Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο γύρος του Τυμφρηστού

Ξεκινώντας από το Καρπενήσι, γνωρίζουμε το φημισμένο Βελούχι και τις φυσικές ομορφιές της Ευρυτανίας.

Με αφετηρία το Καρπενήσι, πρωτεύουσα του νομού Ευρυτανίας και μια από τις ωραιότερες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, σχεδιάσαμε το οδοιπορικό μας στο επιβλητικό ορεινό συγκρότημα του Τυμφρηστού.

Νωρίς το πρωί ανεβήκαμε στο χιονοδρομικό κέντρο, στη θέση Διαβολότοπος. Από εδώ απολαύσαμε την ηρεμία του τοπίου και τη μαγευτική θέα, την ώρα όπου ο ήλιος είχε αρχίσει πλέον να φωτίζει τη χιονισμένη κορυφή του Τυμφρηστού, το φημισμένο Βελούχι (υψόμετρο 2.315).

Αφήνοντας πίσω μας το χιονοδρομικό κέντρο, ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας γύρω από τον Τυμφρηστό. Στις δυτικές πλαγιές του συναντήσαμε το Στένωμα, το Παυλόπουλο και την Παππαδιά, χωριά με θέα στις κορυφές των Αγράφων.

Στους Δομιανούς, παραδοσιακό χωριό με πετρόχτιστα σπίτια και λιθόστρωτους δρόμους, επισκεφθήκαμε τη μονή της Παναγίας. Στη συνέχεια, αφού περάσαμε από την Αγία Παρασκευή, οικισμό με παραδοσιακό νερόμυλο, φτάσαμε στην Αγία Τριάδα, γραφικό χωριό στους βόρειους πρόποδες του Τυμφρηστού, όπου αφθονούν τα τρεχούμενα νερά και τα έλατα. Κοντά στο χωριό λειτουργεί το γνωστό εργοστάσιο εμφιαλώσεως νερού Βελούχι.

Αρχίζοντας πλέον τη διαδρομή μας κοντά στους ανατολικούς πρόποδες του Τυμφρηστού, είδαμε το χωριό Αγιος Χαράλαμπος και το ξωκλήσι του Προφήτη Ηλία, κοντά στη διασταύρωση προς τη Φουρνά. Μετά τη Σαρακατσάνικη Στάνη και την περιοχή της σήραγγας Τυμφρηστού επισκεφθήκαμε τα χωριά Αγιος Νικόλαος και Μυρίκη.

Η Καλλιθέα, στη συνέχεια της διαδρομής μας, δικαίωσε την ονομασία της με την εξαίρετη θέα της στο Καρπενήσι. Τέλος, ο λόφος του Αγίου Δημητρίου, με την ομώνυμη εκκλησία στην κορυφή του, μας έδωσε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε το Καρπενήσι από κοντά.

Είναι βέβαιο ότι η περιήγηση στο υπέροχο φυσικό ανάγλυφο του Τυμφρηστού, όπως και στις υπόλοιπες περιοχές του νομού Ευρυτανίας, θα σας προσφέρει απλόχερα όμορφες εικόνες και μοναδικές συγκινήσεις.

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες – αξιοθέατα

Καρπενήσι
Η πόλη με την αξιόλογη τουριστική ανάπτυξη είναι χτισμένη στις νότιες πλαγιές του Τυμφρηστού (Βελουχίου), σε υψόμετρο 960.

Χιονοδρομικό κέντρο Καρπενησίου
Υψόμετρο 1.840, 11 πίστες, 3 συρόμενοι και 4 εναέριοι αναβατήρες, σαλέ, εστιατόριο – μπαρ, σχολή σκι, καταστήματα ενοικίασης και πώλησης εξοπλισμού σκι, χώρος στάθμευσης.

Στένωμα
Χωριό χτισμένο αμφιθεατρικά κοντά σε κατάφυτη ρεματιά με τρεχούμενα νερά.

Παυλόπουλο
Στο όμορφο χωριό θα δείτε την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου (17ος αι.), βρύσες και τρεχούμενα νερά.

Δομιανοί
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ο παραδοσιακός νερόμυλος και το πέτρινο τοξωτό γεφύρι.

Αγία Τριάδα
Επισκεφθείτε την εκκλησία της Αγίας Τριάδας, το Λαογραφικό Μουσείο και τη Φώτειο Βιβλιοθήκη.

Αγιος Νικόλαος
Χωριό αμφιθεατρικά χτισμένο σε πλαγιά, με την εκκλησία του Αγίου Νικολάου του εκ Βουνένης (1887), καφενεία και εστιατόρια.

Μυρίκη
Επισκεφθείτε την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (1898) και το ξωκλήσι του Προφήτη Ηλία ψηλότερα.

Ξενοδοχεία – Καταλύματα στην Ευρυτανία

Πώς και από πού θα φτάσετε στην Ευρυτανία:

Οδικώς: με λεωφορείο από την Αθήνα (ΚΤΕΛ Αθήνας, Λιοσίων 260, τηλ. 210-8315991).

Το Καρπενήσι απέχει 293 χλμ. ΒΔ από την Αθήνα και 380 χλμ. ΝΔ (μέσω Λαμίας) από τη Θεσσαλονίκη.

Χιλιομετρικές αποστάσεις από την πρωτεύουσα του νομού:
Δομιανοί 37,5 χλμ.
Αγία Τριάδα 33,5 χλμ.
Αγιος Νικόλαος 9 χλμ.
Μυρίκη 9 χλμ.
Καλλιθέα 6,5 χλμ.

Τα κείμενα και οι φωτογραφίες προέρχονται από τον τουριστικό οδηγό Διακοπές

Τουριστικός Οδηγός ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Sports in

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007