Νίκος Μαρινόπουλος

Να είναι ευκολοδήγητο, συμπαθητικό, με μικρές διαστάσεις, λογική κατανάλωση και, κυρίως, να είναι φθηνό. Αν σας ζητούσε κάποιος να του περιγράψετε ένα αυτοκίνητο, που να πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε αποκλείεται από το νου σας να μην περνούσε το Chevrolet Matiz. Βλέπετε, οι ανάγκες ενός οδηγού, του οποίου οι μετακινήσεις περιορίζονται στους δρόμους της πόλης, μπορούν να ικανοποιηθούν -για ευνόητους λόγους- μόνο από μοντέλα μικρών διαστάσεων .




































Ταυτότητα
Κινητήρας:
995 κ.εκ.
Ισχύς:
66 ίπποι/5.400σ.α.λ.
Ροπή:
91Nm/4.200σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 14,1δλ
Τελ. ταχύτητα:
156χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
8.350 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
8.510 ευρώ

Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται και το Matiz. Με πλεονέκτημα την ασιατική καταγωγή του η οποία του επιτρέπει να στέκεται με αρκετά χαμηλότερη τιμή απέναντι στον ανταγωνισμό, το μικρότερο μοντέλο της -πρώην Daewoo- Chevrolet έχει καταφέρει να καθιερωθεί στην αγορά και να αποσπάσει ένα μεγάλο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων και ριζικά ανανεωμένο συνεχίζει την πορεία με νέο εταιρικό σήμα. Χωρίς να αλλοιωθεί η συμπαθητική εμφάνιση του προηγούμενου μοντέλου, το σχεδιαστικό τμήμα επενέβη σε συγκεκριμένα σημεία τα οποία, όπως αποδεικνύεται, αρκούν για να αναζωογονήσουν το κορεατικό mini. Για παράδειγμα, τα νέα φωτιστικά σώματα διαθέτουν περισσότερο στιλ και σε συνδυασμό με τις -ελαφρώς- διαφορετικές νευρώσεις του αμαξώματος δίνουν άλλο αέρα στο μοντέλο της Chevrolet.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν παραμείνει ίδιες αλλά ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 25 λίτρα καθώς τα λεπτότερα καθίσματα αφήνουν ελεύθερο περισσότερο χώρο. Οι αντίστοιχοι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία ενώ τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα αν και τα εμπρός διαθέτουν μέτρια πλευρική στήριξη όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς στις στροφές.

Εκτενέστερες είναι οι αλλαγές στο νέο ταμπλό που δεν θυμίζει σχεδόν σε κανένα σημείο το προηγούμενο. Αρχικά, η προσοχή εστιάζεται στον πίνακα οργάνων ο οποίος έχει μεταφερθεί στο κέντρο του ταμπλό. Μερικά εκατοστά πιο χαμηλά, υπάρχει το ράδιο-CD και οι κλασικοί, αλλά εύχρηστοι, περιστροφικοί διακόπτες. Οι χρήσιμες θήκες για μικροαντικείμενα είναι διάσπαρτες σχεδόν παντού χωρίς να προβληματίζεσαι για το που θα ακουμπήσεις π.χ. τα κλειδιά σου ή το κινητό σου τηλέφωνο.



































Υπέρ
Συμπαθητική εμφάνιση
Κινητήρας
Ανεση ανάρτησης
Χώροι
Τιμή πώλησης/εξοπλισμός
Κατά
Φινίρισμα πλαστικών
Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων/τιμονιού
Κλίσεις στις στροφές

Στα θετικά σημεία του νέου Matiz συγκαταλέγεται η βελτιωμένη οδική του συμπεριφορά η οποία οφείλεται -κατά κύριο λόγο- στη νέα πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα. Χάρη στη νέα διάταξη, ο τομέας της άνεσης έχει βελτιωθεί σημαντικά, εξαλείφοντας τις νευρικές αντιδράσεις του πίσω άξονα στα σαμαράκια, όπως συνέβαινε στο προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένος σε αίσθηση είναι και ο επιλογέας ταχυτήτων, ωστόσο δεν είναι αυτή που θα ήθελε κανείς αφού συνεχίζει να διαθέτει αρκετά μεγάλες διαδρομές και την τάση να σκαλώνει περιστασιακά. Το τιμόνι διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση και στην διαδικασία παρκαρίσματος είναι πιο βαρύ σε σχέση με αρκετά αντίπαλα μοντέλα που διαθέτουν ηλεκτρική.

Στις υψηλές ταχύτητες, η αίσθησή του είναι κάπως λαστιχένια και λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές πλεύσεις. Αλλωστε, το Μatiz δεν είναι ένα αυτοκίνητο που στοχεύει στην οδηγική απόλαυση, αν και υπάρχουν και fun to drive μοντέλα σε αυτή την κατηγορία όπως π.χ. το Toyota Aygo. Ωστόσο, διαθέτει επιδόσεις άνω του μέσου όρου, είναι αρκετά ήσυχο για την κατηγορία του, έχει δυνατά φρένα, προσφέρει ικανοποιητική άνεση και στρίβει με ασφάλεια.



Value for money…

…μια σχέση που η Chevrolet -για να κυριολεκτούμε η πρώην Daewoo- γνωρίζει πολύ καλά. Μερικοί ίσως ενοχληθούν από το φινίρισμά του μαύρου πλαστικού στην κεντρική κονσόλα, άλλοι ίσως να περίμεναν πιο μαλακά πλαστικά στο ταμπλό του νέο Matiz. Ας μην ξεχνάμε, όμως, πως το κάτι παραπάνω θα είχε άμεσο αντίκτυπο στην τιμή πώλησης του αυτοκινήτου το οποίο αποτελεί μια από τις καλύτερες mini προτάσεις, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην σχέση αξίας/τιμής.

Με τιμή πώλησης που ξεκινά από τα 8.350 ευρώ -για την έκδοση των 995 κ.εκ.- και περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού, ABS, air-condition, υδραυλική υποβοήθηση τιμονιού, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, στροφόμετρο, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και τροχούς 13 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 155/65, το Matiz δικαίως θεωρείται ως μια από τις φθηνότερες επιλογές στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Με την καταβολή επιπλέον 160 ευρώ -συνολικά 8.510 ευρώ- διατίθεται η ίδια έκδοση με ένα ακόμη αερόσακο, αυτόν του συνοδηγού.






































Κινητήρας
Κυβισμός 995κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 66/5.400σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 91/4.200σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή 68,5×67,5
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 2
Εκκεντροφόροι 1 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 68,5





































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) 3,416:1/ 7,0
1,950:1/ 12,2
1,280:1/ 18,6
0,971:1/ 24,5
0,757:1/ 31,4
Τελική σχέση διαφορικού   4,105  











Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας














Φρένα
Εμπρός Δίσκοι
Πίσω Ταμπούρα
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 4,5Jx13
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Hankook Centrum
Ελαστικά 155/65-R13
Ρεζέρβα Κανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Υδραυλική
Στροφές τιμονιού 3,5
Διάμετρος στροφής 9,2 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος 3,495 μέτρα
Πλάτος 1,495 μέτρα
Ύψος 1,500 μέτρα
Μεταξόνιο 2,345 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.310/1.275
Χώρος αποσκευών 170 λίτρα
Βάρος 795 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 12,0




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 8,2
Εκτός 5,3
Μέση 6,4
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 35
Αυτονομία 546χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 156χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 14,1 δευτερόλεπτα
Στον ανταγωνισμό περιλαμβάνονται πεντάθυρα mini που διαθέτουν ίδιο κυβισμό και παραπλήσια τιμή πώλησης. Το Matiz σε αρκετές περιπτώσεις αποδεικνύεται ως η πιο συμφέρουσα και οικονομική πρόταση αφού στις περισσότερες περιπτώσεις η διαφορά στην τιμή πώλησης και αυτά που προσφέρει είναι υπολογίσιμη.











Daihatsu Cuore 1.0




















Κυβισμός 989κ.εκ.
Ιπποδύναμη 59 ίπποι/6.000σ.α.λ.
Ροπή 91Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση 12,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
160χλμ./ώρα
Τιμή 8.190-10.380 ευρώ
Ο εύστροφος κινητήρας σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του αμαξώματος προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο Cuore, η τιμή του οποίου κυμαίνεται σε αρκετά καλά επίπεδα. Ωστόσο, το Matiz μπαίνει τώρα στο παιχνίδι των πωλήσεων και ο κινητήρας του ακούγεται λιγότερο από το τρικύλινδρο μοτεράκι του Daihatsu το οποίο όμως είναι made in Japan.











Hyundai Atos 1.1




















Κυβισμός 1.086κ.εκ.
Ιπποδύναμη 58/5.400σ.α.λ.
Ροπή 89Nm/2.850σ.α.λ.
Επιτάχυνση 15,8 δευτ..
Τελική
ταχύτητα
146χλμ./ώρα
Τιμή 8.660-9.190 ευρώ
Η αξία του Atos είναι γνωστή στο αγοραστικό κοινό καθώς το κορεατικό μοντέλο κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στην αγορά. Σε σχέση με το Matiz, προσφέρει παρόμοιους χώρους και ποιότητα κατασκευής, η τιμή πώλησης και στις δύο περιπτώσεις είναι λογική αλλά το Matiz υπερτερεί ελαφρώς στον τομέα των επιδόσεων.











Fiat Panda 1.1




















Κυβισμός 1.108 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 54 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή 90Nm/2.750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 15 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
150 χλμ./ώρα
Τιμή 8.900 ευρώ
Το νέο Panda επιβεβαιώνει ακράδαντα την εμπειρία της Fiat στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων. Η μικρότερη ονομαστική ιπποδύναμη του κινητήρα έχει ως αποτέλεσμα το Matiz να κινείται με ταχύτερους ρυθμούς αλλά η ποιότητα κατασκευής και η άνεση της ανάρτησης είναι υπέρ του ιταλικού μοντέλου. Οι όποιες διαφορές όμως αντισταθμίζονται από την διαφορά στην τιμή πώλησης καθώς στην μία και μόνη έκδοση του Panda στα 1.100κ.εκ. δεν υπάρχουν ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού και αερόσακος συνοδηγού στον βασικό εξοπλισμό











Kia Picanto 1.0




















Κυβισμός 999 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 61 ίπποι/5.600σ.α.λ.
Ροπή 90Nm/4.500σ.α.λ.
Επιτάχυνση 16,3δευτ.
Τελική
ταχύτητα
150χλμ./ώρα
Τιμή 7.990-8.990 ευρώ
To Picanto αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία η οποία διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης και με ικανοποιητικό εξοπλισμό. Σε σύγκριση με το Matiz, το KIA διαθέτει εφάμιλους χώρους, καλύτερη άνεση από την ανάρτηση και συνολικά αποτελεί μάλλον την ιδανικότερη επιλογή.











Suzuki Alto 1.0




















Κυβισμός 1.061κ.εκ.
Ιπποδύναμη 63/6.000σ.α.λ
Ροπή 85Νm/3.300σ.α.λ.
Επιτάχυνση 15,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
155χλμ./ώρα
Τιμή 8.657 ευρώ
Χωρίς να διαθέτει κάτι το ιδιαίτερο, το μικρότερο μοντέλο της Suzuki διατίθεται σε αρκετά καλή τιμή πώλησης, διαθέτει αποκλειστικά πέντε πόρτες και δυνατό κινητήρα. Ωστόσο, η οδική του συμπεριφορά θυμίζει μοντέλα προηγούμενης γενιάς ενώ σύντομα πρόκειται να αντικατασταθεί.











Toyota Aygo




















Κυβισμός 998κ.εκ.
Ιπποδύναμη 68 ίπποι/6.000σ.α.λ.
Ροπή 93Nm/3.600σ.α.λ.
Επιτάχυνση 14,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
157χλμ./ώρα
Τιμή 9.880-11.490 ευρώ
To μικρότερο μοντέλο της Toyota είναι ίσως αυτό με την πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία του. Ο τρικύλνδρος κινητήρας είναι πιο ελαστικός από αυτόν του Matiz, ο τελευταίος όμως είναι πιο ήσυχος. Η εικόνα στο εσωτερικό του Aygo διαθέτει περισσότερο στιλ, οι χώροι για τους επιβάτες είναι περίπου οι ίδιοι αλλά το πορτμπαγκάζ του Matiz είναι αρκετά μεγαλύτερο. Ωστόσο, οι τιμές πώλησης του πεντάθυρου Aygo, στο οποίο τα παράθυρα στις πίσω πόρτες δεν κατεβαίνουν, απομακρύνονται αρκετά από εκείνες του Chevrolet.

auto.in.gr