51

Στην κυκλοφορία δόθηκε τη Μ.Τρίτη ο νέος σταθμός του Μετρό στο Μοναστηράκι, ο οποίος θα εξυπηρετεί άνω των 50.000 επιβατών ημερησίως. «Είναι ένας ιστορικός σταθμός και ο πιο πολύπλοκος, ο πλέον δύσκολος» υπογράμμισε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην τελετή των εγκαινίων.

«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλά προβλήματα με τις γεωλογικές συνθήκες, τα πηγάδια και τα αρχαία που υπάρχουν στην περιοχή. Όλα τα έργα έγιναν με σεβασμό και προς το περιβάλλον και προς τον πολιτισμό μας» βεβαίωσε η Β.Παπανδρέου. Στην τελετή παράδοσης παρέστησαν επίσης ο υπουργός Μεταφορών Χρ.Βερελής, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ.Λαλιώτης, καθώς και ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Γ.Χρυσικόπουλος.

Ο σταθμός Μοναστηράκι, ο οποίος ήταν ένα από τα πιο δύσκολα κατασκευαστικά τμήματα του δικτύου του Μετρό, θα συνδέει τη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) με τη γραμμή 3 προς Εθνική Αμυνα και όταν θα ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις με την προέκταση της ίδιας γραμμής δυτικά προς το Αιγάλεω.

Ο νέος σταθμός του Μετρό κατασκευάστηκε στον ίδιο χώρο του σταθμού του ΗΣΑΠ. Ο πρώτος σταθμός στο σημείο αυτό είχε κατασκευαστεί το 1895 όταν πρωτολειτούργησε το τμήμα του ατμοκίνητου σιδηροδρόμου Αθηνών- Πειραιώς, ένα χρόνο δηλαδή πριν απο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896.

Έχει χωροθετηθεί σε βάθος 23 μέτρων, διαθέτει εισόδους και εξόδους τόσο στο υπάρχον κτίριο του Ηλεκτρικού, όσο και στη γωνία των οδών Ερμού και Αθηνάς. Ο σταθμός διαθέτει ανελκυστήρες και κυλυόμενες σκάλες και με τη λειτουργία του τερματίζεται η υποχρεωτική κυκλική μετακίνηση που έπρεπε να κάνει ένας επιβάτης, ο οποίος ήθελε να κατευθυνθεί μέσω του Ηλεκτρικού και του Μετρό απο τον Πειραιά προς το Πεντάγωνο.

Στο συγκεκριμένο σταθμό του Μετρό, οι επιβάτες θα έχουν σύντομα (περίπου σε έξι μήνες) την ευκαιρία να «ανακαλύψουν» μεταξύ άλλων την εγκλωβισμένη κοίτη του Ηριδανού ποταμού, ένα ανεκτίμητο αρχαιολογικό και γεωλογικό μνημείο της πόλης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ