τον Giniel de Villiers από την πρώτη στην τρίτη θέση, πίσω από τον ομόλογό του στη VW, Mark Miller. Η γερμανική εταιρεία όδευε προς τη νίκη δια περιπάτου.


Τρεις ημέρες πριν την καρό σημαία, ο C. Sainz εγκατέλειψε έπειτα από ατύχημα σε ένα σημείο ελλιπούς σήμανσης των οργανωτών, ο Mark Miller αντιμετώπισε πολλά προβλήματα προσανατολισμού και ο G. de Villiers ανέβηκε στην κορυφή. Τις δύο τελευταίες ημέρες, η Volkswagen έδωσε εντολή στους οδηγούς τους να μην ρισκάρουν την απώλεια της πρώτης νίκης της ιστορίας της, μονομαχόντας μεταξύ τους. Ο M. Miller υποχώρησε.


«Είναι αληθινά εκπληκτικό» είπε ο G. de Villiers. «Δεν έχω αισθανθεί ποτέ κάτι παρόμοιο. Ημουν λίγο νευρικός στα τελευταία χιλιόμετρα, αλλά είναι ασύλληπτο συναίσθημα. Είμαι τόσο χαρούμενος για όλους στη VW, που μας υποστήριζαν για πέντε χρόνια ώστε να φτάσουμε σε αυτή τη νίκη». Ο Νοτιοαφρικανός κέρδισε με στιλ, σημειώνοντας και τον πρώτο χρόνο στη χθεσινή Ειδική!


Ο M. Miller συμπλήρωσε: «Η ομάδα κέρδισε, αυτός ήταν ο στόχος μας. Μπορούσε να ήταν ο Giniel ή εγώ, έτσι συμβαίνει. Είμαι νέος ακόμα και θα έχω πολλές ευκαιρίες στο μέλλον, ελπίζω»! Την ίδια στιγμή, μετά τα προβλήματά του, ο Nani Roma τερμάτισε στην δέκατη θέση της γενικής, πίσω από αρκετούς συνδυασμούς που δεν ήλπιζαν σε τόσο ψηλό πλασάρισμα στο τέλος του αγώνα.


Πάντως, ο Αμερικανός Robby Gordon άξιζε την τρίτη θέση, αφού ήταν εντυπωσιακός στο δεύτερο μισό του αγώνα. Ορισμένα προβλήματα στο σύστημα μετάδοσης του Hummer παραλίγο να του κοστίσουν, όμως ο οδηγός του πρωταθλήματος NASCAR θα ανεβεί, τελικά, στο βάθρο του Μπουένος Αϊρες.


Μοτοσικλέτες: Η δεύτερη του M. Coma


Τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά σον αγώνα των μοτοσικλετών, διότι η μονομαχία κορυφής δεν ήταν ανάλογου ενδιαφέροντος με των αυτοκινήτων. Ο αγώνας ξεκίνησε με κεντρικούς πρωταγωνιστές τους Cyril Despres και Marc Coma.


Ωστόσο, με τον πρώτο να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα φθοράς των ελαστικών του στις τρεις πρώτες Ειδικές, ο M. Coma οικοδόμησε ένα τεράστιο προβάδισμα το οποίο απλώς συντήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα – αν και η απλή συντήρηση στο Ράλι Ντακάρ είναι από μόνη της ένας άθλος.


Ο C. Despres το μόνο που κατάφερε στο δεύτερο μισό του 31ου Ράλι Ντακάρ ήταν να ανελιχθεί μέχρι τη δεύτερη θέση, κερδίζοντας πέντε Ειδικές Διαδρομές. Ωστόσο, το προβάδισμα μιάμισης ώρας του Ισπανού ήταν αδύνατο να καλυφθεί κ

auto.in.gr