Όσοι γεννηθήκαμε μετά το ’90, μεγαλώσαμε σε μια εποχή που η πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό ήταν πιο εύκολη από ποτέ.

Ό,τι και αν θέλαμε να δούμε, ανεξάρτητα από την τεχνική, το φετίχ ή τον αριθμό των ατόμων που «γαργαλούσαν» τη φαντασία μας, ήταν μόλις ένα-δυο κλικ μακριά.

Και αυτό, φυσικά, δεν είναι απαραίτητα κακό. Το πρόβλημα αρχίζει όταν η πορνογραφία αποτελεί τον μοναδικό τρόπο ενημέρωσης των παιδιών και των εφήβων για το σεξ.

Γιατί, πώς να το κάνουμε, οι περισσότερες πορνογραφικές ταινίες δεν ασχολούνται με έννοιες όπως η συναίνεση, η γυναικεία απόλαυση, η προστασία από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ή τα… προκαταρκτικά. Τουλάχιστον όχι εκείνα που πραγματοποιούνται από άνδρες σε γυναίκες, γιατί από τα υπόλοιπα έχουμε αμέτρητες απεικονίσεις.

Και όταν το πορνό γίνεται μοναδική πηγή ενημέρωσης, όπως ήταν για πολλούς από εμάς, και όπως δυστυχώς θα συνεχίσει να είναι, αρκετοί έφηβοι ενδέχεται να αναπτύξουν… δυσανεξία στο προφυλακτικό ή το γυναικείο «όχι».

Προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους γονείς, και να τους παροτρύνει να μιλήσουν στα παιδιά τους για το σεξ με έναν τρόπο που θα καλύπτει τα κενά που αφήνει η παρακολούθηση πορνογραφικού περιεχομένου, η εκστρατεία Keep It Real Online της Νέας Ζηλανδίας κυκλοφόρησε ένα καταπληκτικό βίντεο, που ενημερώνει χωρίς να προσβάλει.

Με ευχάριστη διάθεση και έξυπνο κείμενο, το βίντεο λίγο-πολύ λέει στους γονείς: «Ό,τι και να κάνετε, τα παιδιά σας θα δουν πορνό. Καλό θα ήταν να αναλάβετε να τους εξηγήσετε ένα-δυο πράγματα για το σεξ, αντί να κάνετε σαν να μην συμβαίνει».

Ο ίδιος οργανισμός προσφέρει υπηρεσίες σε νέους που μπορεί να έχουν πέσει θύματα αποπλάνησης μέσω διαδικτύου, σε θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού, αλλά και παιδιά που είναι εθισμένα στο πορνό.

Πρόσφατα, μια εκπρόσωπος της εκστρατείας που μίλησε στους Japan Times, δήλωσε ότι οι αντιδράσεις ήταν «απίστευτες», αφού συνολικά τα βίντεο της καμπάνιας άγγιξαν τις 11 εκατ. προβολές μέσα σε μια εβδομάδα.

Η διαφήμιση για το πορνό είναι η πιο δημοφιλής, έχοντας συγκεντρώσει μέχρι στιγμής πάνω από 3 εκατ. προβολές στο YouTube.

«Αυτά που γίνονται σε μια πορνογραφική ταινία μπορεί να μοιάζουν απολαυστικά με την πρώτη ματιά, όμως το πορνό είναι υποκριτική», αναφέρει απόσπασμα από την ιστοσελίδα της εκστρατείας. «Επομένως, αυτά που κάνουν οι άνθρωποι στο πορνό και ο τρόπος που συμπεριφέρονται, μπορεί να μην είναι ευχάριστο για εσένα ή τον σύντροφό σου». Ακόμη, η εκστρατεία τονίζει ότι το πορνό μπορεί να επηρεάσει την αυτοπεποίθηση των νέων απέναντι στο σώμα τους, τη στάση τους απέναντι στο θέμα της συναίνεσης, τις προσωπικές σχέσεις τους και την ψυχική τους υγεία, ενώ προσφέρει συμβουλές για τους εφήβους που δέχονται πιέσεις να δουν πορνό.

Σύμφωνα με την εκστρατεία, το 40% των νέων της Νέας Ζηλανδίας έχουν αλληλεπιδράσει στο internet με άτομα που δεν έχουν συναντήσει ποτέ από κοντά, ενώ πολλοί έφηβοι έχουν ενημερωθεί για το σεξ αποκλειστικά από το πορνό. Κάθε χρόνο, ένας στους πέντε Νεοζηλανδούς δέχεται cyberbullying.

Σύμφωνα με το Forbes, την εκστρατεία δημιούργησε η εταιρεία Motion Sickness εκ μέρους του νεοζηλανδικού υπουργείου εσωτερικών, ενώ αναμένεται να δημοσιευθεί στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, αλλά και σε αφίσες και κοινωνικά δίκτυα.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο