Το ότι το Facebook δεν έχει ιδέα από τέχνη είναι γνωστό. Δεν είναι λίγες οι φορές που το διάσημο κοινωνικό δίκτυο έχει λογοκρίνει ένα έργο τέχνης λόγω «γυμνού».

Έτσι λοιπόν για μια ακόμα φορά, το Facebook λογόκρινε διαφήμιση για μεγάλη και σπουδαία έκθεση του μουσείου επειδή σε αυτήν υπήρχαν πίνακες του Πάμπλο Πικάσο με… γυμνό!

Τώρα, το κατά πόσον το γυμνό στα έργα του Πικάσο είναι γυμνό που προσβάλλει τα χρηστά ήθη, είναι κάτι που μόνον οι υπεύθυνοι για τον αλγόριθμο-επιτηρητή της κόσμιας συμπεριφοράς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν (πραγματικά μόνο αυτοί όμως).

Το Montreal Museum of Fine Arts φιλοξενεί την έκθεση «Από την Αφρική στις Αμερικές Πρόσωπο με Πρόσωπο Πικάσο, Παρελθόν και Παρόν». Στη διαφήμιση που ετοίμασε για τα social media, περιέλαβε τον πίνακα «Femmes à la toilette» (Γυναίκες που κάνουν την τουαλέτα τους) που ο Πάμπλο Πικάσο ολοκλήρωσε στις Κάννες, στις 4 Ιανουαρίου του 1956.

 

Το κείμενο που συνόδευε τη διαφήμιση είχε ως εξής: «… ανακαλύψτε μια σπουδαία έκθεση που δίνει μια καινούργια προοπτική για τον Πικάσο, τις εμπνεύσεις του και την επιρροή του. Μέσα από περισσότερα από 300 έργα, εξερευνήστε τη στενή σχέση που ενώνει τον Ισπανό μαιτρ με τις τέχνες της Αφρικής, της Ωκεανίας και των δύο Αμερικών, από το παρελθόν έως σήμερα».

Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τον πίνακα του Πικάσο από τις διαφημίσεις του Montreal Museum of Fine Arts, ο αλγόριθμος του Facebook δεν επέτρεψε να περάσει ούτε μια άλλη προσπάθεια του μουσείου να διαφημίσει την έκθεση του, στην οποία χρησιμοποίησαν φωτογραφία όχι του πίνακα, αλλά φωτογραφία του πίνακα τοποθετημένου στο βάθος μιας από τις αίθουσες του μουσείου!

«Είναι γελοίο. Είναι Πικάσο. Ξέρετε, για μας, ήταν αστείο, σχεδόν απίστευτο» είπε στο CBC Montreal εκπρόσωπος του Montreal Museum of Fine Arts, Πασκάλ Σασέ.