Οι απαρχές του δράματος – η γένεση της κωμωδίας (Μέρος Δ’)
Οι Έλληνες, όπως και άλλοι λαοί, είχαν έναν τύπο λαϊκής δικαιοσύνης, που ευλόγως θεωρούμε ότι σχετίζεται άμεσα με το σκώμμα της κωμωδίας, την ιαμβική ιδέα και την περιπαικτική διάθεση εν γένει
Spotlight
-
Η Μασσαλία είναι πάντα μια υπέροχη ιδέα – Μερικά ψαγμένα πράγματα για να κάνετε εκεί
-
Κτηνωδία στη Θεσσαλονίκη - Άντρας πυροβόλησε και σκότωσε σκύλο επειδή ήταν «επιθετικός»
-
Γιατί οι Ιάπωνες μπλοκάρουν τη θέα του όρους Φούτζι στους τουρίστες;
-
Οργή μετά την ανατροπή της καταδίκης του Γουαϊνστάιν - «Έτσι είναι να είσαι γυναίκα στην Αμερική...»
Τα τραγούδια με τα οποία κατηγορούσαν οι χωρικοί τους πολίτες αποδείχθηκαν χρήσιμα, γι’ αυτό και υποχρέωσαν τους πρώτους να τα επαναλάβουν στο θέατρο. Εκείνοι μάλιστα αλείφονταν με μούργα κρασιού (τρυξ, γεν. τρυγός στην αρχαία ελληνική γλώσσα) και γίνονταν αγνώριστοι.
Η μούργα ως υποκατάστατο της μάσκας φανερώνει ότι ο άνθρωπος που συνέλαβε αυτήν τη θεωρία πήρε στα σοβαρά τη λέξη τρυγωδία ως ονομασία της κωμωδίας.
Στην πραγματικότητα, η τρυγωδία αποτελεί έναν αστείο παράλληλο σχηματισμό προς την τραγωδία, με τη λέξη τρυξ να αποτελεί το πρώτο συνθετικό.
Μολονότι, όπως γίνεται αντιληπτό από τα ανωτέρω, η παραγωγή της κωμωδίας από την κώμη είναι λανθασμένη, η θεωρία αυτή περιέχει έναν πυρήνα αλήθειας: οι Έλληνες, όπως και άλλοι λαοί, είχαν έναν τύπο λαϊκής δικαιοσύνης, που ευλόγως θεωρούμε ότι σχετίζεται άμεσα με το σκώμμα της κωμωδίας, την ιαμβική ιδέα και την περιπαικτική διάθεση εν γένει.
Αξίζει, τέλος, να προσθέσουμε ότι στις κάθε λογής πομπές συμμετείχαν συχνά και ζώα, που τα τραβούσαν μαζί τους.
Το γεγονός αυτό οδήγησε στη δημιουργία χορών από ζώα, που σύμφωνα με όσα μαρτυρεί η αγγειογραφία χόρευαν άλλοτε και στην Αθήνα.
Κωμωδίες με ονόματα όπως Σφήκες, Όρνιθες και Βάτραχοι υποδηλώνουν το χώρο από τον οποίον ξεκίνησαν.
Οι απαρχές του δράματος – η γένεση της κωμωδίας (Μέρος Α’)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις