Ο Jonah Peretti ίδρυσε τη Huffington Post και στη συνέχεια, αφού την πώλησε ίδρυσε το BuzzFeed. Η Huffington Post από τα χέρια της AOL και της VERIZON  έχει πλέον πωληθεί από χθες σε ένα γνωστό πρόσωπο: Jonah Peretti και BuzzFeed.

Η είδηση καθώς πρόκειται για δυο από τους μεγαλύτερους εμβληματικούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς στο διαδίκτυο, ο καθένας με τη δική του ταυτότητα προκάλεσε σειρά σχολίων και εκτιμήσεων.

Η HuffPost όπως μετονομάστηκε όταν την πούλησε η ελληνοαμερικανίδα Αριάνα Χάφινγκτον έχει πολλές εκδόσεις και εκτός ΗΠΑ και ισχυρή παρουσία και σχέση με τους χρήστες της στα social Media. Οι πηχιαίοι τίτλοι της είανι ε΄να από τα χαρακτηριστικά της.

To BuzzFeed  ήταν γνωστό για τα κουίζ και τις λίστες του και είχε την εικόνα ενός αριστερόστροφης γραμμής μέσου, αναξιόπιστου αλλά από το 2011 έκανε στροφή στην ερευνητική δημοσιογραφία , το ρεπορτάζ και μεγάλα αφηγηματικά ρεπορτάζ. Το 2018 και αφού είχε αλλάξει διεύθυνση στο διαδίκτυο ξεχωρίζοντας τις ειδήσεις από τα άλλα προϊόντα  κέρδισε δημοσιογραφικά βραβεία και ήταν ανάμεσα στους φιναλίστ για βραβείο Πούλιτζερ

Tί θα φέρει η συγχώνευση

Το BuzzFeed θα ανέβει κλίμακα από τη συμφωνία, ενώ η HuffPost θα πάρει μια σωστή γραμμή σχολίασε μια ειδικός.

Ένας άλλος στάθηκε περισσότερο στα επιχειρηματικά γράφοντας ότι είναι λίγο αστείο να αναλαμβάνει η Verizon Media μειοψηφικό μερίδιο στο BuzzFeed, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να απεμπλακεί από την επιχείρηση ψηφιακών μέσων και όχι να εμπλακεί περισσότερο. Η εξαγορά δεν είναι καλή είδηση για την AOL και την Yahoo και άλλες ιδιοκτησίες της Verizon Media. Η συμφωνία θα σημαίνει πιθανώς ενοποίηση για εμπορικές ευκαιρίες και συμφωνίες.

Δημοσιογραφία και…sex toys

Η Verizon Media έχει επιδιώξει να επεκταθεί σε αυτόν τον τομέα, τόσο μέσω συνεργατών όσο και της παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου, ενώ η BuzzFeed έχει επεκτείνει τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις της , συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με μια εταιρεία «ψυχαγωγίας» ενηλίκων που, από την περασμένη εβδομάδα, κατασκευάζει ένα sex toy με την φίρμα του BuzzFeed.

Ο Peter Kafka, του Recode, ρώτησε χθες σε μια συνέντευξη τον Peretti εάν μπορούμε σύντομα να περιμένουμε να δούμε και ένα sex toy  με την επωνυμία HuffPost. «Δεν διαθέτουμε ακόμη το HuffPost, οπότε πρέπει να περιμένουμε να έχουμε αυτές τις σημαντικές συζητήσεις» απάντησε με χιούμορ ο Περέτι.

Οι συγχωνεύσεις είναι συνήθεις στη βιομηχανία των μέσων μαζικής ενημέρωσης παγκοσμίως, που η θλίψη της τάσης μπορεί μερικές φορές να είναι δευτερεύουσα από την αίσθηση του αναπόφευκτου.

«Το BuzzFeed και το HuffPost, αντιπροσώπευαν πρωτότυπα λειτουργιών ψηφιακών ειδήσεων αντικειμενικής δημοσιογραφίας και καλής πίστης», δήλωσε η Emily Bell, διευθύντρια του Κέντρου Ψηφιακής Δημοσιογραφίας Tow στο Columbia. «Καθώς ενοποιούνται, και πιθανώς συρρικνώνονται λίγο, σκεφτείτε την επιρροή του πολιτικού χρήματος που αναπτύσσεται επί του παρόντος και τροφοδοτεί άγρια ​​παραπλανητικά δίκτυα τοπικών και εθνικών ειδήσεων και πως θα επηρεάσει τη δημοσιογραφία ».

BuzzFeed και HuffPost κόντρα στους New York Times

Όμως, το πιο ενδιαφέρον από τη συνέντευξη του Peretti, αν εξαιρέσει κανείς την απάντηση για τα sex toys, είναι το επιχειρηματικό του μοντέλο.

«Δεν θα έχουν οι New York times το ρεκόρ κυκλοφορίας» είπε.

Το 2014, η εφημερίδα δημιούργησε μια έκθεση καινοτομίας 96 σελίδων για να εξηγήσει πώς θα μπορούσε να ανταγωνιστεί με τα ανερχόμενα ψηφιακά μέσα όπως το BuzzFeed και η Huffington Post. Έκτοτε, οι  N.Y. Times σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην αύξηση της βάσης των συνδρομητών που πληρώνουν – έχουν φθάσει τα 7 εκατομμύρια και στοχεύουν τα 10 εκ. – , και πολλοί θα υποστηρίξουν ότι το χαρτί αλλά και η ψηφιακή έκδοση είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Αλλά όχι ο Peretti, ο οποίος εξακολουθεί να πιστεύει ότι η δημοσιογραφία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις είναι το κλειδί για ένα μεγάλο διαφοροποιημένο κοινό και τώρα έχει μια μεγαλύτερη πλατφόρμα από ποτέ για να προσφέρει ακριβώς αυτό.

Η λύση του Peretti σε αυτό το πρόβλημα μοιάζει ως ένας συνδυασμός BuzzFeed / HuffPost – δημοσιεύσεων που διανέμονται ευρέως και ανοικτά/ δωρεάν στο ψηφιακό οικοσύστημα και υποστηρίζονται από διαφημίσεις.

«Μια συνδρομητική εφημερίδα που διαβάζεται από ένα υποσύνολο της κοινωνίας θα έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στους ψηφοφόρους, στο ευρύ κοινό, στους νέους, στην πιο πολυποίκιλη αυξανόμενη γενιά των χιλιετιών και στη Gen Z;» διερωτήθηκε και πρόσθεσε  «Νομίζω ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία να εξυπηρετήσουμε αυτούς τους καταναλωτές. Και δεν θα είναι κανείς συνδρομητής σε καμία δημοσίευση».

Την  αισιόδοξη οπτική σε όσους έσπευσαν να προδικάσουν απολύσεις και μείωση του δημοσιογραφικού αντικειμένου έδωσε ένας συντάκτης στο twitter:

«τι γίνεται αν αυτό … είναι πραγματικά καλές ειδήσεις στα μέσα ενημέρωσης και όχι κακές ειδήσεις στα μέσα;»

Γράψτε το σχόλιό σας