Μια νίκη που θύμισε τις περσινές του στιγμές ολοκληρωτισμού στο MotoGP πέτυχε ο Casey Stoner στην πατρίδα του, στο Phillip Island της Αυστραλίας. Ο 22χρονος επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου έπειτα από πέντε ατυχείς αγώνες και διασκέδασε μπροστά στα μάτια των συμπατριωτών του τις εντυπώσεις από την απώλεια του τίτλου από τον Valentino Rossi, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Motegi της Ιαπωνίας.

Ταυτόχρονα, ο πρωταθλητής έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, οδηγώντας 27 λυσσαλέους γύρους για να ανέβει από την 12η θέση της εκκίνησης (αποτέλεσμα της πτώσης του στις δοκιμές κατάταξης) στη δεύτερη του βάθρου. Ο γιατρός παραδέχθηκε ότι αισθανόταν πόνους στον αυχένα του μετά την πτώση του Σαββάτου, όμως η φυσικοθεραπεία που έκανε το βράδυ της ίδιας μέρας και κυρίως η ξεκούραση έκαναν το πρόβλημα ηπιότερο.

Ο Stoner ηγήθηκε του 16ου φετινού Grand Prix από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία και απειλήθηκε μονάχα από τον Nicky Hayden στους πρώτους δέκα γύρους. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα η Ducati χάθηκε από τον ορίζοντα του Αμερικανού της Repsol Honda. Αντίθετα ο Dani Pedrosa, με την έτερη Honda RC212V του HRC έπεσε στη δεύτερη στροφή του πρώτου γύρου και εγκατέλειψε, χάνοντας σχεδόν κάθε ελπίδα για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Μαζί με τον Ισπανό έπεσε και ο Alex de Angelis, ενώ και ο Chris Vermeulen έβγαλε για λίγο τη Suzuki εκτός πίστας, χάνοντας τις ελπίδες του για κάτι καλό μέσα στη χώρα του.

Είναι παράξενο, δήλωσε ο Stoner. Συνήθως σε αυτή την πίστα γίνονται πολύ έντονες και απρόβλεπτες μονομαχίες, αλλά εμείς καταφέραμε να απομακρυνθούμε. Είχαμε καλές και κακές στιγμές αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά πάντοτε ήμουν αισιόδοξος για τον αγώνα.

Στον αγώνα του Phillip Island ο Stoner απέδειξε την ανωτερότητα των ελαστικών αγώνα της Bridgestone, ειδικά στο θέμα της αντοχής τους. Ο Rossi εκμεταλλεύθηκε αυτό το πλεονέκτημα και οδηγώντας τη Yamaha M1 στο απόλυτο όριο ανελίχθηκε πολύ γρήγορα στην κατάταξη. Και να σκεφτεί κανείς ότι δεν είχε κανένα βαθμολογικό ενδιαφέρον!

Μέχρι τον τέταρτο γύρο είχε ανέβει στην πέμπτη θέση κι έπειτα ενεπλάκη σε μια υπέροχη μάχη με τους James Toseland, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso και Shinya Nakano. O Rossi βγήκε κερδισμένος, ανέβηκε στην τρίτη θέση και, εκμεταλλευόμενος το πρόβλημα φθοράς των Michelin του Hayden, πέρασε το παιδί από το Κεντάκι στον τελευταίο γύρο!

Πίσω του ο Lorenzo επικράτησε της επικής μάχης για την τέταρτη θέση. Οταν ξεκίνησε ο τελευταίος γύρος ο Nakano έβδομος, αλλά κατάφερε μόλις σε λίγα χιλιόμετρα να κερδίσει δύο θέσεις και ο Toseland να ισοφαρίσει τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του. Η καρό σημαία βρήκε τον τέταρτο να απέχει από τον έβδομο μόλις 1,5 δευτερόλεπτο!

MOTOGP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2008

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Casey Stoner Ducati 40:56.643
2. Valentino Rossi Fiat Yamaha +6.504
3. Nicky Hayden Repsol Honda +7.205
4. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha +11.500
5. Shinya Nakano Honda Gresini +11.914
6. James Toseland Tech3 Yamaha +12.243
7. Andrea Dovizioso JiR Honda +12.780
8. Colin Edwards Tech3 Yamaha +25.920
9. Randy de Puniet LCR Honda +26.037
10. Loris Capirossi Suzuki +26.799
11. Toni Elias Alice Ducati +27.027
12. Anthony West Kawasaki +47.808
13. John Hopkins Kawasaki +48.333
14. Sylvain Guintoli Alice Ducati +48.899
15. Chris Vermeulen Suzuki +48.935
16. Marco Melandri Ducati +1:11.767
DNF Dani Pedrosa Repsol Honda +27 γύροι
DNF Alex de Angelis Honda Gresini +27 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Valentino Rossi 332
2. Casey Stoner 245
3. Dani Pedrosa 209
4. Jorge Lorenzo 182
5. Andrea Dovizioso 145
6. Nicky Hayden 131
7. Colin Edwards 126
8. Chris Vermeulen 118
9. Shinya Nakano 106
10. Loris Capirossi 102

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Yamaha 361
2. Ducati 286
3. Honda 275
4. Suzuki 165
5. Kawasaki 81

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

1. Fiat Yamaha 514
2. Repsol Honda 340
3. Ducati Corse 296
4. Tech 3 Yamaha 226
5. Suzuki 222
6. Honda Gresini 161

auto.in.gr